
Izvor: B92, Beta, Tanjug, 31.Mar.2009, 11:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Krajsler postaje partner sa Fijatom
Detroit -- Američki gigant iz sektora autoindustrije Krajsler (Chrysler) postigao je dogovor o strateškom partnerstvu sa italijanskim proizvođačem automobila Fijatom.
Upravni odbori Krajslera i Fijata dali su svojim direktorima zeleno svetlo da naprave partnerstvo.
Izvršni direktor Krajslera Bob Nardeli kaže da je za to partnerstvo obezbedio podršku američkog ministarstva finansija i da je to jedan od uslova da da kompanija dobije pomoć države >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << kako bi opstala.
Radna grupa, koju je administracija predsednika Baraka Obame osnovala da proceni stanje u američkoj auto-industriji, ocenila je da je Krajsler, čiji je vlasnik privatna kompanija Sarberus Kapital menadžment, nije u stanju da opstane samostalno, i dala mu je 30 dana da okonča udruživanje sa "Fijatom", ili da ostane bez vladine pomoći.
Ukoliko "Krajsler" uspe da ostvari dogovor sa "Fijatom" i aranžmane sa kreditorima i sindikatima kojima će uspeti da smanji troškove, ministarstvo finansija će razmotriti mogućnost da u njega investira dodatnih šet milijardi dolara, navela je radna grupa.
"Želim da lično uverim sve naše kupce, dilere, dobavljače i zaposlene da će 'Krajsler' raditi kao što je uobičajeno u sledećih 30 dana", saopštio je Nardeli.
Administarcija predsednika Obame odbacila je plan ozdravljenja "Krajslera" i drugog "giganta iz Detroita", kompanije "Dženeral motors" (GM), iznudila smenu rukovodstva ove druge i, kao uslov za pomoć, preporučila "Krajsleru" da u roku od 30 dana završi celokupan proces udruživanja sa "Fijatom".
Ukoliko se dve kompanije iz Detroita ne povinuju tim odlukama komisije zadužene za ozdravljenje posrnule domaće auto-industrije, biće prepuštene bankrotu i moraće da zatraže sudsku zaštitu od stečaja zbog ogromnih dugova, prenele su agencije.
Većina analitičara očekivala je da će Obamina administracija zauzeti "mekši" stav prema GM i "Krajsleru" zbog činjenice da bi bankrotom te dve firme bez posla moglo ostati oko 160.000 radnika. Radna grupa američke administarcije odbila je mišljenje Serberusa da bi Krajsler mogao da preživi oslanjajući se na vlastite snage, ukoliko dođe do povećanja potražnje za automobilima na američkom tržištu.
"Fijat" je ranije saopštio da je spreman da za 35 odsto udela u akcijama "Krajslera" američkoj kompaniji obezbedi novu tehnologiju za izradu manjih i štedljivih vozila.