Kriza zakočila auto-industriju

Izvor: BKTV News, 09.Dec.2013, 19:16   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kriza zakočila auto-industriju

Prodaja automobila u Srbiji pala za 60 odsto ako se uporedi sa 2008. godinom, koja se uzima kao reper. “Ševrolet” od 2016. godine planira da napusti tržište Starog kontinenta i bolji plasman sa mnogo manje rizika i troškova da potraži u Aziji i Americi, saznaje RTS.
U prvih 10 meseci ove godine u celoj Srbiji je prodato svega 16 hiljada automobila, što je, tvrde uvoznici, istorijski minimum. Do sada je u ovoj grani privrede >> Pročitaj celu vest na sajtu BKTV News << od početka godine 10.000 radnika izgubilo posao. Loša prodaja je ne samo kod nas već i u čitavoj Evropi. Tržišta u Francuskoj, Portugaliji i Italiji beleže za trećinu manju prodaju što je uslovilo da će neki veliki proizvođači, kao na primer “Ševrolet”, od 2016. godine napustiti tržište Starog kontinenta i bolji plasman sa mnogo manje rizika i troškova potražiti u Aziji i Americi, saznaje RTS.
Kriza iz Evrope prelila se i na naše tržište. Rezultati prodaje su iz godine u godinu sve slabiji, a uvoznici kažu da bez intervencije države neće biti daljih pomaka u prodaji. Prodaja je pala za 60 odsto ako se uporedi sa 2008. godinom, koja se uzima kao reper.
Predsednik Udruženja uvoznika Srbije Miloš Petrović kaže da je oko 10.000 ljudi u auto-biznisu ostalo bez posla, što direktno kroz mrežu ovlašćnih prodavaca i servisera, što kroz prodaju dodatne opremnje i rezervnih delova.
“Nažalost, ni jednostrana subvencija koja je data ‘Fijatu’ nije dala rezultate. Jedva 3.000 automobila domaće proizvodnje prodato je u prvih 10 meseci, što je trećina od rezervisanih na sajmu automobila”, rekao je Petrović.
Fenomen tržišta se ogleda i u tome što najluksuzniji automobili najlakše nađu kupca, a najveći pad je u srednjoj i nižoj klasi gde se isključivo kupuju automobili do 10.000 evra. U toj klasi do 10.000 evra domaći fijat “500L” i pored subvencija izgubio je tržišnu utakmicu od češke “Škode”, koja je prodala skoro 1.000 vozila više od kragujevačke fabrike.
“Kako su došla krizna vremena kupci sve više racionalno kupuju automobile, a samim tim mnogo su informisaniji”, rekao je Dušan Cincar iz “Autočačka”.
Uvoznici su već nekoliko puta predlagali da se prodaja popravi uz pomoć sistema “staro za novo”. U međuvremenu su im ukinute sve subvencije za ekološke automobile.
Dušan Vukasović iz “Verano motorsa” kaže da se ponovo razmišlja o uvođenju takvih subvencija.
“Očekujemo da društvena zajednica prepozna mogućnost da pomogne onom ko legalno vozi automobile i ko vodi računa o najvišim ekološkim normama i standardima”, kaže Vukasović.
Najveća opasnost leži u tome da veliki proizvođači presele svoja predstavništva iz Srbije.
Svoje aktivnosti svode na nivo kancelarija i sve bitnije službe izmeštaju u okolne zemlje, a otpuštaju naš većinom visokokvalifikovani kadar, koji teško nalazi posao u ovoj branši.
Posluju sa domaćim dilerima koji moraju unapred da kupe vozila, što nas po tipu poslovanja vraća u devedesete, kažu u Udruženju uvoznika.
Izvor: RTS
Tweet

Nastavak na BKTV News...






Povezane vesti

Srbi kupili 60 odsto automobila manje nego 2008.

Izvor: Kamatica.com, 10.Dec.2013, 12:01

U prvih 10 meseci ove godine u celoj Srbiji je prodato svega 16 hiljada automobila, što je, tvrde uvoznici istorijski minimum. Do sada je u ovoj grani privrede od početka godine izgubilo posao 10.000 radnika. Prodaja je pala za 60 odsto, ako se uporedi sa 2008. godinom koja se uzima kao reper..

Nastavak na Kamatica.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BKTV News. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BKTV News. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.