Tojota se ne šali

Izvor: Politika, 01.Maj.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Tojota se ne šali

Najavljivan je kao pravi, pravcati "evropljanin" proklom sa dalekog istoka, a po reklamnoj kampanji koja ga prati, poput topovskog đuleta uleteo je u najkonkurentniju klasu na tržištu starog kontinenta. Ime mu je Auris, a prezime Tojota. Dovoljno jasno da se zna da potiče iz ugledne, a što je još važnije, neverovatno ambiciozne "porodice", koja je rešila da u narednim godinama sa scene "počisti" konkurenciju.

Dakle, takav jedan igrač dolazi i na "Politikin" test da pokaže šta >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << zna i koliko vredi.

Ukratko, u ličnoj karti mu piše: Tojota auris, 1.6 VVT – I, ima benzinski motor zapremine 1.6 lit., 124 ks i obrtni moment od 157 Nm, pri 5.200 obrtaja. maksimalna brzina mu je 190 km, a ubrzanje iz mesta do 100 km 10,4 sek. (fabrički podaci).

Sa ovim osobinama, Nemci su ga svrstali u glavnog konkurenta njihovom golfu, a naš je utisak da su potpuno u pravu. Auris baš i cilja na njega i njemu slične. Po spoljnom izgledu prepoznatljivo je Tojota, rekli bismo veći jaris, a po unutrašnjosti, filingu i udobnosti, blizak je pežou "307". Dakle, ima veoma mnogo prostora, osećaj koji pruža putnicima i vozaču je kao da se nalaze u automobilu za broj većem od nominalnog, rečju, maloj limuzini.

Unutrašnjost je, međutim, dizajnirana "antievropski", što znači da je neobična, sa centralnom konzolom od aluminijumske aplikacije koja se prostire od prednje table, do između sedišta, a na njoj je i ručna kočnica, kao i ručica menjača, koja je veoma blizu točku upravljača, što znači da je lako dohvatna. Po našem mišljenju ima nešto više "aluminijuma" nego što je neophodno... I instrument tabla je malo nakićena, a dominira narandžasta boja, koja nam se nije previše dopala.

Ulaz i izlaz iz vozila je lak i jednostavan, zahvaljujući, između ostalog i "hends fri" ključu. Vrata se otvaraju čim priđemo vozilu, a startujemo motor pritiskom na dugme pored upravljača. Agregat se oglašava tihim zvukom a oborena svetla automatski pale. Mnogo toga u ovom autom obilu "radi samo", što umnogome olakšava komunikaciju sa vozilom i omogućuje nam da se usredsredimo na vožnju.

Sa svojih 124 ks, auris je veoma brz, ali tek kada se natera u visoke obrtaje. Pre toga deluje nekako ležerno, kao da ima manje konja nego što je deklarisano. Kada pređe 4.000 obrtaja postaje znatno življi i konkurentinji na putu, ali nije nam se dopalo što je neočekivano bučan između 4.000 i 5.000 obrtaja. Iznad te brojke buka se svodi na normalnu granicu, a tada auris stvarno juri. Naš subjektivni osećaj je da brzinomer iznad 150 km/č ne laže ni jedan jedini kilometar!

Vožnja pri takvom tempu sasvim je prijatna, auris stvara utisak bezbednosti i udobnosti i na dužim relacijama. Ovo se podjednako odnosi i na putnike na zadnjoj klupi, koji su nam se hvalili da imaju i previše mesta za noge. Dakle, Tojota je uspela da na 4,22 metra koliko je dug auris, obezbedi sasvim pristojan, čak i neočekivano veliki prostor i komfor za četiri putnika, što mu je veliki adut.

Što se tiče potrošnje benzina i ona je u granicama evropskog proseka, odnosno konkurencije. Pri brzini iznad 160 km/č troši malo više od 11 litara, što je, složićete se, sasvim prihvatljivo. Ispod te brzine, jasno je, "pije" znatno manje.

Kada je aktivna i pasivna bezbednost u pitanju, tu nema nikakvih nedoumica. Vodilo se računa o mnogo čemu, od odličnih kočnica koje hvataju progresivno (ne naglo), dobrih svetala, preglednosti, serije od čak osam vazdušnih jastuka, plus jedan za kolena vozača. Sve je urađeno da se odgovori konkurenciji, po sistemu, nemamo sve naj, naj, ali imamo sve...

Po našem mišljenju Tojota je aurisom uspela da dostigne taj cilj, a brojke o prodaji u prvim mesecima ove godine govore u prilog tome. Tržište, odnosno evropski kupci, prepoznali su vrednosti ovog automobila, čija se cena kod nas, kreće od 16.800 za osnovni model sa troja vrata i agregatom od 1.4 lit i 97 ks.

--------------------------------------------------------------------------

Tojota uvodi elektronsku servisnu knjižicu

Tojota Srbija, među prvim u Evropi od modela auris, pa dalje, za sve nove modele uvodi elektronsku servisnu knjižicu koja će potpuno zameniti dosadašnju klasiču, papirnu.

To praktično znači da će svi podaci o vozilu biti "pohranjeni" u centralnom kompjuteru i o svim budućim servisnim operacijama, od nultog servisa do kraja eksplotacije vozila, biti dostupni u svim Tojotinim servisima u Evropi. Ova novina smanjuje mogućnost krađe i potom, lake prodaje vozila, kao i eventualne prevare, jer se podaci ne mogu brisati, niti falsifikovati, što je takođe značajno prilikom prodaje i bez sumnje, povećava vrednost polovnog automobila.

[objavljeno: ]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.