Stari auto  za novi punto

Izvor: RTS, 03.Feb.2009, 21:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Stari auto za novi "punto"

Uz subvenciju države od najmanje hiljadu evra vlasnici automobila starih deset i više godina moći će da, uz zamenu staro za novo, kupe "punto" koji će se od marta proizvoditi u Kragujevcu. Cena od 5.999 evra, uz kamatu od 4,5 odsto, otplaćivaće se sedam godina.

Vlasnici automobila starih deset i više godina moći će da, uz zamenu staro za novo, kupe "punto" koji će se od marta proizvoditi u Kragujevcu, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << i to uz subvenciju države od najmanje hiljadu evra. 

Gostujući u našoj emisiji "Svedok", potpredsednik Vlade Mlađan Dinkić rekao je da će u tom slučaju cena "Punta" biti 5. 999 evra i uz kamatu od 4,5 posto otplaćivaće se 7 godina.

Procenjuje se da je svaki drugi automobil u Srbiji stariji od 10 godina, nema ni "evro tri" motor, pa bi mogao da uđe u najavljeni sistem zamene starog za novo.

S obizirom na to da je najavljeno da će cena osnovnog modela "punta" u klasičnoj prodaji biti 7.300 evra, očekuje se veliko interesovanje za kupovinu uz subvenciju države, i da će se, usled povećane tražnje, u Kragujevcu proizvoditi i više od 15 hiljada vozila godišnje.

Nikola Milošević iz Auto kuće "Zastava Voždovac" kaže da se mnogo ljudi javlja i traže da im se rezervišu dva vozila. "Pitaju da li mogu na roditelje ili sestru da kupe. Međutim ljudi primaju minimalne plate. Ne znamo kakvi će biti uslovi", ističe Milošević.

Preduslov da Vlada dotira kupovinu jeste da se u "punto" koji će se proizvoditi u Kragujevcu ugrađuju gume, akumulatori, kablovi, lim i drugi delovi proizvedeni u Srbiji.

Kako RTS saznaje, predstavnici "Fijata" već su posetili kruševački "Trajal", razgovarali su i sa rukovodstvom "Fabrike kablova" u Jagodini. Iako kažu da su spremni za saradnju sa kragujevačkom industrijom, privrednici za sada ne žele da saopšte pojedinosti pregovora.

Poznavaoci prilika ističu da je plan Vlade dobar i da slični programi postoje i u drugim zemljama.

"Dobra je varijanta da ljudi dođu do novih automobila, da se "krševi" povuku sa ulica, da bude bezbedniji saobraćaj a da se s druge strane reciklažom dobiju dobre sirovine za neke druge poslove", kaže novinar Mirko Alvirović.

Firme koje se bave reciklažom pozvane su da se uključe u posao zamene starih automobila novima. Međutim, u Srbiji ima ukupno 8 firmi koje recikliraju automobile, i to ne tako detaljno kao što se radi u svetu.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.