Najbolji tim na svetu

Izvor: RTS, 06.Okt.2018, 15:44   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Najbolji tim na svetu

Sada je već sigurno gotovo, zar ne? Pedeset bodova razlike uz pet trka do kraja znači da samo duple pobede za Ferari mogu Fetelu da donesu titulu. Ako zanemarimo one večite optimiste među nama koji veruju da se igra do devedesetog minuta („Nemci su to“), jedino pitanje koje preostaje je kako smo – ponovo – dovde došli?
Šta je to što Mercedes čini najboljim trkačkim timom na svetu? >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Ne ulažu najviše para - iako ulažu mnogo, prošlogodišnja titula je koštala više od 300 miliona funti! - nemaju (više) najbrži automobil, nisu imuni na povremene taktičke greške, a iako su pri tome u krivu, popriličan je broj onih koji veruju da Hamilton nije najbolji vozač ove generacije. Ne znam šta je razlog zbog čega Luis - a rekao bih posebno kod nas - ne dobija vrstu prepoznavanja koju po svemu zaslužuje.

Možda zbog toga što se (slično kao Novak u tenisu) pojavio u trenutku kada je posle povlačenja velikog Šumija navijačka populacija bila poprilično polarizovana po liniji Alonso-Raikonen pa za trećeg nije bilo mesta, možda zato što je prevladavalo mišljenje da su Britancu sva vrata bila otvorena još od kako je u karting danima prešao pod okrilje moćnog Rona Denisa (sećate se tog lika?) pa je tako dobio u Formuli 1 izuzetno retku priliku da se u početničkoj sezoni bori za titulu a možda je iza svega tek neprihvatanje šampionovog, najblaže rečeno, ekstravagantnog životnog (modnog?) stila izvan automobila.
Koliko je sve gore navedeno nevažno možda bi moglo da se najlakše dočara kroz jednu filmski nerealnu zagonetku koja bi mogla da glasi ovako: kada bi vam život od toga zavisio, koga bi ste od aktuelnih vozača Formule 1 izabrali da u konkurenciji potpuno identičnih automobila napravi najbrži krug? Fetela, ukoliko vam je Ferari baš važniji od života? Alonsa, koji ne samo da nikad nije bio naročito poznat po brzini (pre po nekim drugim kvalitetima) a u konkurentnom automobilu nije bio toliko dugo da je već i zaboravio kako izgleda pritisak vožnje na vrhu Formule 1? Kimija? Stvarno? Ima li nekoga ko bi se okušao sa flegmatičnim Botasom? Za život? Ili bi se kockali sa Maksom? Rikardom? Toliko ste hrabri da bi gledali i niže niz poredak? Lekler? Sainc? Hulk? Okon? Koliko god ovakav izbor bio ličan, možemo li se složiti da bi broj onih koji bi izabrali Hamiltona bio značajno veći od broja onih koji za Luisa i navijaju?

Naravno, sirova brzina nije jedina osobina koja čini šampiona, pogotovo ne u kompleksnom svetu Formule 1, ali hej, zar nije bolje imati je? Luis je kroz karijeru prolazio kroz različite faze, od kojih mnoge nisu bile naročito laskave za Britanca, ali to je cena koju je morao da plati za odrastanje pod svetlima reflektora. I ma koliko pojedine epizode bile sramotne (moj lični favorit - ako ne računamo zabijanje u Kimija u boksu u Kanadi - je objavljivanje svoje i Džensove uporedne telemetrije na društvenim mrežama), Hamilton je za svoje greške platio, vremenom donosio hrabre odluke i iz celog procesa izašao kao mnogo bolji vozač nego što je to talentovani klinac iz Stivenidža bio te 2007. (2006. u GP2 seriji za vas baš tvrdokorne fanove) kada je ušao u naše živote.
Ako je tako lakše onima koji Luisa ne vole reći ću da ni moja neznatnost nije nikad bila Hamiltonov navijač (kao što nisam navijao ni za Senu ili Šumija; da, znam, sramotno), ali to ne znači da ne mogu da budem iskreno zadivljen jednom neverovatnom karijerom koja je na pragu da dostigne Fanđa, taj iskonski etalon za majstorstvo za volanom.
Iako to iz ove perspektive ne izgleda tako, posebno je impresivna bila odluka da se napusti tada moćni Meklaren i izabere nedokazani Mercedes - Rikardova odluka da iz Red bula pređe u Reno pomalo liči ali nije ni blizu tako drastična - što mu je i omogućilo dostizanje trenutnih zvezdanih visina. Koliko impresivna? Da ne bih trošio reči dovoljno je poređenje sa Alonsom i odlukama koje je Španac donosio. Šta je Luis video u Srebrnim strelama? Šta je te davne 2012. godine uopšte mogao da vidi? Obećanje moćnog motora? Imao ga je tada i Meklaren. Menadžment? Toto Volf protiv Rona Denisa? Teško. Budžet? U to vreme nije bilo onoga što Meklaren sebi nije mogao da priušti.

Šta je onda to što je Luis (možda) video, a što Mercedes čini ovako moćnim, čak nepobedivim? Kao ona žaba koja se sporo kuva, možda to nismo osetili ali ponovo proživljavamo onaj period sa početka veka - sa tom razlikom da umesto crvene boje dominira srebrna - za koji nismo baš verovali da će se ikad ponoviti. Za razliku od Ferari ere, koja je bila izuzetno stabilna i na vozačkom i na menadžerskom nivou, u Mercedesu je na oba polja bilo izuzetno burno, ali rezultati nisu izostali.
Što me navodi na zaključak da je za sve odgovoran perfektno postavljen sistem koji omogućava da svaki element pruži svoj maksimum. Uz resurse, entuzijazam i energiju na svim nivoima, ali i minimalno politikanstvo (za razliku od nekih drugih timova, ili bar onog jednog, znate na koga mislim) - eto tako smo stigli ovde gde smo.
A to je još jedan predvidljivi kraj sezone. I Suzuka, staza nad stazama, gde ćemo u prvom redu sutra ujutru gledati najbolji tim na svetu.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.