TOP 10 Kabrio oldtajmera svih vremena

Izvor: SrbijaDanas.com, 28.Maj.2023, 15:27

TOP 10 Kabrio oldtajmera svih vremena

Forma kabrioleta stara je koliko i automobil. S godinama je postala sve komplikovanija, a usprkos manama i sve poželjnija.

S godinama je postala sve komplikovanija, a usprkos manama i sve poželjnija. Nažalost i skuplja, pa su kabrioleti bili i ostali sinonim bogatstva ili barem lagodnog života. Kabrioleti su zbog brojnih ojačanja teži od klasičnih automobila, imaju redovno manji i neretko neupotrebljiv prtljažnik, a u vožnji su neugodniji, bučniji i generalno sporiji. >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << No ipak, samo jedan pogled u zvezdano nebo dovoljan je da se zaljubite u kabriolet. I pre no što ste krenuli i osjetili prvi povetarac u kosi.

Mercedes-Benz 300 SL je sportski automobil sa dva sedišta koji je proizvodio Mercedes-Benz od 1954. do 1957. kao kupe sa krilima galeba i od 1957. do 1963. kao roadster. 300 SL vuče poreklo od kompanijskog trkačkog automobila iz 1952. godine, W194, i bio je opremljen mehaničkim sistemom direktnog ubrizgavanja goriva koji je značajno povećao izlaznu snagu njegovog trolitarskog motora s bregastim vratilom iznad glave šesterostrukog reda. 300 SL je bio sposoban da postigne brzine do 263 km/h (163 mph), čime je stekao reputaciju šampiona u trkama sportskih automobila i učinio ga najbržim serijskim automobilom svog vremena. Ikonična vrata s galebovim krilom i inovativna lagana konstrukcija sa cevnim okvirom doprinijeli su njegovom statusu revolucionarnog i vrlo utjecajnog automobila. Naziv "SL" je skraćenica od nemačkog izraza "super-leicht", što znači "super-lagani", referenca na laganu konstrukciju automobila stvorenu za trke. 300 SL predstavljen je američkom tržištu na predlog Maxa Hoffmana, tadašnjeg Mercedes-Benzovog uvoznika iz Sjedinjenih Država, koji je prepoznao potencijalnu potražnju za sportskim automobilom visokih performansi među američkim kupcima. Mercedes-Benz 300 SL ostaje veoma tražen klasični automobil i slavan je zbog svojih performansi, dizajna i tehnološkog napretka.

Verojatno najpoznatiji Jaguar svih vremena i generalno jedan od finalista brojnih izbora najljepšeg automobila u istoriji posebno je atraktivan u toples izdanju. Privlačan je za oba spola, a Austin Powers ga zove s razlogom Shaguar. Na njegov šarm je pao i Enzo Ferrari rekavši kako je to najljepši automobil u istoriji.

Red je da odmah spomenemo i jedan Ferrari. U moru lepotana ističe se upravo 250 GT, automobil koji je posljednjih godina redovno rušio rekorde na aukcijama, a kojem milionski iznosi nisu strani. Malo koji automobil je uspeo stariti s više stila.

Kad su kabrioleti u pitanju Ameri su tu itekako jaki. Spomenuti kabriolete, a ne setiti se Mustanga bilo bi krivokletstvo, Najkraće rečeno, Mustang cabrio je ono što je kod nas bio Golf I cabrio, pa i Buba cabrio, dostupni vlasik izuzetnih estetskih vrednosti. A Mustang zahvaljujući moćnom motoru i dobro vozio.

Automobil koji je proslavila smrt James Deana je često zvan najljepšim lešom, ali je i verovatno najčešće korištena forma za izradu replika. No on je puno više, to je automobil koji je formom postao inspiracija mnogima, ali i jedan od krivaca zašto je 911 najpopularniji sportski automobil na svetu. Naravno, velike zasluge idu i modelu 356, prvom pravom Porscheu.

Najslavniji američki supersportski automobil počeo je kao klasičan automobil, tačnije kabriolet namijenjen GM-ovoj promociji. Toliko se svideo publici da se odlučilo pokrenuti proizvodnju, a prve godine proizvodnje (1953.) sklopljeno ih je tristotinak i svi su bili beli. Naravno, s V8 motorom. Upravo ta prva generacija sa stanovišta estetike je po mnogima jedan od najljepših kabrioleta američke autoindustrije.

Kad smo kod Amera, ne možemo preskočiti još jednog klasika. To je Eldorado, model koji je proslavio Cadillac u celom svetu. S ogromnim repovima i kromom na svakom detalju, Eldorado je doslovno bio pojam luksuza i uživanja u krstarenju američim putevima.

Iza jednog od najdugovječnijih imena u autoindustriji krije se možda najelegantniji kabriolet svih vremena. Izveden u duhu američkog poimanja komfora ovaj je Lincoln doslovno krstarica na drumovima, a merama i osjećajem u vožnji u s otmjenim plovilima. Sportskog duha ovde nema, ali su zato ugrađena dodatna vrata za putnike nazad. I otvaraju se u kontra smeru. U svijetu kabrioleta američki aduti su po istraživanju najjači kad je u pitanju taj jedinstveni osjećaj u vožnji.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.