Istorijska podela Fijata

Izvor: RTS, 03.Jan.2011, 12:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Istorijska podela "Fijata"

Torinska kompanija "Fijat" podelila se na automobilski deo i deo za privredna vozila, što je najveća reorganizacija u 111 godina dugoj istoriji firme. Podela omogućava dvema firmama da ulaze u poslove sa različitim partnerima.

Na berzi u Milanu, trgovci "Fijatovim" akcijama očekuju da investitori odrede prvu vrednost deonica, formiranih posle najveće reorganizacije gigantske italijanske autokompanije u njenoj, 111 godina, dugoj istoriji.

Prema procenama analitičara >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << američke agencije "Blumberg", akcije nove kompanije "Fijat indastrijel", koja od 1. januara posluje samostalno, na osnovu ranije odluke akcionara o podeli grupe "Fijat", mogle bi dostići 9,40 evra.

Italijanska firma "Fijat" se podelila u dve kompanije, tako što je udruženu firmu za proizvodnju privrednih vozila razdvojila od preduzeća za proizvodnju automobila.

"Ovo je veoma značajan momenat za 'Fijat' jer istovremeno predstavlja tačku dolaska i tačku odlaska", izjavio je izvršni direktor "Fijata" Serđo Markione na svečanom otvaranju ugovaranja akcija "Fijata indastrijal" na Milanskoj berzi.

Markione je rekao da razmatra moguća udruživanja koja će pomoći da se sačuva poslovanje. On je odbacio mogućnost da "Folksvagen" preuzme posrnulu marku sportskih automobila "Alfa Romeo", jer želi da je lansira na tržištu SAD.

U sektoru industrijskih vozila, mogući partneri uključuju kompaniju "Dajmler", rekao je Markione.

Razdruživanje kompanije je istorijski korak za "Fijat", najvećeg poslodavca Italije, koji je osnovan pre više od jednog veka kao mala firma za izradu automobila, da bi danas prerastao u konglomerat koji obuhvata širok spektar proizvoda, od skupih automobila do motora, od sportskih kola "ferari" do kompanije koja izraduje poljoprivredne mašine i opremu, ističu analitičari.

Racionalnije poslovanje

Prema rečima Markionea, podela kompanije će omogućiti veću fleksibilnost i racionalnije poslovanje i otvaranje šanse da se potraže mogući strateški partneri.

Markione, koji se već šest godina nalazi na čelu "Fijata", a od prošle godine rukovodi i "Krajslerom", prvi put je obelodanio projekat podele "Fijata" u aprilu prošle godine, u srcu američke auto-industrije, Detroitu.

Dve kompanije, posle razdvajanja, biće potpuno slobodne da slede svoj vlastiti izbor strategija, uključujući i pitanje mogućeg udruživanja s drugim firmama, rekao je Markione.

Šef italijanskog auto-giganta zagovornik je reorganizacije svetskog automobilskog sektora i ukrupnjavanja proizvodnje i smatra da će na tržištu opstati samo nekoliko velikih proizvodaca automobila, pošto je za stabilno poslovanje neophodno da se proizvodi oko šest miliona automobila godišnje.

"Fijat" predviđa da će nova autokompanija 2014. godine dostići prihod od 64 milijarde, a "Fijat indastrijal" od 29 milijardi evra.

Agencija AFP ukazuje da će osnivač "Fijata", porodica Anjeli, biti najveći pojedinačni akcionar u obe firme, sa po 30 odsto vlasništva.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.