FIAT Panda stiže iz Napulja

Izvor: B92, 21.Jul.2010, 12:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

FIAT Panda stiže iz Napulja

Italijanski proizvođač automobila FIAT saopštio je da će uložiti 700 miliona evra (886 miliona dolara) u prenošenje proizvodnje svog novog modela Panda Compact iz Tičija u Poljskoj u pogon "Pomiljano" u blizini Napulja, uprkos neslaganjima Federacije metalskih radnika (FIOM).



Sindikat FIOM se ne slaže sa uslovima koje je postavio FIAT, uključujući duže radno vreme i nove mehanizme za >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << rešavanje radnih sporova u tom pogonu kod Napulja, koji pati od velikog izostajanja s posla i niske produktivnosti, prenela je agencija AP.

FIAT-ov projekat vraćanja proizvodnje na domaće tržište tokom krize u industriji automobila bio je u opasnosti od propadanja zbog protivljenja tog radničkog sindikata.

Uprkos tome što je 62 odsto od 5.200 zaposlenih u tom pogonu odobrilo plan kompanije na referendumu, to nije bilo dovoljno da garantuje postizanje sporazuma jer su radnici koji se ne slažu pretili prekidom rada.

FIAT je, međutim, potvrdio da će nastaviti da realizuje svoj plan, nakon što se izvršni direktor te kompanije Serđo Markione sastao sa sindikatima koji su dali saglasnost. Oni predstavljaju 83 odsto zaposlenih u pogonu u Pomiljanu.

Većinski sindikati su u junu potpisali sporazum kojim daju podršku tom planu FIAT-a, tako da je samo sindikat FIOM ostao po strani.

FIAT želi da u tom pogonu organizuje rad u tri smene, šest dana u sedmici.

- Nastavljamo s realizacijom plana i radićemo sa onim sindikatima koji su potpisali sporazum kako bismo sprečili da nam radnici u sindikatu FIOM prave bilo kakve smetnje - izjavio je za AP portparol FIAT-a koji je želeo da ostane anoniman jer nije ovlašćen da daje izjave o radničkim temama.

Alternativa sporazumu bilo bi zatvaranje te fabrike, koja zapošljava više od 5.000 radnika, što bi bio politički težak izbor, s obzirom na FIAT-ovu odluku da 2011. godine zatvori jedan pogon na Siciliji.

Kompaniji je bilo neophodno da postigne sporazum ovog leta jer je predviđeno da proizvodnja novog hečbeka Panda počne u drugoj polovini 2011, a mora biti i instalirana nova linija za montažu.

Očekuje se da nova Panda poveća proizvodnju u fabrici u Pomiljanu sa 30.000 vozila lane, na 300.000 automobila.

U Pomiljanu se tradicionalno proizvodi marka Alfa Romeo, koja je naročito teško pogođena ekonomskom krizom.

Sadašnja verzija jeftine Pande, drugog najprodavanijeg FIAT-ovog modela, proizvodi se u pogonu u mestu Tiči u Poljskoj.

FIAT, koji kontroliše američku grupaciju Chrysler, 2009. godine je italijanskoj vladi predstavio plan širenja proizvodnje u Italiji, zbog njene zabrinutosti da bi kontrola nad Chryslerom mogla da skrene FIAT-ovu pažnju sa domaćeg tržišta.

Sve po planu

Povećanje proizvodnje u Pomiljanu, jednom od najsiromašnijih regiona u Italiji, deo je FIAT-ovog plana.

Markione je u pisanom obraćanju FIAT-ovim radnicima u Italiji potvrdio odlučnost kompanije da se razvija i raste u zemlji, gde je već najveći poslodavac.

On je negirao tvrdnje da je plan FIAT-a da umanji prava radnika i ukazao da je cilj te kompanije da učini Italiju konkurentnom na globalnom tržištu i da garantuje radna mesta.

Izvor - NovostiOnline

FIAT nudi "najzeleniji" motor?

FIAT angažuje nezaposlene radnike

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.