Novi ekološki Fiat Punto

Izvor: AutoBlog, 15.Avg.2012, 17:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Novi ekološki Fiat Punto

Preuzeto sa: 24sata.rs Naša država je među retkima u Evropi koja se ne trudi da visokim subvencijama privuče kupce da se odluče za automobile sa niskom emisijom štetnih gasova (nižom od 100 grama CO2 po kilometru). Zato i ne čudi da je ponuda takozvanih ekoloških automobila, na koje se u Srbiji dobija subvencija od 100.000 dinara, prilično skromna. Jedan od poslednjih modela koji je emisiju CO2 spustio ispod magične granice od 100 grama je i „fijat punto” sa 1,3-litarskim MJTD dizel motorom od 85 KS (90 grama CO2 po km). Ušteda od nepunih 1.000 evra svakako nije zanemarljiva, kada se zna da je puna cena „punta 1.3 MJTD” 13.050 evra, što je veliki novac za model B segmenta. Ako pogledamo gole činjenice, četvorocilindraš svoju snagu isporučuje pri 4.000 obrtaja u minutu, dok je maksimalni obrtni moment 200 Nm dostupan pri 1.500 obrtaja. U realnosti, motor je više nego dovoljan za „punto”, iako je potreban nešto duži zalet da se uhvati željena brzina. Međutim, u optimalnim obrtajima motor radi veselo bez želje da se kazaljka približi crvenoj zoni. Prevedeno u brojeve, prosečna potrošnja u tim trenucima ne prelazi pet litara na 100 kilometara. Za veća iskušenja ipak nedostaje šesta brzina, kako bi se motor rasteretio. “Multidžet” motor radi tiho, pod uslovom da ne preterujete sa pritiskanjem papučice gasa. Na otvorenom putu smo primetili da stepen buke raste zbog loše aerodinamike, pogotovo spoljnih retrovizora. Ali, s druge strane, veliki retrovizori olakšavaju vožnju u urbanim sredinama za koje je „punto” i stvoren. Utisak je i da se štedelo na izolacionom materijalu. Niskoj potrošnji i emisiji štetnih gasova pomaže „start-stop” sistem koji je deo standardne opreme i koji može da se isključi pritiskom na dugme, koje je smešteno na centralnoj konzoli. „Multidžet” sa 85 KS dostupan je samo sa pektom opreme „pop” koja, između ostalog, podrazumeva vazdušne jastuke za vozača i suvozača, ručni klima-uređaj, elektropodizače prednjih prozora, deljivu zadnju klupu (60/40), putni računar, radio CD/mp3 uređaj sa šest zvučnika, točkove od 15 inča sa gumama 185/65... Svetla za maglu se doplaćuju 150 evra, ESP košta 300 evra, a bočni vazdušni jastuci dodatnih 200 evra. Fijat punto 1.3 MJTD Motor 4-cilindrični, napred Zapremina 1.248 kubika Snaga 85 KS pri 4.000 o/min. Obrtni moment 200 Nm pri 1.500 o/min. Dimenzije 4.065/1.687/1.490 mm Osovinsko rastojanje 2.510 mm Menjač 5-stepeni, ručni Pogon na prednjoj osovini Prtljažnik 275 litra Rezervoar 45 litra Ubrzanje 13,1 sek. Maksimalna brzina 172 km/h Potrošnja 4,8 litara Cena 13.050 evra
Pogledaj vesti o: Fiat

Nastavak na AutoBlog...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta AutoBlog. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta AutoBlog. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.