Počela serijska proizvodnja fijata 500L

Izvor: RTS, 09.Jul.2012, 21:07   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Počela serijska proizvodnja "fijata 500L"

Serijska proizvodnja novog modela "fijata 500L" počela u Kragujevcu, potvrdio za RTS generalni direktor kompanije "Fijat automobili Srbija" Antonio Čezare Ferara. Srpska fabrika nije dovedena u pitanje, poručuje Ferara.

Generalni direktor kompanije "Fijat automobili Srbija" Antonio Čezare Ferara potvrdio je za RTS da je serijska proizvodnja novog modela "fijata >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << 500L" počela u Kragujevcu.

Do kraja godine u fabrici će biti zaposleno najmanje 2.500 radnika, a godišnje će se proizvoditi 180.000 vozila, kaže Ferara i objašnjava da se "fijat 500L" proizvodi u tri faze.

"Prva faza je bila u novembru kada smo proizveli probna vozila, druga u maju kada smo proizveli automobil za treninge i komercijalne svrhe i treća faza je masovna proizvodnja. Ta faza je krenula pre pet dana – 4. jula", objašnjava prvi čovek kompanije "Fijat automobili Srbija".

Prema njegovim rečima, to je simboličan datum, jer je pre četiri godine započeta proizvodnja modela "500", a pre dve godine modela "500 abart".

Ferara kaže da će se ove nedelje dnevno proizvoditi 50 automobila, a da će u oktobru, prema planu, pokušati da dostignu proizvodnju od 550 automobila dnevno.

"Planirani maksimum u ovoj fazi je 550 automobila dnevno i to se odnosi i na iduću godinu", rekao je Ferara.

U planu je da je novi model izvozimo u više od stotinu zemalja, rekao je Ferara i dodao da za sada proizvode za evropsko tržište, a od iduće godine za američko i azijsko, pacifičko.

Na pitanje da li će se automobil dopasti Amerikancima, Ferara odgovara da imaju plan da proizvedu 47.000 vozila za američko tržište iduće godine.

"Mislimo da će biti dobrodošlo, jer već sada prodajemo 4.000 automobila mesečno modela 'fijata 500'. Novi model '500L' je veći, ugodniji i mislimo da će biti atraktivniji", ističe Ferara.

On objašnjava da je cena u Italiji 15.500 evra, za šta misli da je dobra i konkurentna cena za evropsko tržište. Za američko tržište, kako kaže, mogla bi da bude i viša cena, a za srpsko niža, ali dodaje da još nije defininisano.

Na pitanje šta očekuje od nove vlade, budući da je država Srbija suvlasnik "Fijat automobila", Ferara odgovara da je bolje čekati novu vladu.

"Mi smo odgovorni za proizvodni deo kompanije i zainteresovani za to, bez namere da se mešamo i u druge stvari", rekao je on.

Ferara je rekao i da nisu zabrinuti za ispunjavanje finasijskog dela, na koji se obavezala Srbija, jer za sada Vlada poštuje sve obaveze.

Komentarišući najavu da bi Fijat mogao da zatvori fabriku u Italiji zbog pada prodaje automobila u Evropi, Ferara je rekao da u Srbiju uložili više od milijardu evra i da još uvek investiraju, zbog čega srpska fabika nije dovedena u pitanje.

"Serđo Markione je rekao da radimo na tome da sve fabrike u Italiji nastave da rade, i to na način da se razvije prodaja na američkom tržištu. Dakle, još jednom, proizvodnja u Srbiji nije ugrožena i mi ćemo fabriku voditi u narednim godinama na najbolji način", zaključio je Ferara.
Pogledaj vesti o: Kragujevac

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.