Vratite nam Trabant-a

Izvor: Autoportal.rs, 15.Avg.2015, 18:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vratite nam Trabant-a

Na svetu postoji više od 50 različitih proizvođača automobila a koliko bi ih samo bilo da veliki broj njih nije ugašen u drugoj polovini XX veka? Za nekima žalimo a za nekima baš i ne. Evo sedam proizvođača koji bi i danas imali šta da ponude i kojima želima da naprave uspešan povratak.

1. NSU

Iako se kao godina začeća ove kompanije može uzeti 1873. njihovo prvo komercijalno vozilo pojavilo se 1905. Njihova zaostavština jesu rotacioni klipni motori >> Pročitaj celu vest na sajtu Autoportal.rs << a od 1977. oni ne postoje. Poslednji automobil koji su napravili bio je model "Ro80" koji je bio isped svog vremena za par decenija. Želimo ih nazad jer bi doneli automobil sa preko 200 konja uz devetostepeni automatski menjač. Sigurno bi se svideo svima koji vole nemačke automobile, onima koji žale za rotacioni klipnim motorima i svim zaljubljenicima u "Golf" klasu.

2. Wartburg

Formirana 1898. ova komapnija stekla je ime tek 1965. U principu je to marka koja je bila i ostala poznata samo po jednom modelu. Poslednji primerak koji su proizveli nosi je oznaku "353" i bio je u proizvodnji do 1988. kada je čitava kompanija ugašena. Svi oni koje ne žele da plate Škoda i Volkswagen modele dobili bi povratkom limuzinu sa četvoro vrata koja je ekonomična a za luksuz ne mari.

3. Triumph

Godina 1885. se računa kao godina kada je ova marka nastala a sve do 1984. nosila se sa Honda, BMW i Mini konkurentima. Ostali su upamćeni po svi modelima osim po limuzinama. Za sve koji vole britanske automobila Triumph bi mogao da se vrati sa jednim brzim kupeo sa motorom napred koji bi bio konkurent BMW-u "Z4".

4. DKW

Oformljena 1932. kao zajednica Horch, Wanderer i Audi kompanija, DKW je bila snažan nemački proizvođač. Imali su najviše manjih limuzina i brzih modela. Njihov kraj došao je 1966. a mali i ekonomični agregati koje su oni razvili preteča su VW motora. Kako je hečbek kategorija jako popularna u Evropi lako bi našli kupce sa novim modelom.

5. Sunbeam

Od početka 1888. sa biciklima pa preko motora i na kraju 1901. godine i prvog automobila "Sunčani zrak" je proša sve faze pa i proizvodnju letelica tokom Drugog svetskog rata. Kada su postali deo "Chrysler" grupe u Evropi došao je njihov najbolji model, "Tiger" koji je koristio V8 motor Ford-a. Kraj im je došao 1976. a želimo ih nazad jer nikad dosta malih brzih modela sa V8 agregatima.

6. Tatra

Češki proizvođač je jedna od najstarijih i sigurno jedinstvenih automobilskih kompanija iz XX veka. Ogromne limuzine i motor u zadnjem delu bili su glavna odlika Tatra automobila. Model "T603" omiljen je među kolekcionarima. Nisu uspeli da uđu u XXi vek, kraj im je došao 1997. a ako bi doživeli povratak sigurno da bi imali limuzinu sa V8 bi-turbo motorom napred koja bi bila žestok konkurent Audiju "A8".

7. Jensen

Britanci su nekada vladali automobilskom industrijom. Još jedan od proizvođača vrednih pomenu jeste "Jensen" koji je nastao 1934. O povratku se često priča, poslednji put nakon proizvodnje Jaguara "XJ-S" ali nešto kao da ih koči, stali su 1976. i nikada se nisu oporavili. Njihov glavni adut bilo bi američko tržište koje vapi za još većim izborom brzih modela.

Nastavak na Autoportal.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Autoportal.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Autoportal.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.