Izvor: B92, 15.Apr.2015, 09:54 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Dan D za put "fiće" u Rusiju
Savet Evroazijske ekonomske komisije odlučivaće danas o bescarinskom uvozu kragujevačkog "fijata 500L" u Rusiju, odnosno zemlje članice Evroazijske unije.
Kako je za RTS istakao v. d. predsednika Udruženja uvoznika automobila Milan Vuksanović, to je dobra prilika za "Fijat", a reč je o velikom broju automobila za nađše prilike. Još se ne zna koliki će biti kontingent vozila iz Srbije na bescarinskom režimu.
Vuksanović, inače specijalista za uvoz ruskih >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << vozila, smatra da je to dobra prilika za "Fijat" i da je reč o velikom broju automobila za nae prilike, bez obzira na to da li će biti 5.000 ili 10.000 vozila.
Prema njegovim rečima, rusko tržite je ogromno i ono je sada, trenutno, u padu zbog odnosa između rublje i ostalih valuta i zbog sankcija evropske zajednice.
Vuksanović je dodao da je, s jedne strane, to dobra prilika da se napravi veliki izvoz, a s druge strane, to obavezuje 'Fijat' da svoju mrežu u vezi sa odravanjem uspostavi u Rusiji.
"'Fijat' je dobrodošao na rusko tržite, a druga je stvar to je tamo jaka konkurencija i to će imati zadatak da se dokaže", kae Vuksanović.
Očekuje se da odluka o bescarinskom režimu za "Fijat" bude uslovljena kontramerom, da se vozila iz Evroazijske unije, a pre svega Rusije, takođe bez carine uvoze u Srbiju.
Vuksanović navodi da ima nekoliko ruskih brendova koji funkcioniu na tržitu Srbije.
On je dodao da se pre svega radi o dostavnom programu, odnosno o komercijalnim vozilima, a to se tiče putničkih vozila u pitanju je veoma mali broj, s obzirom na to da brend 'Uaz' ima veoma ograničen broj vozila na srpskom tržitu.
Vuksanović je naveo da je pre svega reč o dostavnim vozilima koncernu "Gaz automobili", koji je već zatražio od Vlade Republike Srbije da mu se dozvoli bescarinski uvoz.
Što se tiče licenciranih automobila koji se sklapaju na neki način u Rusiji, Vuksanović kae da ta vozila nemaju status vozila koja ulaze u ovaj bilateralni ugovor i dodaje da kada se priča o bescarinskom režimu, pričamo isključivo o ruskim vozilima.
Na konstataciju da ljudi u Srbiji uglavnom ne vezuju ruska vozila za kvalitet, Vuksanović je rekao da ta tvrdnja ne stoji i dodao je da je u pitanju neka vrsta zablude.
On je dodao da su ruska vozila koja su se nekada vozila na našim drumovima sada potpuno promenjena i da su veoma savremena i sofisticirana.
Svetski brendovi koji proizvode motore u saradnji sa ruskim inženjerima prave sada automobile koji se nimalo ne razlikuju od najsavremenijih evropskih automobila, ističe Vuksanović.
On je dodao da je najveća konkurentska prednost sofisticirana tehnologija s jedne strane, i cena koja je konkurentna na tržitu.
"Ukoliko dođe do oslobođenja od carine, koja je sada oko 15 odsto, time ćemo postići pravu konkurentnost ruskih vozila", kaže Vuksanović.
Pogledaj vesti o: Fiat, Kragujevac
Danas odluka o izvozu “fijata” u Rusiju
Izvor: Šumadija Press, 15.Apr.2015
Savet Evroazijske ekonomske komisije odlučivaće danas o bescarinskom uvozu kragujevačkog "fijata 500L" u Rusiju, odnosno zemlje članice Evroazijske unije.