
Izvor: TopSpeed.rs, 20.Sep.2014, 03:18 (ažurirano 02.Apr.2020.)
PROMAŠENA TEMA: Carlsson Versailles
Čini nam se da je kič upravo dobio novo ime jer je Carlssonov najnoviji model baziran na Mercedesovoj S-klasi, pretencioznog imena Versailles, najlogičnije uporediti sa stavljanjem zlatne navlake na zdrav zub!
Foto: Carlsson
U okviru TopSpeed magazina, vrlo često odvojimo po nekoliko strana za “tjunirane” automobile. U pitanju je ogromno tržište sa velikim brojem zaljubljenika, pogotovo van granica naše zemlje. Sa najboljima, poput Noviteca, Techarta ili >> Pročitaj celu vest na sajtu TopSpeed.rs << MTM-a imamo i tesnu saradnju, tako da smo često bili i u prilici da testiramo neke od najinteresantnijih modela.
Foto: Carlsson
Osnovni kriterijum po kojem procenjujemo da li neki tjunirani model zavređuje pažnju je najčešće nivo njegove tehničke izmene u odnosu na serijski model. Tako, na primer, MTM pogoni posebnu pažnju posvećuju poboljšanju tehničkih karakteristika, jer u ovoj tjunerskoj kući su zaposleni neki od najboljih inženjera.
Foto: Carlsson
Naravno, veliki deo tjuninga se često svodi na vizuelna poboljšanja. Ulaganja u ovaj vid unapređenja su manja, a takođe nije potrebna velika tehnička potkovanost, što ostavlja širom otvorena vrata za greške i preterivanja. Jedan od najboljih primera ovog negativnog načina tjuniranja “zablistao” je pre par meseci na Salonu automobila u Ženevi.
Foto: Carlsson
U pitanju je Carlssonova interpretacija najnovije Mercedesove S-klase sa pomalo pretencioznim imenom Versailles. Jasna asocijacija na poznati dvorac u Francuskoj, koji je bio rezidencija poznatim francuskim kraljevima, nedvosmisleno treba da nagovesti da je reč o automobilu koji na poseban način ističe luksuz i prestiž.
Foto: Carlsson
Sam automobil će biti proizveden u limitiranoj seriji od 25 primeraka, koji će se, zavisno od motora i nivoa opremljenosti, prodavati po ceni od 268.000 do 395.000 evra! U kreiranje ovako skupih automobila, Carlssonovi inženjeri su “ututkali” ogroman broj radnih sati, kako bi 278 komponenti u enterijeru i čak 30 spoljnih površina potpuno obložili zlatom!
Foto: Carlsson
U tu svrhu su korišćeni specijalni zlatni listići dimenzija 80×80 milimetara koji su polagani na specijalno pripremljene površine, i potom brižljivo lakirani i zaštićeni kako bi konačna boja imala jednak nivo otpornosti na spoljni uticaj kao i klasična boja. Samo za unutrašnjost je utrošeno zlata u vrednosti od 12.000 evra, na šta treba dodati i uloženi trud vrhunskih zanatlija i umetnika koji su se posvetili ovom zahtevnom poslu.
Foto: Carlsson
Podrazumeva se da je automobil opremljen i brojnim drugim elementima, pa tako kupac može da bira tri vrste kožnih presvlaka, kao i da odabere nivo pozlaćenosti, kako spolja, tako i unutra, a podrazumeva se da je jedino ograničenje novac koji kupac želi da izdvoji. Ipak, i pored truda, mora se priznati da je konačni rezultat u najmanju ruku tragičan. Od prelepog luksuznog automobila stvorena je neka vrsta automobilske kreature namenjene bezuspešnom lečenju čitavog niza kompleksa.
Foto: Carlsson
Procenite i sami – u čemu biste se pred starim poznanicima, sa željom da pokažete kako ste uspeli u životu, radije pojavili na obeležavanju 20 godina mature – Carlssonovom Versaillesu ili možda klasičnoj S-klasi ili Aston Martinu. Ipak, da je ljudska glupost nesaglediva, dovoljno govori i podatak da je deset primeraka od 25 koliko će biti proizvdeno već prodato, čak i pre zvanične promocije.
Danilo Jojić/TopSpeed