REKONSTRUKCIJA HAOSA U STRAHINJIĆA BANA Vozač BMW-a vozio DUPLO BRŽE od dozvoljenog, žena koja nije stala na znak STOP neće odgovarati

Izvor: Press, 03.Jul.2019, 14:54   (ažurirano 02.Apr.2020.)

REKONSTRUKCIJA HAOSA U STRAHINJIĆA BANA Vozač BMW-a vozio DUPLO BRŽE od dozvoljenog, žena koja nije stala na znak "STOP" neće odgovarati

Saobraćajno-tehničko veštačenje nezgode u kojoj je vozač BMW-a Dejan Marković uleteo u baštu kafića u Ulici Strahinjića Bana u Beogradu povredivši porodicu, kao i snimci kamera iz okolnih lokala, pokazaće da li se on kretao brzinom većom od dozvoljene.
Foto:Blic
Saobraćajna nezgoda dogodila se prošlog četvrtka oko 17 sati, kada je, kako se sumnja, nakon sudara sa "suzukijem", >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << BMW francuskih tablica kojim je upravljao Dejan Marković udario u parkirana vozila koja su na kraju završila u obližnjem kafiću i povredio ljude koji su se u njemu nalazili. Tom prilikom povređeni su Stefan M. (43) i njegova supruga Slađana M. (33), kao i njihova trogodišnja ćerka, koji su odvezeni u bolnice i nalaze se van životne opasnosti.
Foto: Milan Ilic / RAS Srbija
Sudar Strahinjića bana

Marković je pobegao sa lica mesta, a uhapšen je sutradan na graničnom prelazu Kladovo. On je pred tužiocem Prvog osnovnog tužilaštva u Beogradu izneo svoju odbranu, kada je, kako nezvanično saznajemo, rekao da mu je žao što je pobegao sa mesta nesreće, ali da ne smatra da je on kriv, već žena u "suzukiju" koja nije stala na znak "stop".
Prema njegovim rečima, on je tada izgubio kontrolu i naleteo na parkirana vozila, a potom i u kafić. Ipak, prvi osnovni sud odredio mu je pritvor do 30 dana, zbog opasnosti od bekstva i opasnosti da će u kratkom vremenskom periodu ponoviti krivično delo.
Foto: Zoran Ilić, Milan Ilic / RAS Srbija
Dejan Marković
 



Marković se tereti za krivična dela teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja i izazivanje opšte opasnosti. Nezvanično, on je vozio oko 60 kilometara na sat.
Veštačenje automobila BMW
Kako saznajemo, u okviru ovog postupka naloženo je saobraćajno-tehničko veštačenje ove nezgode, nakon čega će veštak sudu dostaviti nalaz u kome se određuje mesto sudara i međusobni položaj učesnika saobraćajne nezgode, brzine kretanja učesnika, kao i rezultate vremensko-prostorne analize kojom se analiziraju tehnički parametri nastanka, a posebno mogućnosti izbegavanja saobraćajne nezgode.
Na mestu nezgode i juče su se nalazili parkirani razoreni automobili koji podsećaju na incident i samo pukom srećom izbegnutu veću tragediju. Na veštačenje je odvezen i Markovićev BMW.
Okanović: Dozvoljena brzina je 30 na sat

Analizirajući ovakvu vrstu saobraćajne nezgode, Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja detaljnije objašnjava zašto je u ovom slučaju osumnjičen vozač BMW-a koji se kretao glavnim putem, odnosno putem sa pravom prvenstva prolaza.
- Prema snimcima iz ulice, izjavama očevidaca i prema za sada dostupnim tragovima, sumnja se da se BMW kretao znatno brže nego što je to dozvoljeno. Koliko brže, utvrdiće se veštačenjem, ali u Strahnjića Bana radi se o zoni 30 i dozvoljena brzina je 30 kilometara na sat. Principijelno pitanje jeste - da li vozač koji se uključuje sa sporednog na glavni put ima razloga i obavezu da pretpostavi da se oni koji se kreću glavnim putem kreću mnogo brže nego sto je to dozvoljeno? I ukoliko dođe do sudara u toj situaciji, da li su oni automatski krivi, samo zbog toga što su imali znak "stop" ili obrnut trougao. Odgovor je - ne, nisu. Vozač koji se uključuje sa sporedne ulice nije dužan da pretpostavi da se neko kreće glavnom ulicom mnogo brže nego sto je to dozvoljeno - kaže Okanović za naš list.
Foto: Milan Ilic / RAS Srbija
Kako dodaje, vozač koji želi iz sporedne ulice da pređe preko ili se uključi u glavnu ulicu, prvo mora da osmotri situaciju na glavnom putu i proceni da li ima vremena da izvrši željenu radnju. Sve to vozači računaju i procenjuju imajući u vidu da se vozilo koje se kreće glavnom ulicom - kreće u okvirima dozvoljene brzine.

- Međutim, kada se pojavi vozilo koje se kreće mnogo brže od propisane brzine, onda vozač iz sporedne ulice shvati da na raspolaganju nema, na primer, 3 sekunde da prođe kroz raskrsnicu, nego 1 sekundu, a ta sekunda nije dovoljna i onda dolazi do sudara. Prosto, u takvim situacijama ne važi da je kriv onaj koji je imao "stop" ili obrnuti trougao, već da je kriv onaj koji se kretao znatno brže, iako se radi o putu sa pravom prvenstva - ističe Okanović.
Pogledaj vesti o: BMW

Nastavak na Press...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.