Nije „desetka“ nego „punto“

Izvor: Glas javnosti, 31.Jan.2009, 10:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nije „desetka“ nego „punto“

BEOGRAD - Italijanska kompanija „Fijat“ objavila je juče da će u martu početi proizvodnju automobila „punto“ u Kragujevcu.

Kako se predviđa sporazumom koji su u Torinu potpisali Vlada Srbije i Fijat, godišnja proizvodnja biće najmanje 15.000 automobila u 2009. Naime, ovo isto je dogovoreno još pre nekoliko godina kada je „Zastava“ morala da investira sedam miliona evra kako bi počela sklapanje „zastave >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << 10“.

- Obim proizvodnje će „zavisiti i od tržišnih uslova u svetu s obzirom na to da taj auto nije samo za srpsko tržište, već i za izvoz u susedne zemlje, u severnu Afriku i u Rusiju - rekao je potpredsednik za komunikacije „Fijata“ Gualberto Ranijeri.

O obećanim investicijama „Fijata“ od 200 miliona evra ni reč. Zasada jedine pare su subvencija države za plate radnike. Zbog ovakvog rada Vlade Srbije, stručnjaci tvrde da naša država samo pravi štetu svojim građanima.

Zoran Mihajlović, predsednik Samostalnog sindikata „Zastave“, rekao je da je ovo samo obnovljen komercijalni ugovor o sklapanju „zastave 10“.

- Za to smo mi već platili licencu i sve što treba. Ovo što je tamo dogovoreno predviđa montažu, sklapanje i farbanje vozila marke „punto“, dok svi delovi stižu iz Italije. Samo što se više neće zvati „zastava 10“ nego „punto“. Ali nas interesuje ugovor koji su potpisali čelnici naše zemlje i „Fijata“ koji predviđa izvesna ulaganja i investicije u opremu i slično.

„GENOCID NAD ‘ZASTAVOM’“

Udruženje privrednika „Privredni preporod Srbije“ (PPS) najavilo je krivičnu prijavu protiv potpredsednika vlade Mlađana Dinkića zbog, kako navode u saopštenju, „genocida nad ‘Zastavom’“.

- Zastava je smišljeno blokirana, a 20.000 zaposlenih u firmama kooperantima ostaće bez posla. Potpisivanje ugovora sa „Fijatom“ najveća je prevara srpske tranzicije - saopštio je predsednik PPS i potpredsednik Unije poslodavaca Srbije Miodrag Nikolić Feman.

Sta lazov ume da radi nego da laze?! Cemu se prevarant naucio nego prevari? To uvek prolazi kod neprosvecenog, lakoumnog i lakovernog naroda. Sa dinkicem i Italijanima u posao?... Narode srpski, ni bozja pomoc te spasiti nece.

Sta rekose: "u martu"? A koje godine, Minhauzene?...

Pa u martu pred sledece izbore,polako jos nije narod pozuteo od muke.

Kad će naši da shvate da ako mora da zavisimo od drugih zemalja ot toga nema ništa. Naša tehnologija bogami nikad nije bila mnogo pozadi drugih Evropsih zemalja pa zašto ne započnemo nest sami a ne da nas zajebavaju drugi kako hoće?

Šta je bilo sa FAPom, šta je bilo sa Vozovima i Avionima a i sa hiljadu drugim manjim industrijama sto smo imali pod starom Jugoslavijom?

Sta bre ti sanjas, koju tehnologiju, koji vozovi, koji avioni? To se velicalo u javnosti ali nista nije vredelo. Ko bi to kupio EU ili Rusija? Kupovali su ranije nesto afrikanci, ali i oni su se osvestili pa poceli da kupuju nesto kvalitetnije.

Evo sta BBC kaze ko je javio o sporazumu.Ne Italijani nego vladina kancelarija za ekonomiju znaci Dinkic.Evo sta Italijani kazu na vest iz vlade Srbije.

Kako se predviđa sporazumom koji su u Torinu potpisali Vlada Srbije i Fijat, godišnja proizvodnja biće najmanje 15.000 automobila u 2009. godini, prenelo je Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja Srbije. Generalni direktor Fiata Serđo Markione već je rekao da će se automobilska industrija potpuno promeniti u naredna 24 meseca. Dakle odluka o ulaganju u Srbiju biće doneta na osnovu nove poslovne strategije na kojoj Fiat trenutno radi. Deo te nove strategije je i savez sa američkim Krajzlerom koji je objavljen prošle nedelje i koji će Fiatu omogućiti proboj na tržište severne Amerike.

Situacija u Fiatu je trenutno vrlo ozbiljna, primećuje Luka Ćiferi:

"Na osnovu svega što čujemo, oni iz korena preispituju kako Fiat danas funkcioniše i kako će izgledati u budućnosti. Investicija u Srbiju je manji deo tog globalnog preispitivanja. Zbog toga mislim da oni neće početi proizvodnju u Kragujevcu do kraja sledeće godine kao što su planirali. Znate, ako automobilska industrija u ovoj godini zaista opadne za 50%, onda se neće postaviti pitanje šta će Fiat da proizvodi u novoj fabrici u Srbiji, nego koliko će postojećih fabrika automobila u zapadnoj i srednjoj Evropi morati da se zatvori. Takva je nažalost situacija."

Na pitanje da li je moguće da Fiat čak odustane od investiranja u Kragujevac, Luka Ćiferi odgovara da u ovom trenutku ništa nije 100%sigurno:

"Cela automobilska industrija je u opasnosti. Ne samo investicija u Srbiju, nego cela industrija. Fiat je prošle godine napravio gubitak od 6,3 milijarde evra. Ako to ponovi i u ovoj godini Fiat neće preživeti. To je situacija. Opastanak industrije je pod znakom pitanja. Proizvodjači automobila traže od vlada da im pozajme milijarde evra da bi preživele. To se dešava u Francuskoj, Nemačkoj, Britaniji, Italiji. Ovo je jednostavno loš trenutak za bilo kakve investicije."

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.