
Izvor: MojAuto, 20.Maj.2015, 12:04 (ažurirano 02.Apr.2020.)
"Xross Challenge" - da li ste spremni za najveću trku u Srbiji?
Opasno smo blizu najmasovnije trke u Srbiji! Ovog vikenda na Taru stiže 200 motociklista iz zemlje i inostranstva, spremnih da se bore za Xross Challenge titulu enduro prvaka. Teški tereni, iskusni vozači, buka motora, prelepa priroda, lepo vreme i odlična mesta za gledaoce, govore da Xross Challenge Tara 2015 nikako ne sme da se propusti. Xross izazov prihvatio je i Miha Špindler, jedan od top deset hard-enduro vozača na svetu!
Maltene smo se navikli da se nad domaćim auto-moto >> Pročitaj celu vest na sajtu MojAuto << sportom nalazi masivni sivi oblak i da se u Srbiji ništa veliko ne dešava. Međutim, već drugu godinu zaredom nebo nad ovom granom sporta razbija Xross Challenge – prva i jedina srpska enduro trka na čijem startu se gura najveći broj takmičara, što ovaj događaj čini i najmasovnijim kada govorimo o domaćim trkama.
Da, moto-sport u Srbiji je napokon oživeo! Ko ne veruje, dobrodošao je na Taru od 22-24. maja, gde uživo može da gleda kako izgleda kada skoro 200 motocilista startuje svoje motocikle, spremne da osvoje ekstremno teške prepreke na ovoj planini.
– Ove godine smo na lokacijski mnogo boljem mestu za enduro. Planina Tara obiluje kamenitim tlom, tereni su puni klanaca i potoka, voziće se strmijim trasama kako uzbrdo tako i nizbrdo. Generalno, na Tari će biti mnogo više enduro preprepka nego na Kopaoniku prošle godine – otkrivaju iz Xross tima.
Xross trka koja već je privukla mnoge poznate enduro vozače iz drugih zemalja, a sigurno najveća faca je Slovenac Miha Špindler, jedan od top deset hard-enduro vozača na svetu.
– Na Taru dolazim prvi put, ne znam šta me čeka, ali dolazim na trku da napravim dobar rezultat i da se družim sa mojima prijateljima iz Srbije – najavljuje neustrašivi Špindler koji na „Beta RR 300 racing“ motociklu tokom cele godine vozi svetske hard-enduro trke i beleži sjajne rezultate.
Osim njega, ovogodišnji izazov prihvatili su i drugi vrlo uspešni motociklisti iz
Slovenije, poput Jake Seleša, a biće i vozača iz Rumunije, Nemačke, Hrvatske, Makedonije, BiH i Rusije. Dakle, Xross Team je definitvno rešio da rastera tmurne oblake nad domaćim sportom, organizujuću jedinu i najveću enduro trku kod nas.
Trasirano je 300 kilometara staza, a kao i prošle godine, Xross trka nudi više klasa za takmičare, a sve u zavisnosti od motocikla i veštine koju poseduju.
Najiskusniji na cross ili hard-enduro motociklima do 550 cm3 boriće se u Klasi A, čija će trasa biti duga preko 100 km, a voziće se po izuzetno zahtevnim terenima, skoro bez makadama. Klasa B je za vozače koji nisu početnici već se dobro snalaze i imaju isusktva u vožnji enduro ili cross motora. Ovogodišnja novina je Klasa C, rezervisana za manje iskusne ili starije vozače. Ova klasa ne zahteva fizičku pripremljenost i veliko tehničko znanje, a trasa ide uglavnom makadamskim putevima. Što se tiče motocikala zapremine veće od 550 cm3 oni će se voziti u dve klase, Teškaši i Superteškaši. Za njih se sprema trasa duga 120 km, od čega je 100 km off-road terena.
Xross tim je obezbedio odlična mesta za sve ljubitelje trka, a sa kojih se mogu pratiti najzanimljiviji i najteži delovi takmičenja (vidi mapu). Baza Xross trke biće hotel Omorika, a takođe, u saradnji sa opštinom Bajina Bašta, koja je veliki prijatelj auto-moto sportova i Nacionalnim Parkom Tara, obezbeđeno je prisustvo ambulantnih vozila, vatrogasne službe i policije, sve do ekipa „rendžera“ koji će u vreme održavanja trke biti planski raspoređeni po planini. Ovo je pomoglo da Xross Challenge 2015 bude u rangu jednog vrlo ozbiljnog događaja. Dakle, sve je spremno za najveću, najbučniju i najtežu trku u Srbiji. Čekamo vas na Tari.
VIDEO> Xross Highlights 2014: