Izvor: AutoBlog, 07.Avg.2014, 04:36 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Novi detalji o novom BMW-u Serije 7
Dok se sadašnja BMW-ova serija 7 (F01/F02) nudi sa standardnim i produženim
međuosovinskom rastojanjem, sledeća generacija ovog sedana (interne oznake
G11/G12) će kupcima po nekim ranijim informacijama biti dostupna i u extra-long
verziji (najvažnije tržište za ovakvu "sedmicu" će biti Kina, ali i
Bliski istok). Kako bilo, novi BMW serije 7 će zahvaljujući uporebi aluminijuma i
ugljeničnih vlakana (krov, hauba, poklopac prtljažnika...) biti lakši nego
aktuelni model, i to za oko 200 kg. Primera radi, najavljuje se da će naslednik
sadašnjeg BMW-a 740i biti lakši od aktuelnog BMW-a 535i.
Automobil će biti napravljen na modularnoj platformi, a dimenzije bi trebalo
da ostanu slične aktuelnoj generaciji predstavljenoj 2008. godine.
U paleti motora će se naći agregati sa 4, 6, 8 i 12 cilindara, kao i plug-in
hybrid varijanta (benzinac +
elektromotor), standardno će se ugrađivati devetostepeni automatski menjač, a u ponudi će biti verzije sa zadnjim ili sa pogonom na sva
četiri točka.Od benzinaca možemo očekivati značajno modifikovani 3,0 litarski
šestocilindraš, kao i novi 4,0 litarski V8 i 6,0 litarski V12 agregat (ova dva
potonja bi trebalo da koristi i Rolls-Royce).
Što se dizelaša tiče, pominju se 2,0 litarski četvorocilindraš za novu
entry-level verziju, kao i 3,0 šestocilindraš.
U ponudi će biti i sportska verzija, i to možda pod oznakom M7 ili kao M750i
M Performance. Ovaj model će pokretati tjunirana varijanta sadašnjeg 4,4
litarskog V8 motora iz BMW-a M5, i to sa više od 600 konja.Premijera nove Serije 7 se inače može očekivati krajem 2015. godine (najverovatnije u
septembru na sajmu automobila u Frankfurtu), a prodaja početkom 2016.
U svakom slučaju, predstavnici BMW-a su jiš ranije najavili da će nova Serija 7 biti tehnički najnapredniji automobil u BMW-ovoj istoriji.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Render i slika: Autocar.co.uk
Pogledaj vesti o: BMW