TEST: PUNTO KLASIK I DALJE U TOP-FORMI!

Izvor: Kurir, 23.Jan.2012, 09:44   (ažurirano 02.Apr.2020.)

TEST: PUNTO KLASIK I DALJE U TOP-FORMI!

Još uvek je gušt voziti „punto klasik“ jer nudi veoma dobar osećaj za volanom. Motor na gas je veliki štediša, naročito na duge staze

Večito mlad!

Ove 2012. godine vidi se kakvo je čudo bio „punto" te davne 1994. Posle 18 godina opet je gušt sesti pred njegov volan. Mekane komande, veoma dobar položaj za upravljačem, milion pregrada, odličan menjač... Još ako košta u proseku 7.000 evra, ovi argumenti su i te >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << kako snažni!

Sada se „Fijatov" vitez pravi u Kragujevcu. Na testu Kurira bila je verzija s pogonom na tečni naftni gas. Na motor 1,2 sa osam ventila ugrađen je „Landirencov" sekvencijalni uređaj. Skuplji je oko 1.000 evra od benzinske verzije, ali je otprilike dvostruko jeftiniji za vožnju. Ovo ulaganje isplatiće se posle 30.000 pređenih kilometara.

Oko 400 kilometara na testu prešao je s punim rezervoarom od 31 litra TNG. Gas se skladišti u gepeku, u tanku koji je na mestu rezervne gume, te ne „krade" mesto u gepeku. Motor se pali na benzin, ali vrlo brzo automatski prelazi na gas. Veoma je prijatan zvuk caktanja agregata, dok je kabina dobro zvučno izolovana. Na raspolaganju je 60 KS, koji raspoloženo vuku u gradu.

Iako je dizajn „punto klasika" umoran, u kabini ne „miriše" na devedesete. Instrument-tabla je ista kao na „puntu evo", nema zamerki na sedišta niti na raspored prostora. Dugme „siti", koje pojačava jačinu serva, nezaobilazan je faktor za ženske vozače. Sve zajedno, godine su „puntu klasik" ukrale vrlo malo, pa je harizma koju nudi za upravljačem veoma prisutna.

Cena verzije na gas trenutno je konkurentnih 8.699 evra, ali sa očekivanom subvencijom staro za novo biće oko 1.000 evra jeftiniji. Veoma isplativo jer „punto" donosi mnogo.

Gasni uređaj

Pod „punto klasik LPG" fabrički je ugrađen „Landirencov" uređaj nazvan „Omega plus". Sekvencijalni sistem ima četiri gasne brizgaljke, za svaki cilindar po jednu. Na osnovu podataka o brzini i opterećenju kompjuter reguliše trenutak i količinu gasa koju ubrizgava u cilindre.

FIJAT PUNTO KLASIK 1,2 LPG

Motor: 1.242 cm3

Snaga: 60KS pri 5.000 o/min

Moment: 102 Nm pri 2.500 o/min

Masa: 875 kg

Maksimalna brzina: 155 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 14 s

Dužina / širina / visina:

3.865 /1.660 /1.480 mm

Prtljažnik: 297/1.080 l

Benz. rezervoar: 47 l

Rezervoar gasa: 31 l

Potrošnja LPG na testu (mešovito): 7 l
Pogledaj vesti o: Kragujevac

Nastavak na Kurir...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Fiat Punto Classic s pogonom na TNG na probi "Kurira"

Izvor: AutoBlog, 23.Jan.2012

Preuzeto sa: Kurir-info.rsJoš uvek je gušt voziti "punto klasik" jer nudi veoma dobar osećaj za volanom. Motor na gas je veliki štediša, naročito na duge staze Večito mlad! Ove 2012. godine vidi se kakvo je čudo bio "punto" te davne 1994. Posle 18 godina opet je gušt sesti pred njegov volan....

Nastavak na AutoBlog...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.