VOZILI SMO NOVI JARIS: NIJE SVE U VELIČINI

Izvor: Kurir, 26.Mar.2012, 10:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

VOZILI SMO NOVI JARIS: NIJE SVE U VELIČINI

Mali „jaris“ veliko je ime u auto-svetu. Proverili smo da li treća generacija može da produži tradiciju

Okretan!

Da li je novi „jaris" najbolji u klasi? Možda. - Da li je u vrhu? Sigurno jeste! Kada se pojavio 1999. godine, za kratko vreme je ušao u društvo legendi. Na trećoj generaciji je velika odgovornost. Da li je dorasla svom vremenu?

Sve postaje jasnije za volanom. Ovde nema potrebe za period upoznavanja. „Jaris" se >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << nameće kao stari prijatelj. Vožnja brzo postaje instinktivna. Auto je utegnut i okretan, a komande „navijene" baš kako treba. Brzo nas oduševljava 6-stepeni menjač. Sportski kratki hodovi i vrhunska preciznost. To je veliki faktor uživanja u vožnji. I jačina serva je odlična, ali kao manu stavljamo to da volanu treba veći radijus pri pomeranju po dubini.

Verovatno najveća novina je izbacivanje čuvenog optičkog displeja, zbog navodne nepreglednosti. U glavnoj ulozi sada je multimedijalni sistem „tač end gou", koji stiže već u paketu „sol". Ovaj kolor ekran, osetljiv na dodir, veliki je garant zabave i živosti, koje „jaris" ionako ima na pretek.

Pod haubom je slavni benzinac 1,33 sa 99 KS. Iako nije sportista, daje sasvim dovoljnu snagu za sve gradske manevre. Potrošnja na testu se kretala od pet litara na otvorenom putu do devet kada uopšte nismo štedeli gas. Motor radi kultivisano, tek na visokim obrtajima buka se probija do „ušiju".

U vremenu kad je B segment narastao do 4,1 metra, „Tojota" ne menja filozofiju gradskih vozila. Iako je dugačak 3,88 metara, „jaris" nekim čudom ima više prostora od većine konkurenata. Kada na sve to ostane 287 litara gepeka, jasno je da je prostor genijalno raspoređen. Na planu dizajna podeljena su mišljenja. Što se nas tiče, novi model sa oštrim linijama izgleda odlično.

Po dolasku u Srbiju postojao je problem - koštao je 11.000 evra. To je sada rešeno - osnovni model sa troja vrata (klima...) košta 9.990 evra.

Osnovni model

Za 9.990 evra stiže i model sa troja vrata - 1,0 benzinac sa 69 KS. Ima ABS, EBD i BA sisteme, prednje i bočne vazdušne jastuke, klimu, centralno daljinsko zaključavanje, elektropodesive retrovizore, MP3 CD radio sa RDS i šest zvučnika, AUX i USB... Novi „jaris" se sa 100 km/h zaustavlja za samo 37 metara! Euro NCAP kreš test dodelio mu je maksimalnih pet zvezdica.

Izmene

Međuosovinski razmak u novom „jarisu" veći je za 50 mm, a dužina putničkog prostora porasla je za dva odsto. Prostor za noge putnika na zadnjoj klupi veći je za 35 mm, ukupno 645 mm, dok je prostor za kolena veći za 30 mm!

JARIS 1,33 VVT-IM

otor: 1.329 cm3

Snaga: 99 KS pri 6.000 o/min.

Momenat: 125 Nm pri 4.000 o/min.

Masa: 1.090 kg

Ubrzanje 0-100 km/h: 11,7 s

Maks. brzina: 175 km/h

Dužina/širina/visina: 388/169/151 cm

Međuos. razmak: 251 cm

Prtljažnik: 287 l

Potrošnja na testu (grad): 7,5 l

Osnovni model: 9.990 evra

Testirani model: 13.500 evra

Nastavak na Kurir...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.