Izvor: Kurir, 24.Okt.2011, 08:55 (ažurirano 02.Apr.2020.)
VOZILI SMO: ŠEVROLET VOLT
Posle „ampere“ testirali smo „volt“. Auto na struju vozi se kao svaki drugi automatik, a troši mnogo manje para
Sve je isto osim zvuka!
Na struju vozimo sve češće. Samo dva meseca posle vožnje „opel ampere" bili smo za upravljačem njenog brata blizanca „ševrolet volta"! Da li je ovo dokaz da je električno doba pred vratima? Verovatno jeste, pre svega zbog razumne cene - nezvanično >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << automobil košta oko 41.000 evra.
Uglavnom se sve zna o ovom elektromobilu. „Volt" se vozi kao svaki drugi auto sa automatskim menjačem. Unutrašnjost je vrhunski dizajnirana, ubrzanje snažno. Sve je na visokom nivou, nema tu priče.
Ipak, problem mogu da imaju ljubitelji „turiranja". Kako na semaforu izazvati nekoga na uličnu trku?
U problemu su i fanovi „potpisivanja". Kako zaškripati gumama u četiri ujutru? Naglo kočenje nije loša ideja, ali tu je ABS, eto ti sad. Ima tu još problema. Okretanje pod ručnom? Nikako jer nema ručne! Tu je samo dugme parkirne kočnice.
Malo smo se šalili. Pomenimo da je vožnja „volta" vrhunsko iskustvo. U kabini vozač se oseća kao u kompjuteru. Obloge vrata su od „matematičke plastike" koja je prošarana brojkama i slovima. Gotovo sve komande su na dodir, mada potrebno je navići se na more tastera.
Pred vozačem je vrhunski digitalni displej, najjači argument futurističkog enterijera. Zavisno od stila vožnje, „volt" na volte prelazi do 80 kilometara. To je dovoljno većini ljudi da sve poslove u toku dana završe na struju. Kad nestane energije, pali se benzinski motor, pa se može preći još oko 450 kilometara ako ste natočili do vrha.
Sve o tehničkim detaljima pogledajte u uokvirenim delovima teksta.
Zamislimo metropolu za 50 ili 100 godina. Bešuman grad, bez smoga. Saobraćajni špic u potpunoj tišini, čuje se samo žamor prolaznika. Ipak, da ovo nije naivno uverili smo se u švajcarskom gradu Šo D Fon, rodnom mestu Luja Ševroleta! Ljudi na ulicama prava su retkost, ali od depresije zasad ga brane zvukovi benzinskih motora. Pomalo nas je iritiralo njihovo ignorisanje „ševrolet volta", kao da se auto na struju viđa svaki dan. Ipak, to je znak da su elektromobili već dobri poznati.
ŠEVROLET VOLT
Snaga baterija: 16 kWh
Snaga: 150 KS
Elektrodomet: 40-80 km
Od 0 do 100 km/h: 9 s
Maks. brzina: 160 km/h
Dužina: 4,40 m
Širina: 1,79 m
Visina: 1,43 m
Prtljažnik: 310/1,100 l
Cena: oko 41.000 evra
„Voltek" sistem
Električna pogonska jedinica sastoji se od električnog vučnog motora, električnog generatora-motora i planetarnog seta. Kad se potroši baterija, snaga visokoefikasnog benzinca od 1,4-litra sa 86 KS preko generatora neprimetno stiže u električni motor.
Voziš cele godine za 300 evra
Ukoliko se uzme cena od 12 evrocenti za kilovat-čas, „ampera" prelazi 100 kilometara za 220 dinara (u Evropi 3,6 evra). Ukoliko vozač vozi samo na struju i godišnje pređe 15.000 kilometara, to će ga koštati oko 300 evra.
Baterija
Baterija u obliku slova T teška je 198 kg, sa 16 kWh kapaciteta. Sastoji se iz 288 litijum-jonskih ćelija u obliku prizme. Ovo je jedina masovno proizvedena baterija koja može da se greje ili hladi.
Dovoljno struje
Istraživanje je pokazalo da 80 odsto vozača u Evropi pređe oko 60 kilometara dnevno. Baterija se puni za četiri sata na kućnoj utičnici od 230 V. Obrtni moment od 370 Nm je trenutan. „Ampera" do stotke ubrzava za devet sekundi, maksimalno 161 km/h.