
Izvor: TopSpeed.rs, 02.Sep.2014, 10:49 (ažurirano 02.Apr.2020.)
NEVEROVATNO: Pohabanu unutrašnjost automobila pretvaraju u novu!
Da li je zaista moguće pohaban enterijer automobila srediti tako da izgleda kao potpuno nov!? Izgleda da jeste, a jedno od rešenja za to nudi ReALsystem...
Foto: ReALsystem
Sve je počelo 2008. godine kao želja da se pomogne ljubiteljima starovremenskih vozila u reparaciji enterijera. Zapravo, italijanska firma ReALsistem, koja od nedavno posluje i kod nas, u Beogradu, poštujući imperativ da je kod restauracije oldtajmera veoma bitno da delovi budu >> Pročitaj celu vest na sajtu TopSpeed.rs << originalni, osmislila je posebnu paletu proizvoda kojima se „osvežava“, tj. obnavlja unutrašnjost vozila.
Foto: ReALsystem
Vremenom, ponuda je proširena, tako da je pored kože, ReALsistem počeo da prozvodi i hemijska sredstva za čišćenje i obnavljanje skaja, eko-kože i gotovo svih vrsta vinila, plastike i gume u vozilima. Dakle, moguće je „osvežiti“ sedišta, upravljač, ručicu menjača i parkirne kočnice, centralnu konzolu i kompetnu armaturnu tablu, obloge na vratima i sve ono što nije izrađeno od alkantare.
Foto: Luka Kulundžić
Proizvodi ove firme omogućavaju i širu primenu, ne samo u vozilima, već kod plovila i vazduhoplova, kao i u domaćinstvu i poslovnim objektima, na odeći i obući, te različioj sportskoj i zanatskoj opremi, odnosno svuda gde su se vremenom, usled učestale upotrebe ili manjih mehaničkih oštećenja, pojavili tragovi u vidu pukotina, ogrebotina, nabora, istrošenosti i sličnog.
Foto: Luka Kulundžić
Sam postupak reparacije je relativno jednostavan. Najpre, dobro je uraditi demontažu delova i njihovo čišćenje posebnim ReALsisteim sredstvima. Nakon toga, u zavisnosti od prirode oštećenja, sledi gitovanje i nadogradnja, pa obrada šmirglom i novo čišćenje, pa tek onda farbanje odgovarajućom nijansom trokomponentne boje, koja se dobija mešanjem baznog sredstva, pigmenta i katalizatora.
Foto: Luka Kulundžić
U pitanju je klasičan postupak nanošenja boje uz pomoć pneumatskog kompresora, naravno, uz sve mere zaštite ostatka enterijera i okoline. Ceo postupak, kod jednostavnih zahvata, traje između 3 do 4 radna sata, s tim što je za sušenje potrebno 24 časa, pogotovo kod obruča upravljača. Tek onda se nanosi i poseban protektor, odnosno zaštitni sloj koji će površinu štititi u naredne 2 godine.
Foto: Luka Kulundžić
Cena ovo postupka, naravno, zavisi od oštećenja, kao i od površine koja se tretira, te nijanse boje. U proseku, za jedan upravljač obložen kožom, koji ne zahteva neku drastičnu reparaciju, cena je od 25 do 35 evra. Ukoliko je u pitanju osvežavanje kompletnog sedišta, cena je od 60 do 85 evra.
Foto: ReALsystem
Istovremeno, treba naglasiti da je crna boja najjednostavnija i najzahvalnija za rad, budući da nema mnogo potrebe za traženjem prave nijanse. A od podloga, najizazovnija je plastika, pogotovo plastični ili gumirani obruči upravljača, za čiju je reparaciju potrebno izdovojiti od 30 do 40 evra.
Foto: ReALsystem
Takođe, moguće je i uklanjanje manjih mehaničkih oštećenja, recimo, rupa na sedištima dužine do 2 cm upotrebom silikonskog umetka. Posebna tečnost se nanosi na samu strukturu materijala, od koje se pravi „otisak“, a potom se on postavlja preko oštećenja i fiksira, pa farba i zaštićuje, prema već uobičajenoj proceduri. Ovaj postupak košta između 20 i 30 evra.
Foto: ReALsystem
Prednosti ovakve reparacije enterijera uz pomoć ReALsistem preparata su jednostavnost i brzina, a ponajviše to što se zadržavaju originalni delovi u vozilu. Više detalja o ovoj temi progledajte na www.realsystem.rs
Foto: Luka Kulundžić
Šta najviše uništava enterijer?
Protok vremena, odnosno starenje vozila je najveći neprijatelj dobrog izgleda enterijera. Međutim, ima nekih postupaka, ali i hemijskih sredstava koja doprinose bržem habanju i oštećenju kože u unutrašnjosti vozila. Na kožom obloženom upravljaču, ali i sedištima, ružne tragove će ostaviti znoj, ali i hemijska sredstva koja često koristimo, od losiona posle brijanja, raznih krema, pomada i sličnih kozmetičkih preparata.
Zoran Živkov/TopSpeed