Uživanje udvoje

Izvor: Politika, 02.Okt.2006, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Uživanje udvoje

Renoov kupe kabrio je automobil u kojem se vlasnik neće postideti ni na francuskoj Rivijeri. Sa turbo motorom od 165 ks pravi je trkač

Koncepciju kupe – kabrioleta prvi je primenio Mercedes, kada je pre desetak godina, kao svojevrsnu atrakciju, predstavio model sa tvrdim sklopivim krovom – SLK. U poslednje vreme na automobilsku scenu stiže sve više ovakvih auto mobila – naročito u kompaktnoj klasi. Oni su elegantni, dinamični, atraktivni... Pružaju zadovoljstvo u >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << vožnji sa otvorenim krovom, dok za manje od 30-tak sekundi, pritiskom na dugme, pretvaraju se u automobil koji je moguće voziti 365 dana u godini.
Kao što mu i sam naziv govori, megan kupe - kabrio je razvijen iz Renoovog bestselera megana koji je jedan od najpopularnijh modela na tržištu. Inventivni Francuzi su velikoj porodici megana, u kojoj su berlina, kupe, karavan, senik i grand senik, pridružili i kupe – kabriolet, a mi smo ga nedavno vozili.

Ovaj automobil, dugačak 4.355 mm ističe se harmoničnim linijama koje kombinuju elegantan i dinamičan dizajn. Bilo da se vozi sa podignutim, ili pak, spuštenim krovom, megan – kupe kabrio je uvek na meti znatiželjnih pogleda. To smo osetili tokom vožnje ovog lepotana koji je "ful" opremom ulickan do maksimuma. Ispod limenog odela kameleon boje (teget – tamno zelena) odličan vizuelan utisak ostavlja i unutrašnjost presvučena kožom bež boje, aluminjumski naplaci od 17 coli, a kao šlag na torti dolazi staklen krov kakav nema u ponudi nijedan od konkurenata. I još jedna stavka nije beznačajna, Karmanov stakleni krov se spušta i podiže za samo 22 sekunde što ostavlja dovoljno vremena da se na bilo kom semaforu obavi cela operacija.

Testni automobil, koji je predstavništvo Renoa ustupilo "Politici" na test, bio je opremljen 2.0 litarskim benzinskim turbo agregatom koji razvija 165 KS. Ovo je, inače, najjači agregat koji se nalazi u ponudi kod megana "CC". Sa maksimalnim obrtnim momentom od 270 Nm pri relativno niskih 3,250 o/min, turbo motor sa lakoćom "nosi" karoseriju tešku 1.415 kg. Osim elastičnosti odlikuje ga tih i kultivisan rad, a performanse su mu u adekvatnoj srazmeri sa snagom. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,7 sekundi, a maksimalno dostiže brzinu od 220 km/h.

U vožnji na otvorenom putu sa podignutim krovom do izražaja dolazi tih agregat i odlična zvučna izolacija tako da osim blagih šumova vetra ništa ne remeti tišinu u kabini. Automobil koji smo vozili, nažalost, nije imao zaštitnu mrežicu koja se fiksira iza sedišta, tako da su udari vetra činili vožnju podnošljivom do brzine od 100 km na sat. Za krstarenja po gradu i umerenu vožnju na putu mrežica i nije neophodna, dok je za žustriji tempo obavezno preporučujemo. U takvom režimu turbo motor postaje prilično žedan pa se potrošnja penje i na 15 litara, dok se u gradu prosek kreće oko 12 litara bezolovnog benzina. U vožnji sa spuštenim krovom uočljiva je slabija kritost karoserije koja je inače mana gotovo svim kabrioletima, a takođe nedostatak predstavlja i minijaturan prostor na dva zadnja sedišta, pa je megan kupe – kabroiolet samo na papiru predviđen za četvoro. Mnogo je realnije da će u suncu i vožnji pod otvorenim nebom uživati dvoje.

Za kraj ostavljamo podatak o ceni, a ona iznosi oko 28.000 evra za verziju sa gotovo ful opremom i snažnim 2.0 litarskim turbo agregatom.

U. Dedić

[objavljeno: 02.10.2006.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.