Test: Dacia Dokker Stepway 1.2 TCe 115

Izvor: B92, 07.Dec.2015, 11:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Test: Dacia Dokker Stepway 1.2 TCe 115

Dacia je proširila svoju popularnu opciju Stepway na kombi Dokker i MPV Lodgy Testirali smo Dokker Stepway sa turbo benzinskim motorom sa 115 "konja" krcatu dodatnom opremom.

Tekst - Ivan Katunac; Izvor - Auto Magazin

Dačijina verzija Renaulta Kangoo, model Dokker pojavio se 2012. godine i na prečac je osvojio srca kupaca.

Iako je dobrim delom zasnovan na mehaničkoj platformi prve generacije >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << modela Kangoo, auto je vrlo simpatičan, beskrajno upotrebljiv i nudi odličan odnos uloženog i dobijenog.

Dokker Stepway je dobio poseban tretman od strane dizajnera.

Ideja je da se dodatkom prednjeg spojlera, zaštitnim elementima donjeg dela vozila i blatobrana (oivičenih plastičnim lajsnama), alu felnama od 16 inča, krovnim nosačima i drugim sitnijim detaljima stvori automobil namenjen mlađoj i urbanoj klijenteli koja želi "kul" automobil različit od standardne, ogoljene verzije.

I, moramo da priznamo da su u tome uspeli. O ukusima ne treba raspravljati, ali smo primetili veliku zainteresovanost prolaznika na ulici i parkinzima koja nam prilikom testiranja uveliko pomaže da procenimo koliko je uspešan i prihvaćen stil autojobila koji testiramo.

Automobil ima vrlo prostranu kabinu i veliki prtljažnik zbog toga što je međuosovinsko rastojanje je prilično dugačko. Identično je kao na, recimo, Audiju A4 ili BMW-u Serije 3.

Dizajn enterijera je sličan kao u ostalim novim Dačijama, ali sa mnogo više praktičnih pregrada za sitnice, kao što je ona na vrhu komandne table.

U odnosu na klasične varijante Dokkera, Stepway ima posebne presvlake sa izvezenim nazivom u plavičastoj boji, istoj kao i lajsne oko otvora klima uređaja i instrumenta.

Iznad vozača i suvozača, ispod krova, postavljena je velika polica, a širom kabine je još mnogo drugih korisnih pregrada.

Najlepše u svemu su klizna bočna vrata, koja se standardno isporučuju sa desne strane, dok se klizna leva, kao na testiranom automobilu, dobijaju uz doplatu.

Mehanizam dobro funkcioniše, bez zapinjanja, ali je ipak potrebno malo više snage da bi se u potpunosti zabravila.

Klizna vrata su zgodna kada se parkirate na uskim parking mestima tako da ne morate da brinete kako ćete prići recimo dečijem sedištu ili da ćete slučajno vratima zakačiti auto parkiran do vas.

Očekivano, plastika u enterijeru je svuda tvrda, bez trunke tapacirunga čak i u vratima.

Kvalitet završne obrade je osrednji, bez sofisticiranosti ali i bez neočekivanih i nakaradnih rešenja. Lim je vidljiv po ivicama, ali to je deo šarma ovog automobila i mi mu ne zameramo na tome.

Položaj vozača je dosta visok. Sedišta imaju kratke površine i ne drže telo previše dobro.

To je priča koju ponavljamo prilikom svakog testa neke Dačije. Ipak moramo da primetimo da način sedenja ne zamara ni posle nekoliko sati provedenih u vožnji.

Donekle, zamerku imamo i na položaj ručice menjača, koja je kratka i nalazi se nisko, gotovo u ravni sa sedištem, pa vozač mora da spusti ruku daleko od volana.

Ipak, ovo je više stvar navike, jer nismo imali problema tokom testa.

Tasteri elektro-pokretača prozora su smešteni u vratima a ne na centralnoj konzoli kao kod Sandera i Logana. Automatske funkcije, naravno, nema.

Komande "klime" su prepoznatljive, ali su nas zato instrumenti vrlo prijatno iznenadili.

Sirena se tradicionalno aktivira pritiskom ručice žmigavaca.

Dokker se pokazao kao vrlo prijatan za vožnju i uopšte svakodnevno korišćenje.

Kompletna utegnutost automobila je takođe neočekivana, kao i agilnost u vožnji, gotovo kao da se ne radi o kombiju.

Moramo da priznamo da je najjači utisak na nas ostavio 1.2 turbo benzinski motor sa 115 KS, sa kojim ne samo da se ne osećate inferiorno u odnosu na ostale nove automobile, već odmah stičete ogromno samopouzdanje i poverenje u automobil.

On vas neće ostaviti bez snage, a snažna međuubrzanja ćete itekako koristiti sa osmehom na licu.

Maksimalna snaga se postiže pri dizelaških 4500 o/min, tako vas motor vrlo brzo iznenadi svojim maksimumom, bez potrebe za maltretiranjem na visokim obrtajima.

Pri normalnoj upotrebni, a to znači kada ne pritiskate papučicu gasa, motor je vrlo elastičan u uglađen, sa jedna primetnom "turbo rupom".

Međutim, ako od motora zahtevate maksimalne performanse, itekako ćete morati da vodite računa o obrtajima motora.

Naime, ispod 2.500 o/min on je prilično trom i sporo reaguje na gas.

Snažan motor nas je terao da vozimo nešto žustrije, što se donekle odrazilo na potrošnju. Prosek testa je iznosio osam litara benzina na 100 pređenih kilometara.

Na autoputu, pri 120 km/h trenutna potrošnja iznosi 7,5 litara, dok je na otvorenoj magistrali moguće spustiti prosek do 5,5 litara što je odličan rezultat za ovoliki automobil.

Stepway je zamišljen kao kozmetički dodatak za ljude koji žele da budu različiti.

Zbog toga je ova verzija nastala na Dokkeru sa baznom opremom, uz nekoliko dodataka koji se dobijaju kao standard. Tu su pre svega klima uređaj, alu felne od 16 inča i krovni nosači, kao i brojni ukrasni dodaci na karoseriji i u kabini.

Auto sa turbo benzincem košta 12.700 evra, 400 evra manje od najbogatije opremljenog standardnog Dokkera.

Međutim, ako želite da svoj Stepway doterate do nivoa kakav je testni promerak na našim fotografijama, moraćete da se dohvatite podužeg spiska dodatne opreme. Pre svega, treba doplatiti za multimedijalni sistem, koji sa navigacionim uređajem, kartama i komandama na volanu košta 550 evra.

Paket Plus donosi podešavanje volana i vozačevog sedišta po visini, kao i leva klizna vrata i košta 400 evra.

Tempomat se doplaćuje 150 evra, a parking senzori pozadi još 210 evra. Putni računar košta 50 evra, a za metalik boju treba dodati 400 evra.

Kada se podvuče crta, automobil koji smo vam prikazali košta 14.460 evra.

Dačije su do sada bile poznate po velikim zapreminama prtljažnika a Dokker nastavlja tu tradiciju.

Sa zapreminom od 700 litara, odnosno tri kubika ako se obore zadnja sedišta, ima gotovo identičnu zapreminu gepeka kao prethodna generacija Logana MCV, od koga ima kraće međuosovinsko rastojanje za skoro 100 mm.

Takođe Dokker ima vrlo dugačak prtljažnik (1,16 m).

Zadnja vrata su dvodelna i mogu se otvarati pod uglom od 180 stepeni, tako da bez problema i viljuškar može da utovari euro paletu.

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Dacia Dokker Stepway 1.2 TCe 115

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.