Test skutera: Piaggio MP3 500 Sport

Izvor: B92, 12.Sep.2016, 09:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Test skutera: Piaggio MP3 500 Sport

Piaggio MP3 uvek je bio skuter za one koji vole da uživaju u čarima vožnje na motociklu a ne žele da polažu za A kategoriju, ne bi da prljaju obuću, a hteli bi da se ponekad motorom voze i "skockani" za operu i da se na na njemu osećaju bezbednim.

Tekst - Nela Tasić; Izvor - Auto Magazin

Od 2006. kada je svetu predstavljen prvi MP3, do danas, prodato je 150 hiljada ovih neobičnih skutera. Njegova odlična prodaja je i navela Peugeot da na osnovu ovog koncepta >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << napravi "metropolis", a i Yamahu da pokuša proboj na evropskom tržištu svojom vizijom trotočkaša, modelom "trisiti".

I dok su kod konkurenata u ponudi modeli sa samo jednim motorom, Piaggio, zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu, nudi čitavu paletu motora i verzija.

Ekskluzivno, u našu redakciju stigao je MP3 500 u "sport" paketu. Razlika u odnosu na prethodnika je uočljiva na prvi pogled, pogotovo na zadnjem delu motora. Sada podseća na X10 i znatno je elegantniji nego pre.

Kombinovane su dve vrste plastike – mat crna i sjajna koja se na svetlu preliva u tamno crvenu. Kvalitet i završna obrada su, očekivano, na visokom nivou.

Prednja maska je neznatno izmenjena sa novim oblikom farova, koji su nešto zakošeniji, a linija boka i zadnji deo su potpuno drugačiji i mnogo atraktivniji. Novi ram i izmenjena geometrija, pružili su mnogo više prostora, udobnosti i poboljšali ergonomiju. Sedište je daleko udobnije i šire pa je osećaj kao da sedite u fotelji, a i prostor ispod njega je daleko veći.

Led svetla i lakirani detalji na upravljaču i oko instrument table znatno doprinose premijum izgledu.

Motor je takođe potpuno nov i znatno snažniji – 40 KS pri 7.250 o/min uz maksimalni obrtni moment od 45,5 Nm pri 5.250 o/min. Mi smo dobili skuter sa nula pređenih kilometara, ali i tako nerazrađen imao je snage za svaki zadatak koji smo mu zadali.

Sportski karakter nije ništa promenio u bezbednosti. Sa MP3-a praktično nije moguće pasti, čak ni namerno, a sada sa ABS i ASR sistemima i poboljšanim kočnicama bezbednost je na najvišem nivou.

Veći točkovi napred, od 13 inča (nekada 12) učinili su da svakodnevna vožnja po neravnim srpskim putevima bude znatno podnošljivija, jer je truckanje i poskakivanje pri prelasku preko "hupsera" svedeno na minimum.

Na otvorenom putu njegovih 40 "konja" dolazi do izražaja jer se pri prosečnoj brzini od 120 km/h čak ni zvuk motora ne menja. Još ukoliko se odlučite za krstarenje u "eko" modu, motor će vam uzvratiti i nižom potrošnjom goriva.

Položaj za sedenje je dosta bolji, te ni duže međugradske destinacije neće zamoriti ni vozača ni suvozača.

MP3 je uvek bio zanimljiv i damama jer ga mogu voziti u visokm potpeticama, a zahvaljujući zaključavanju prednjeg diferencijala, ne moraju da spuštaju stopala na asfalt kada stoje na semaforu.

Piaggio je napravio ogroman pomak unapred sa novim MP3 500 "sport" trotočkašem. Dok je prethodni model bio blago rečeno dosadan, novi, sa LED svetlima, kombinacijom dve vrste plastike, lakiranim detaljima, kombinacijom glatke i antilop kože na sedištima, vrlo je elegantan i atraktivan.

Bezbednost je njegov glavni atribut, a nova Piaggio multimedijalna platforma, povezana sa smartfon uređajima, omogućava čitanje mapa, ali i pružanje drugih informacija poput pritiska u gumama ili novoa njihove potrošenosti.

Konkurencija jeste tu, ali nam se sada, posle testa novog modela, čini još uvek bar pola koraka iza.

Piaggio MP3 "sport“ se na popustu može nabaviti po ceni od 8.750 evra.

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Tehnički podaci

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.