Polovnjaci sve skuplji i traženiji:  Svako 9. vozilo ima lažnu kilmetažu

Izvor: B92, 20.Maj.2023, 11:18

Polovnjaci sve skuplji i traženiji: Svako 9. vozilo ima lažnu kilmetažu

Polovni automobili u Srbiji su i dalje su na ceni. Tražnja ne pospsutaje, naprotiv, sa lepim danima je i pojačana, ali globalna istraživanja upozoravaju na oprez, piše Blic.

Zvanični podaci pokazuju da je mnogo, čak i previše polovnjaka sa lažiranom kilometražom, kao i da je mnogo njih pre prodaje bilo kod limara zbog udara, manjih ili većih.

Svako deveto vozilo ima vraćenu kilometražu. Prosečna mera vraćanja je 54.603 kilometara, navode iz carVerticala, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << najveće evropske platforme za polovnjake. Ii na ovaj način, kupac faktički preplaćuje vozilo. Problem je istovremeno i dalje planiranje održavanja, jer nije isto da li vam je polovnjak prešao 200.000 kilometara ili 50.000 više, navode iz carVerticala.

Polovni automobil kupljen prošle godine u januaru u decembru je mogao da se proda za oko 25 odsto više. Toliko su u proseku za godinu dana poskupeli polovnjaci u Srbiji. Rast cena je nastavljen i ove godine, doduše blagi, ali je ocena da nema još mnogo prostora za poskupljenje.

Pojava skrivanja pravih vrednosti kilometraže je prisutna svuda u svetu. Što se tiče Evrope, najtransparetnije tržište imaju zemlje Zapadne Evrope, potom Centralne Evrope, dok Istočna Evropa ima najmanje transparentno tržište. Do smanjenja transparentnosti, odnosno do raznih prevara trgovaca dolazi najčešće zbog lošije ekonomske situacije, jake inflacije ili drugih problema na tržištu.

Italija ima najmanji procenat oštećenih automobila po Indeksu – 16,6 odsto. Procenat kompromitovanih automobila je takođe relativno nizak – 11 odsto, a samo 32,1 odsto vozila u zemlji se uvozi.

Nemačka je rangirana na 2. mestu sa 12,6 odsto kompromitovanih merača kilometraže i 21,3 odsto oštećenih vozila. Dok je Nemačka najveći proizvođač automobila u Evropi, 26,8 odsto polovnih vozila u zemlji uvozi se iz inostranstva.

Vlasnici auto-placeva kažu da polovni automobili trenutno poskupljuju zato što je i dalje nedovoljna proizvodnja novih vozila, ali da sada polovnjake kupuje samo ko mora. Mnogi se kažu zbog cena ne odlučuju na promenu.

U Srbiji su polovnjaci poskupeli više od 25 odsto. Stabilizacija na tržištu polovih vozila se očekuje tek 2024. . U Srbiji se najviše kupuju polovna vozila koja su proizvedena između 2005. i 2010. godine, a 80 odsto prodatih korišćenih vozila je starije od deset godina.

Zbog velikog poskupljenja, često se kaže da su oni postali luksuz. Cene automobila su u stalnom porastu u poslednje dve godine, jer nedostatak delova, posebno kompjuterskih čipova, ima ograničenu ponudu zbog velike potražnje potrošača. Na globalnom nivou, te više cene bile su glavni faktor u ukupnim inflatornim pritiscima budući da otprilike 40 odsto američkih domaćinstava kupuje automobil svake godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.