Problem za korejske proizvođače: Kina im mrsi konce u prevozu automobila

Izvor: B92, 07.Mar.2024, 20:26

Problem za korejske proizvođače: Kina im "mrsi konce" u prevozu automobila

Korejski proizvođači automobila bore se da zadrže izvozni zamah zbog nedostatka kapaciteta za izvoz, podstaknutog sve većim obimom kineskog izvoza automobila i strogim pomorskim propisima o okolini.

Scenario je doveo do nezabeleženog povećanja troškova iznajmljivanja plovila za prevoz vozila.

Prošle godine, južnokorejska proizvodnja automobila premašila je četiri miliona primeraka prvi put u poslednjih pet godina, a izvoz je dosegao rekordnih 70,9 milijardi >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << dolara, što je doprinelo trgovinskom suficitu od 55 milijardi dolara kao glavnoj izvoznoj stavci zemlje.

Hyundai Motor i Kia su među onima su koji su teško pogođeni nestašicom prevoznika, uprkos dugoročnim ugovorima sa sestrinskom kompanijom Hyundai Glovis, koja upravlja flotom od 72 namenska broda za prevoz automobila i kamiona.

Kompanije su od kraja prošle godine pribegle i korišćenju kontejnerskih brodova za prevoz vozila, što nije idealna metoda, koju su ranije prošle godine usvojili i Renault Korea i KG Mobile.

Podaci Clarkson Researcha, vodeće analitičke kompanije u brodarstvu i trgovini, pokazuju da se prosečni dnevni trošak iznajmljivanja transportnog plovila sposobnog za prevoz 6.500 automobila popeo na približno 115.000 dolara u prvim mesecima ove godine.

Ova brojka predstavlja povećanje od 59% u odnosu na prošlogodišnji prosek od 72.167 dolara, i naglašava gotovo desetostruki rast u odnosu na stopu iz 2021. od 12.625 dolara, i petostruki rast u odnosu na prosek 2022. godine.

Inflacija cena može se pripisati kombinaciji činilaca.

Globalna flota brodova za prevoz automobila smanjila se na oko 750 brodova, sa 770 aktivnih 2019. godine. To je delimično zbog "penzionisanja" 49 brodova koji nisu zadovoljili nove standarde indeksa energetske efikasnosti koje je postavila Međunarodna pomorska organizacija.

Osim toga, kontinuirana dominacija Kine kao najvećeg svetskog izvoznika automobila značajno je povećala tražnju za automobilskim prevoznicima, a obim prekookeanskog prevoza tereta porastao je sa 600.000 primeraka u 2020. godini, na tri miliona u 2023.

Problem komplikuje neiskustvo kineskih brodogradilišta, koja su, uprkos tome što su od globalnih proizvođača automobila primila narudžbine za 188 novih plovila, od 2012. godine dovršila samo 15 specijalizovanih brodova za prevoz automobila. To je dodatno opterećenje za lanac snabdevanja, piše Korea Herald.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.