Polovnjaci koji se i dalje dobro drže: Pet pouzdanih modela

Izvor: B92, 27.Nov.2020, 10:58

Polovnjaci koji se i dalje dobro drže: Pet pouzdanih modela

Jeftiniji primerci na tržištu polovnih automobila su nešto starijeg godišta. Međutim, to ne znači da moraju biti problematični.

Nemačka statistika pouzdanosti vozila koju objavljuje organizacija TÜV može da bude dobra smernica u potrazi za pouzdanim polovnjakom.

Sajt Automobili.ba izdvojio je 5 zanimljivih predloga koji zauzimaju visoke pozicije u kategoriji starijih vozila.

Važno je odabrati i kupiti određeni model koje su prethodni vlasnici >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << dobro održavali.

Sledećih 5 modela se se dobro pokazali u TÜV statistikama pouzdanosti za kategoriju od 10 do 11 godina. To su automobili iz različitih tržišnih segmenata, kako bi svako mogao da pronađe nešto za sebe.

Druga generacija Honde Jazz se proizvodila od 2007–2014. Idealan je gradski automobil koji kombinuje praktičnost sa zanimljivim izgledom i korisnim rešenjima.

Među njima su, na primer, sedišta "Magic Seats" sa jednostavnim i praktičnim sistemom preklapanja. Ovo rešenje omogućuje povećanje prostora za teret na impresivnih 1.400 litara.

Model je bio dostupan sa benzinskim motorima snage od 90 do 100 KS i 1.3 hibridom kombinujući motor sa unutrašnjim sagorjevanjem od 88 KS i elektromotor od 14 KS.

Prema TÜV izveštaju, Jazz karakteriše gotovo besprekorna pouzdanost. Nemački stručnjaci ističu diskove kočnica kao najslabiju kariku.

Cene najjeftinijih primeraka sa Euro 5 normom u Nemačkoj počinju od 3.000 evra, ali za uredne i očuvane automobile potrebno je izdvojiti od 5.000 evra.

Drugo izdanje Mazde 3 i dalje izgleda sveže, a sa dužinom karoserije većom od 4,4 m je poprilično komforan automobil u poređenju sa tadašnjim kompaktima.

Vredna pažnje je i bogata oprema, kao i paleta zanimljivih motora. Kupci koji su pazarili ovaj model u godinama 2008–2013. mogli su odabrati benzinske motore od 1.6 105 KS i 2.0 150 KS. U ponudi je bio i dizel od 1.6 115 KS.

Najslabija karika koju navodi TÜV je ogibljenje. Takođe postoji rizik od korozije karoserije.

Mazdu 3 u Nemačkoj sa Euro 5 motorima možete kupiti za manje od 3.500 evra, ali najveći broj ponuđenih automobila oscilira u rasponu do 5 hiljada evra.

Jedan od prvih u segmentu malih premijum SUV vozila se godinama kasnije pokazao kao prilično izdržljiv i pouzdan automobil koji dobro stari.

Proizvodnja prve generacije X1 započela je 2009, a završila 6 godina kasnije. Ovaj model je bio prilično popularan u Evropi, pa je ponuda rezervnih delova prilično velika.

Mnogi primerci koji se nude na tržištu polovnjaka nisu vredni pažnje, ali moguće je naći očuvan, dobar auto. Nudile su se verzije sa pogonom na zadnje i na sve točkove.

Široka paleta motora omogućiće vam da odaberete nešto za sebe, benzinske verzije kretale su se od 150 do 258 KS, a dizelaši od 116 do 218 KS.

TÜV savjetuje da obratite pažnju na rad parkirne kočnice i ogibljenje.

BMW X1 sjajno drži cenu, pa se 7.000 evra čini apsolutnim minimumom za primerak sa početka proizvodnje. Ali, savet je da se pogledaju i oni skuplji.

Visok stepen pouzdanosti ne karakteriše samo gradske i porodične ponude. Jedanaestogodišnji model koji se dobro pokazao na TÜV lestvici takođe je sportski Audi TT, iz perioda od 2006. do 2014. godine.

Tehnički ima dosta zajedničkog sa Audijem A3, a dolazi i kao kupe i kao kabriolet. Što se tiče motora, njihova se snaga u benzinskim verzijama kreće od 160 do 360 KS. U ponudi je bio i dizel od 170 KS.

Oni koji traže pouzdan automobil koji će pružiti malo uzbuđenja u vožnji, trebalo bi da razmotre ovu ponudu. Međutim, prema TÜV-u važno je pažljivo ispitati motor ponuđenog primerka.

Iako se automobil po karakteru i nameni razlikuje od BMW-a X1, cene su slične. Kreću se od oko 7.000 evra, a većina primeraka dostupnih kod nas košta nešto više od 10.000 evra.

Razlog za visoku poziciju ovog modela na lestvici pouzdanosti može biti činjenica da neke elemente deli sa manjom C klasom W204, koja je bila veoma uspešna.

Međutim, vizuelno pripada višim segmentima tržišta, zadržavajući elegantan, bezvremenski izgled.

Kako i priliči Mercedesu, paleta motora bila je zaista bogata – benzinski motori pružali su snagu od 184 do 408 KS, a dizeli od 170 do 265 KS.

Mnogo zavisi od odabranog motora, ali oni koji kupuju negovani automobil neće imati razloga da se kasnije žale. TÜV je uglavnom primetio manje kvarove na oslanjanju i sistemu kočnica.

Međutim, luksuz ima svoju cenu – najjeftiniji primerci koštaju 8.000 evra iako – kad se traži ovaj model – ne treba žaliti ni iznos od 10.000 evra za dobar primerak.

Koje pouzdane polovnjake biste vi dodali na ovu listu?

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.