
Izvor: TopSpeed.rs, 17.Sep.2014, 01:42 (ažurirano 02.Apr.2020.)
WRC AUSTRALIA: Trostruki trijumf Volkswagena!
U Australiji, gde je održano deseto WRC takmičenje u sezoni 2014, ekipa Volkswagena je došla do trostruke pobede, budući da je Sebastien Ogier pobedio ispred timskih kolega Jari-Matti Latvale i Andreasa Mikkelsena
Foto: Volkswagen
Ovoga puta, u FIA Svetskom reli šampionatu iznenađenja nije bilo… „Osveta“ vozača fabričkog tima Volkswagen za neuspeh na prethonom takmičenju, stigla je već na narednom u Australiji. U desetom reliju ove sezone, koji je održan >> Pročitaj celu vest na sajtu TopSpeed.rs << kako se popularno kaže „Down Under“, trijumfovao je Francuz Sebastien Ogier. Njegova 22. WRC pobeda u karijeri, a šesta ove sezone, možda i nije bila tako ubedljiva, ali je svakako jedna od značajnijih, budući da su se vozač nemačkog tima i njegov suvozač i sunarodnik Julien Ingrassia, sada sasvim približili svojoj drugoj, uzastopnoj, šampionskoj tituli.
Foto: Volkswagen
Istovremeno, ekipa za koju ova posada vozi je već obezbedila, tj. odbranila šampionsku titulu iz prošle sezone, a ovom trostrukom pobedom, praktično je obeshrabrila konkurenciju. Na cilj, mesto Coffs Harbour, na istočnoj obali Novog Južnog Velsa, kao drugi je stigao Finac Jari-Matti Latvala, dok je treći bio Norvežanin Andreas Mikkelsen…
Foto: Volkswagen
Inače, Ogier je poveo reli, ali ga je ubrzo prestigao Britanac Kris Meeke iz Citroena, koji je iskoristio prednost rasčišćenog puta. Potom se u ovu borbu umešao i Latvala, kao mnogo opasniji rival. Vozači Vokswagena su se smenjivali u vođstvu do subote popodne, kada je Ogier napravio dobar izbor guma i stekao odlučujuću prednost. Zapravo, aktuelni šampion se odlučio za pneumatike tvrđe mešavine, te budući da je očekivana kiša izostala, uspeo je da se odvoji od svog timskog kolege čiji su se pneumatici pregrevali na vrućini. Samo na jednom specijalnom ispitu, Ogier je 4 sekunde zaostatka uspeo da pretvori u 9 sekundi prednosti. Latvala, koji je do kraja relija napadao, ipak, nije uspeo da preuzme vođstvo, te je morao da se pomiri sa drugom pozicijom.
Foto: Citroen
Za to vreme, treći vozač Volkswagena, Mikkelsen, bio je zaokupljen borbom za mesto na podijumu sa Kris Meekeom. No, kada je vozač Citroena kažnjen zbog presecanja krivine na nedozvoljen način sa dodavanjem jednog minuta na ukupno vreme, i ta borba je bila okončana. Mikkelsen je bez većih problema zadržao treće mesto, što je bio njegov četvrti plasman na podijum ove sezone, dok je Meeke osvojio četvrto, ali tek nakon velike borbe sa vozačem Forda, Mikkom Hirvonenom.
Foto: Volkswagen
Finac je pokušao da iskoristi priliku koja mu se iznenada ukazala, ali nije uspeo, te je na kraju reli završio na petom mestu. Iza njega, Novozelanđanin Hayden Paddon, iz ekipe Hyundai, bio je šesti, što je njegov najbolji lični rezultat u WRC-u, a izborio ga je u duelu s Norvežaninom Madsom Ostbergom. Međutim, treba napomenuti da je vozač Citreona, zbog oštećenog oslanjanja zadnjeg desnog točka, na pretposlednjem SI bio prilično spor te da je izgubio mnogo vremena. To je iskoristio i pobednik prethodnog relija, Belgijanac Thierry Neuville.
Foto: Citroen
Doduše, i ovaj je vozač Hyundaija imao problema sa oštećenim oslanjanjem, ali tokom prvog dana, tako da je došao do sedmog mesta, ispred takmičara Forda, Britanca Elfyna Evansa, koji je bio osmi. Na devetom mestu se našao bivši vozač F1, Poljak Robert Kubica. On je u privatnom automobilu Ford, i pored gubitka više od jednog minuta zbog manjeg udesa, na cilj stigao ispred Australijanca Chrisa Atkinsona, vozača tima Hyundai, koji je zauzeo deseto mesto.
Foto: Volkswagen
Sve u svemu, nakon relija koji je održan tamo, „dole ispod“, Ogier je obezbedio prednost od 50 poena u generalnom plasmanu u odnosu na timskog kolegu Latvalu. To mu omogućava prilično mirnu završnicu, kao i mogućnost da tačku na jednu uspešnu godinu stavi već na narednom takmičenju, koje se od 3. do 5. oktobra vozi u Francuskoj, dakle, pred domaćom publikom. A Volkswagen!? To je priča za sebe… Automobil „Polo R WRC“ je toliko dominantan da je šampionska titula obezbeđena prilično rano tokom ove sezone, što se nije dogodilo još od 1989. i trijumfa Lancie, tako da preostala tri takmičenja tu ne mogu ništa da promene…
Zoran Živkov/TopSpeed
Foto: Volkswagen
Rezultati Coates Hire Rally Australia
1. S. Ogier/J. Ingrassia FRA/FRA (VW Polo R WRC) – 2 h 53 min 18,0 s
2. JM. Latvala/M. Anttila FIN/FIN (VW Polo R WRC) + 06,8 s
3. A. Mikkelsen/O. Floene NOR/NOR (VW Polo R WRC) + 1 min 18,0 s
4. K. Meeke/P. Nagle GBR/IRL (Citroen DS3 WRC) + 1 min 44,0 s
5. M. Hirvonen/J. Lehtinen FIN/FIN (Ford Fiesta RS WRC) + 1 min 53,6 s
6. H. Paddon/H. Kennard NZL/NZL (Hyundai i20 WRC) + 2 min 56,2 s
7. T. Neuville/N. Gilsoul BEL/BEL (Hyundai i20) + 4 min 28,2 s
8. E. Evans/D. Barritt GBR/GBR (Ford Fiesta RS WRC) + 5 min 10,0 s
9. R. Kubica/M. Szczepaniek POL/POL (Ford Fiesta RS WRC) + 6 min 39,8 s
10. C. Atkinson/S. Prevot AUS/BEL (Hyundai i20) + 9 min 29,4 s zaostatka
GENERALNI PLASMAN VOZAČA (nakon 10 od 13 takmičenja)
1. Ogier 214, 2. Latvala 164, 3. Mikkelsen 125, 4. Hirvonen 83, 5. Neuville 79, 6. Ostberg 74, 7. Meeke 61, 8. Evans 61, 9. Prokop 37, 10. Solberg 26 poena
GENERALNI PLASMAN EKIPA
1. Volkswagen Motorsport 348, 2. Citroen Total Abu Dhabi 154, 3. M-Sport 146, 4. Hyundai Motorsport 141, 5. Volkwagen Motorsport II 109, 6. Jipocar Czech 40, 7. RK M-Sport 25, 8. Hyundai Motorsport N 22 poena
.