Novi Fijat iz Kragujevca od 2011.

Izvor: B92, Beta, Tanjug, 13.Nov.2009, 18:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Novi Fijat iz Kragujevca od 2011.

Torino -- Proizvodnja novog modela Fijata u kragujevačkoj fabrici trebalo bi da krene početkom 2011. godine, kažu u Ministarstvu ekonomije Srbije.

Na samitu Italija-Srbija italijanski zvaničnici potvrdili su ministru ekonomije Mlađanu Dinkiću da će u narednim nedeljama završiti i predstaviti Vladi Srbije biznis plan za novi model automobila, navode u Ministarstvu ekonomije.

Fijat će, kako su potvrdili italijanski zvaničnici, nakon završenog >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << posla sa Krajslerom sve snage skoncentrisati na Srbiju. Kako je rečeno, nakon toga biće potpisan aneks ugovora, a Fijat će početi da investira prvih 100 od ukupno 800 miliona evra u Zastavu.

Naredna godina će biti godina pripreme, instaliranja novih mašina i obuke radnika. Oko 98 odsto budućeg novog modela koji će se praviti u Kragujevcu biće namenjeno za izvoz, navode u Ministarstvu ekonomije.

Prema ranijim informacijama, aneks ugovora sa italijanskim Fijatom o formiranju kompanije Fijat automobili Srbija trebalo bi da bude potpisan do sredine decembra a ostalo je da se reše neki sporni detalji u biznis planu. Očekuje se i da italijanska kompanija biznis planom precizira da li će se u fabrici u Kragujevcu proizvoditi model A klase ili B klase.

Inače, prethodno je prvi čovek Fijata Serđo Markione najavio proizvodnju vozila u Kragujevcu za svetsko tržište i dodao da će Fijat do kraja decembra objaviti svoje planove za Zastavu.

"Zahvaljujemo predsedniku Srbije Borisu Tadiću i njegovoj administraciji zbog toga što nam pružaju trajnu podršku i što su pokazali strpljenje omogućivši Fijatu da definiše svoje planove, koje nameravamo da objavimo do kraja sledećeg meseca", kazao je generalni direktor Fijata Serđo Markione i dodaje da će Fijat do kraja decembra objaviti planove za Zastavu.

Generalni direktor Fijata je saopštio i da ta kompanija "marljivo radi" na razvoju svog projekta u Srbiji i potvrđuje svoju stratešku nameru vezanu za ulaganja u Srbiji. "Sada ubrzano određujemo kakve će platforme biti u fabrici u Kragujevcu, u Srbiji. Na osnovu dosadašnjih analiza, vozila proizvedena u Srbiji mogla bi da budu namenjena brojnim tržištima, među kojima su zapadna i istočna Evropa, Rusija i severna Amerika", rekao je Markione i dodao da je Fijat završio procenu industrijskog plana za Krajsler i da sada privodi kraju deo koji se odnosi na Evropu.

Direktor novoformirane firme "Fijat automobili Srbija" Đovani De Filipis najavio je da će ubrzo biti poznat biznis plan i potpisan aneks ugovora kojim će biti definisana najavljena investicija Fijata od 800 miliona evra u Zastavine pogone.

On je rekao da nema nikakvih promena u odnosu na strateški dogovor između Fijata i države Srbije i da biznis plan treba da predvidi kada će biti uplaćen osnivački ulog, zatim dinamiku najavljenh investicija od 800 miliona evra, kao i koji će novi model Fijat proizvoditi u Kragujevcu i u kojoj količini.

Očekuje se da italijanska kompanija, posle potpisivanja aneksa ugovora, uplati 100 miliona evra osnivačkog kapitala, umesto 200 miliona evra koliko je bilo predviđeno ugovorom sa Vladom Srbije, nakon čega bi kao većinski vlasnik sa 67 odsto kapitala preuzela fabriku automobila u Kragujevcu.

Fijat bi trebalo i da utvrdi dinamiku ulaganja 800 miliona evra u fabriku u Kragujevcu do 2011. godine, kada bi trebalo da počne proizvodnja potpuno novog modela vozila. Očekuje se da italijanska kompanija biznis planom precizira da li će se u fabrici u Kragujevcu proizvoditi model A klase ili B klase.

Prema pisanju beogradskih medija, menadžment Fijata nedavno je obavestio nadležne u Vladi Srbije da će prvi Fijatov model koji će se proizvoditi u Kragujevcu biti vozilo B klase, automobil sličan modelu srednje klase "grande punto".

Prvobitnim ugovorom o zajedničkom ulaganju, koji je potpisan 28. septembra 2008. godine, bilo je predviđeno da ukupan udeo Fijata bude 200 miliona evra u novcu, a Srbije 50 miliona evra u novcu i 50 miliona evra u stvarima i pravima. Rok za uplatu Fijata je bio do kraja marta 2009, ali je zbog globalne ekonomske krize odložen. Zajedničko preduzeće Fijata i Srbije, pod nazivom Fijat automobili Srbija, osnovano je 14. oktobra prošle godine.
Pogledaj vesti o: Mlađan Dinkić

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.