Dacia Sandero Stepway 1,6

Izvor: B92, 31.Mar.2010, 16:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dacia Sandero Stepway 1,6

Nakon velikog uspeha na svim svetskim tržištima, Dacija Sandero" dobila je specijalnu verziju koja je namenjena ljubiteljima avanture. Sa nepromenjenom mehanikom, atraktivnim izgledom i vrlo umerenom cenom, ovo je pravo osveženje u ponudi.



Piše: Ivan Katunac, Izvor: Auto magazin

Renault je pre nekoliko godina obnovio brend Dacija kao relativno moderan, ali pristupačan, dakle idealan za nerazvijene zemlje. Očigledno je da nisu računali >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << na popularnost u zemljama Zapadne Evrope, naročito od kada je ekonomska kriza zakucala i na njihova vrata.

Uz povoljne subvencije, sve Dacije su pokupovali Nemci i Francuzi, tako da je u zemljama "trećeg sveta" ponuda bila čak dosta manja od potražnje. Idealna situacija za svakog proizvođača.

Sada kada su stali na noge, Francuzi su počeli da diversifikuju svoju ponudu u želji da privuku klijente koji do sada možda i nisu razmišljali o Daciji.

Prvi korak je specijalna krosover verzija popularnog Sandera koja nosi oznaku Stepway.

Već na prvi pogled Stepway se razlikuje od standardnih modela. Povišen je za 20 milimetara, ima atraktivne naplatke prečnika 16 inča i puno nestandardnih detalja na karoseriji.

"Lice" je promenjeno novim branikom sa velikim otvorom za vazduh i hromiranim detaljem na donjoj ivici.

Farovi imaju mat crnu unutrašnjost, a tu su i okrugli farovi za maglu.

Automobil izgleda robustnije u stilu nekog terenca zahvaljujući širokim plastičnim obrubima oko ivice blatobrana, kao i naglašenim aluminijumskim pragovima.

Priču zaokružuju krovni nosači i umetak na donjem delu zadnjeg branika koji su takođe napravljeni od "hromiranog" materijala.

Ovako "napucan" automobil namenjen je mlađoj populaciji sa avanturističkim duhom i željom da imaju auto koji se izdvaja iz mase.

Ovakvo osveženje koje nam je priredila Dacija očigledno je dobro prihvaćeno u našoj zemlji, pošto odavno nismo doživeli interesovanje prolaznika, kao što nam je priredila Dacija Sandero Stepway.

Kabina je takođe izmenjena u odnosu na standardne modele. Dizajneri su kombinovali tamne presvlake na sedištima koje su proštepane belim koncem, sa "hromiranim" detaljima na centralnoj konzoli, otvorima za klimatizaciju i kvakama na vratima.

Oprema je prilično bazična, ali dovoljna za svakodnevno korišćenje. Izdvajamo manuelni klima uređaj, frontalne vazdušne jastuke, svetla za maglu, električne pokretače prednjih prozora, ABS sa BAS sistemom i kožom presvučen upravljač i ručicu menjača.

Sandero je ionako nešto viši nego ostali automobili iz klase, tako da mu ova dva centimetra koliko je povišen dođe taman dovoljno da sa lakoćom ostavi i najveće prepreke i džombe na putu.

Naravno, treba imati u vidu da je pogon ostao na prednjim točkovima i da se na atraktivnim naplacima nalaze niskoprofilni pneumatici, što znači da auto ipak nije namenjen zahtevnijim terenskim akrobacijama.

Nama je odlično poslužio za odlazak do vikendice preko zemljanog puta u kome su traktori ostavili duboke kolotrage. Za ovakve zadatke Stepway je kao poručen.

Inače, nema prevelike razlike u ponašanju ove specijalne verzije i standardnog modela. Inženjeri su odlično usaglasili ogibljenje, tako da se karoserije ne naginje previše, a auto je zadržao karakterističnu okretnost i pouzdanost na drumu.

Širi pneumatici su mu dobro došli, tako da mu je granica prijanjanja čak nešto veća nego kod standardnog modela.

Automobil koji smo testirali pokreće poznati benzinski motor zapremine 1,6 litara koji razvija 90 konjskih snaga pri 5500 o/min i maksimalni obrtni moment od 128 Nm pri 3000 o/min.

U pitanju je benzinac proverene, klasične konstrukcije sa dva ventila po cilindru. Vrlo je uglađen i elastičan, tako da ne zahteva previše rada ručicom petostepenog menjača.

Ako ga vozite pažljivo odužiće vam se umerenom potrošnjom. Mi smo test završili prosekom od 8,8 litara. Na otvorenom može da troši i samo pet litara, a na auto putu oko sedam litara benzina na 100 kilometara puta.

Dopada nam se što francuzi nisu naprasno "digli nos" i Daciju poskupeli preko granice razuma. Naprotiv, verzija Stepway je tek par stotina evra skuplja od one sa "laureat" paketom opreme. Testirani automobil košta 8.999 evra, sa carinom i porezom.

Za čitaoce kojima brojke na ekranu puno znače:

Motori

Benzinac i dizel

U verziju "stepvej" fabrika ugrađuje dva motora, benzinac zapremine 1,6 litara sa 90 KS, koji smo vam predstavili i poznati turbo-dizel zapremine 1,5 litara, snage 70 "konja". Dizel varijanta je od benzinske skuplja oko 1.400 evra.

Podeljen prtljažnik

Za razliku od Logana, u Daciji Sandero se obara zadnja klupa, tako da se prtljažnik sa početnih 320 litara povećava na čak 1200 litara. U Stepway opremi zadnja klupa je podeljena na trećini, tako da je olakšan kombinovan prevoz putnika i kabaste robe.

Dacia Sandero 1,6 MPI Stepway

zapremina: 1598 ccm

snaga: 64 kW (90 KS) pri 5500 o/min

obrtni moment: 128 Nm pri 3000 o/min

pogon na prednjim točkovima, petostepeni manuelni menjač

dvokružni kočni sistem sa dijagonalnom raspodelom, servo, četvorokanalni ABS

Oslanjanje

napred pseudo mekferson, trougaona ramena, spiralne opruge, teleskopski amortizeri, stabilizator

nazad torziona osovina, spiralne opruge, teleskopski amortizeri

dimenzije: 4020/1746/1554 mm

prtljažnik: 320/1200 l

pneumatici: 195/55 R 16

maksimalna brzina: 163 km/h

ubrzanje 0-100 km/h: 12,4 s

potrošnja: 6,1/7,6/10,2

Oprema:

centralno zaključavanje sa daljinskim - standard

tonirana stakla - standard

svetla za maglu - standard

električni podizači prednjih prozora - standard

deljiva zadnja klupa - standard

upravljač podesiv po visini - standard

vazdušni jastuk za vozača i suvozača standard

ABS, EBD - standard

izofiks kopče za dečja sedišta - standard

klima uređaj - standard

aluminijumski naplaci - standard

Pogledajte prikaze modela Sandero 1.4 MPI LPG i 1.5 DCI

Pogledajte više fotografija modela Dacia Sandero Stepway u našoj Galeriji

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.