Izvor: SrbijaDanas.com, 18.Sep.2023, 19:22
SIGURNO STE SE ZAPITALI: Koliko dugo traje rezerva goriva na određenim automobilima?
Ovo je nekoliko automobila s najviše i najmanje "dodatnih" kilometara.
Vozeći na rezervi, udaljenost koju je moguće preći pre nego što se motor zaustavi zbog nedostatka goriva obično je dovoljna da se stigne do najbliže benzinske stanice.
Crvena lampica upozorenja koja se pali pored kazaljke merača na ploči s instrumentima upozorava da goriva ponestaje i da ćete morati otići na benzinsku stanicu što pre.
Vozeći na rezervi, udaljenost koju je moguće >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << preći pre nego što se motor zaustavi zbog nedostatka goriva obično je dovoljna da se stigne do najbliže benzinske stanice. Međutim, nije preporučljivo doći do ove ekstremne situacije i, osim činjenice da sistem upozorenja na rezervu može da zakaže ili ne radi s apsolutnom preciznošću, autonomija vozila u rezervi je veoma promenjiva zavisno o vrsti mehanike, njegovoj potrošnji i samog modela automobila.
Ostati u rezervi tokom putovanja obično proizvodi stanje teskobe koje je kontraproduktivno za održavanje sigurne vožnje. Dalje, zaglavljivanje na putu zbog nedostatka goriva je situacija koja se može kazniti novčanom kaznom, posebno u Nemačkoj.
Iako je ovo situacija koju je uvek preporučljivo izbegavati, vožnja na rezervi je nešto što se uvek može dogoditi zbog lošeg predviđanja ili zbog nekih drugih okolnosti kao što je pronalazak benzinske stanice zatvorene noću.
U vezi s ovim problemom, britanski Compare The Market je sproveo analizu autonomije raspoložive rezerve automobila koji redovno kruže putevima s benzinskim i hibridnim motorima i pripadaju različitim kategorijama. U studiji su poređane udaljenosti koje svaki model može da pređe nakon što se upali indikator rezerve.
Automobili s većom autonomijom u rezervi:
Automobili s manjom autonomijom u rezervi:
Pravilo 10 posto
Međutim, rezultati studije pokazuju da se ne treba bojati kada se upali upozorenje za nizak nivo goriva jer se poštuje pravilo od 10%, što je udeo rezervoara koji je većina proizvođača odredila za rezervu. Iznos koji je u gotovo svim slučajevima više nego dovoljan za odlazak do neke pumpe koja se nalazi u blizini.
A moramo uzeti u obzir i da se potrošnja povećava i zbog drugih faktora, primera radi ako radi klima, zbog ekstremnih temperatura... Još jedan faktor koji treba uzeti u obzir i zašto nije preporučljivo prazniti rezervoar je da kada u njemu ostane malo goriva, može doći do kvara motora. Usisna pumpa se može pregrejati, a kondenzovana vlaga i naslage prljavštine koje se nakupljaju na dnu mogu da uđu u sistem.
Nastavak na SrbijaDanas.com...







