Parižani odlučili – nema više iznajmljivanja električnih trotineta

Izvor: B92, 03.Apr.2023, 10:34

Parižani odlučili – nema više iznajmljivanja električnih trotineta

Ogromna većina Parižana glasala je u nedelju za zabranu iznajmljenih električnih trotineta na ulicama francuske prestonice, na neobavezujućem referendumu za koji su gradski zvaničnici rekli da će poštovati njegove rezultate.

Za zabranu je glasalo između 85,77 i 91,77 odsto građana u 20 okruga Pariza, navodi se na sajtu Grada Pariza. Glasanje je najavljeno kao "javno savetovanje" i izazvalo je duge redove ispred glasačkih mesta u gradu.

"Glasao sam >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << protiv jer je Pariz u haosu", rekao je železnički radnik Ibrahim Beutchoutak (47) za Rojters.

"Način na koji je iznajmljivanje organizovano, opasnost koju trotineti stvaraju u Parizu, vizuelno zagađenje, sve to nije dobro", kazao je on.

"Na našem poslu svedočimo posledicama saobraćajnih nesreća izazvanih trotinetima, tako da zaista vidimo negativne efekte", rekla je 38-godišnja doktorka Odri Kordije za Rojters nakon što je glasala protiv.

Bezbednosni problemi datiraju još od njihovog uvođenja 2018.

"Bio je nered", kaže direktor firme Tier, jedne od tri kompanije za iznajmljivanje električnih trotineta (zajedno sa Lime i Dott) u Parizu.

"Imali ste više od 20.000 trotineta i oko 20 različitih kompanija koje su njima upravljale", dodao je on. Iznenadni priliv trotineta, bez namenskih parking mesta i pravila za upotrebu, izazvao je haos za pešake, bicikliste i automobile.

Od tada Pariz pokušava da reguliše to pitanje. Broj dostupnih električnih trotineta je sada ograničen na 15.000, uvedena su ograničenja brzine, kazne za prekršaje i posebne zone za parkiranje.

Tri provajdera usluga – Tier, Lime i Dott – takođe su uskočila sa tehnološkim inovacijama kako bi sproveli propise. Na primer, Geofencing može automatski smanjiti brzinu vozila u određenim zonama i korisnicima naplatiti parking u određenim oblastima

U svakoj petoj nesreći električni trotinet je koristilo više od jedne osobe, pa se pripremaju tehnologije koje bi sprečile da se na trotinetu nalaze dve osobe istovremeno. Tempo poboljšanja je brz i postoji potencijal za više. "Naša industrija nije postojala pre pet godina.

Stopa poboljšanja u poslednjih pet godina premašuje 50 godina automobilske evolucije", kažu u firmi Tier. Međutim, problemi i dalje postoje.

Opasno parkirani električni trotineti su uobičajena pojava i svake godine je sve veći broj nezgoda.

Broj poginulih vozača električnih trotineta i pešaka koje su udarili porastao je u Parizu 2022. U Francuskoj su izazvali najmanje 27 smrtnih slučajeva 2022. godine, u poređenju sa 22 u 2021. i sedam u 2020.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.