Koliko je daleko budućnost?

Izvor: B92, 28.Mar.2011, 11:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Koliko je daleko budućnost?

Osamdesetih godina mnogi su uzdisali za "mašinom” David Hasselhoffa iz serije Knight Rider, koja je čak mogla i da govori. Iz BMW-a kažu da će se sličan automobil budućnosti naći na putevima ranije nego što mislimo.

Mnogi automobili već su povezani za kompjuterske sisteme koji vožnju čine bezbednom i udobnom.

Do sada su vozila imala mogućnost da prime ili prikažu informacije na displeju, ali >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << se nisu uključivala u dijalog.

Klaus Dreger, šef BMW odeljenja za istraživanja i razvoj, tvrdi da će njihov Connected Drive koncept, nedavno predstavljen na Salonu u Ženevi, napraviti veliki preokret.

BMW sistem nudi više od 50 načina komunikacije - od sofisticiranog satelitskog navođenja do "autopilota” koji pomaže da automobil sigurno pređe iz brze u sporu traku u slučaju da vozaču pozli.

Trebalo bi da se uspostavi i bežična veza između automobilskih uređaja i kućnih kompjutera.

U budućnosti vaš automobil neće samo prepoznavati gužve na putu, nego uspešno računati da li vam se isplati da pođete alternativnom rutom, jer će biti povezan sa drugim sličnim automobilima na putu i razmenjivaće informacije sa njima.

Na primer, drugi vozači počnu da koriste brisače i kočnice, a sistem sam zaključuje da je put kojim voze klizav i mokar, uz možda smanjenu vidljivost.

Upozoriće vas i pre nego što i do vas stigne kiša.

Takve informacije vam mogu skratiti putovanje i učiniti da se osećate bezbedno i udobno.

Alatke za posao

U budućnosti ćete moći da ostvarite vezu sa kompjuterom iz stana ili posla. Ako imate zakazan sastanak u kancelariji, ta informacija će automatski biti prosleđena vašem automobilu. Smernice se automatski unose u satelitsku navigaciju, opažaju se okolni hoteli i možete direktno iz automobila da rezervišete smeštaj.

Elektronski dnevnik u kolima će vas podsećati ako zaboravite nečiji rođendan ili sastanak sa prijateljima.

Sinhronizovaće vaše e-mailove i čitati vam ih naglas i čak vam dozvoliti da odgovarate na poruke s Facebooka dok čekate na semaforu.

U parkiranju će vam od pomoći biti pogled "iz ptičje perspektive” ili čak daljinski upravljač – izađete iz kola, a zatim ga posmatrate kako se sam parkira.

Moderni luksuz

Drugi proizvođači automobila takođe rade na tome da svoje proizvode učine intuitivnim i bolje povezanim sa okolinom.

Audijev poslednji sistem satelitskog navođenja povezan je sa internetom i daje vam sveže informacije o prohodnosti puteva, alternativnim pravcima i eventualnim saobraćajnim nezgodama na koje možete naići.

Najnoviji model Mercedesa lako će "shvatiti” da delujete umorno i kočiti kada automobil ispred vas usporava. I Volvo radi na tome da elektroniku učini razumljivijom i lakšom za upotrebu.

Bezbednost

"Lista mogućnosti se neprekidno proširuje. Mlađe generacije uvek su povezane putem društvenih mreža, a žele da to čine i u svom automobilu”, smatra Tim Rutis iz kompanije Cosworth.

Dati mladima ono što žele nije lak zadatak, naročito zbog bezbednosnih rizika – šta ako, umesto da gledaju na put, budu proveravali statuse na Facebooku? Neki sistemi mogu poboljšati bezbednost, ali drugi vam mogu odvlačiti pažnju, pa će najveći izazov u budućnosti biti kako i kada treba uspostavljati komunikaciju.

Rešenja će morati da budu mnogo suptilnija nego što je to slučaj danas - sistem će ubuduće prepoznavati svog korisnika i znati kada ga upotrebljava neko od putnika.

U svetu budućnosti upravo takve "sitnice” uticaće na kupce da se odluče za određeni tip automobila.

Pročitajte više o automobilu za slepe

Saznajte više o automobilu koji se pokreće mislima

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.