Kako je nastao fijat 500L

Izvor: RTS, 02.Maj.2012, 14:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako je nastao "fijat 500L"

Kao tehnološki i idejno potpuno novo vozilo, kragujevački "fijat 500L" predstavlja veliki skok za srpsku autoindustriju. Najinteresantniji su novi materijali: sva plastika se reciklira i nema u sebi štetnih sastojaka, ostali materijali su obojeni prirodnim bojama a karoserija se boji vodenim bojama.

Iz pogona nekadašenje Zastave iz Kragujevca, sada fabrika "Fijat Automobili Srbija", ove godine treba da izađe oko 100.000 novih " >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << fijata 500L". Taj model biće tehnološki i idejno potpuno novo vozilo i za Fijat i za našu automobilsku industriju, pa mnogi stručnjaci ovaj skok srpske  autoindustrije ocenjuju kao dolazak iz praistorije u 21. vek.

Ideje o novim modelima "Fijata" čuvaju se kao poslovna tajna, pa su informacije o medelu "500L" bile nedostupne. Za razliku od drugih proizvođača, koji svoje inovacije predstave prototipovima na salonima automobila, Fijat prikaže proizvod koji odmah može u serijsku prozvodnju i na čiji izgled ne mogu uticati ni kritike novinara niti mišljenje kupaca.

"Mi to možemo, jer hoćemo da naš proizvod po dizajnu bude lider na tržištu. Hoćemo da drugi nas kopiraju a ne da mi precrtavamo druge. 'Fijat 500 l' je nastao kao logičan sled ideje. Od modela '500', koji je već doživeo uspeh kao rimejk starog modela, on je dizajnerski prilagođen srednjim godinama i mladima, mali je ali veoma prostran", ističe šef dizajna "Fijata" Roberto Giolito.

Najinteresantniji su materijali koji će se ugrađivati u novi model. Nemaju nikakve tehnološke sličnosti sa dosadašnjim Zastavinim materijalima, od kojih je rađen "jugo".

Sva plastika se reciklira, nema u sebi štetnih sastojaka i lako se oblikuje. To važi i za ostale materijale koji su teško zapaljivi, obojeni prirodnim bojama, dok se karoserija, umesto bojama sa nitratima, boji vodenim bojama.

"Kupci će moći da biraju preko 160 kombinacija spoljašnje i unutrašnje boje ovoga automobila. Kontrast je ovde dizajnerski presudan, unutrašnje kombinacije boja sa spoljnom karoserijom u dve boje dodatno motivišu kupca da sami osmisle izgled automobila", navodi Rosela Gasko, zadužena za izbora materijala i boja "fijata 500L".

Kao i sva savremena vozila, "fijat 500L" je prvo sklopljen u dizajnerskom centru, zatim je prošao test od nekoliko stotina hiljada kilometra po svim vremskim uslovima, i tek je onda po osvajanju pozicija i modula počela je serijska proizvodnja u Kragujevcu.

"Današnji kupci su veoma zahtevni a mi smo hteli da pored dobrog dizajna damo i ozbiljan kvalitet novom vozilu. To je premijum segmet malog urbanog vozila koje nudi komfor i opremu mnogo više klase. Kvalitet mora biti iznad uobičajenog serijskog automobila", ističe glavni dizajner eksterijera novog modela Andreas Vipniger.

"Fijat 500L" svakako je tehnološki skok za našu autoindustriju, i šansa da, ovladavši savremenom tehnologijom, osvojimo i više pozicija proizvodnje.

Motor i menjač su izuzetak, jer se već godinama proizvode i montiraju u fabrikama automobila svuda u svetu. Razlitiči proizvođači ugrađuju te iste motore, što je efikasnije i pojeftinjuje proizvodnju.
Pogledaj vesti o: Kragujevac

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.