Mačizam na četiri točka

Izvor: Politika, 17.Feb.2008, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Mačizam na četiri točka

Dodžov model nitro jedinstven je spoj mačo izgleda, dobrih voznih osobina i rafinirane unutrašnjosti, uz cenu od samo 29.999 evra

Napravljen je tako da vas već na prvi pogled uplaši kada ga ugledate u retrovizoru. Ogroman prednji deo spljošten kao kod nekog višetonskog šlepera izaziva strahopoštovanje, a uski prozori sa zatamnjenim staklima koji prate liniju do zadnjih vrata, još više pojačavaju zlokoban izgled luksuznog terenca koji ponosno na vrhu „njuške” >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << nosi ovnujsku glavu sa ogromnim rogovima. Pogađate, radi se o Dodžu, američkoj ikoni, personifikaciji snage i moći na četiri točka.

Jedan takav primerak zahvaljujući uvozniki Krajsler balkansu, imali smo prilike da provozamo nekoliko dana tokom protekle nedelje da bi smo utvrdili o čemu se zapravo radi i koliko su „amerikanci” uspeli da se približe „evropljanima” u rafinmanu, dizajnu, voznim svojstvima. Rečju, koliko vrede na „tuđem terenu”.

Navikavanje na četvrtast spoljni izgled trajalo je veoma kratko, a tome je doprineo i utisak koji ova dodžova gromada ostavlja na ostale učesnike u saobraćaju. Svesno je napravljen da izaziva strahopoštovanje. Ipak, nije ni predug, ni preglomazan, ni previsok, kako se na prvi pogled čini. Dug je 454,5 cm, širok 185,5 cm, a visok 177,5 cm. Ništa naročito, ako se uporedi sa evropskom konkurencijom koja bez ostatka „dohvata” skoro pet metara u dužinu. Ali utisak veličine ostaje pre svega zbog pomenute džinovske prednje maske, kao i niskog krova koji čini da pomalo liči na legendarnog američkog hamera i upotpunjuje naglašen „militeri luk”.

Unutrašnjost precizno prati namere dizajnera da sve ostane u pomenutom stilu. Prednja tabla i centralna konzola deluju grubo, sa mnogo izlomljenih linija, ali „izvedba” je vrlo precizna i predstavlja pun pogodak. Materijali su takođe veoma kvalitetni. Tabla je blizu skoro ravnom vetrobranu, čime je dobijeno mnogo na prostoru za noge svih putnika, napred i pozadi. Ima ga više nego u mnogo većim luksuznim terencima, što doprinosi izraženom osećaju komfora i udobnosti. Sedi se visoko, preglednost napred i sa strane je dobra, ali pozadi uski prozori i zatamnjena stakla prave probleme. Iza zadnjih sedišta zjapi prostor od čitavih 900 litara, a kada se nasloni obore dobija se čak 2100 lit. Uz to, ravna ploča na podu prtljažnika izvlači se poput pregrade u rerni tako da je utovar težih i većih predmeta izuzetno lak.

Ispod velikog poklopca motora krije se Mercedesov dizelaš zapremine 2.7 litara sa 177 ks, koji preko četvorostepenog automatskog menjača prenosi snagu na zadnje točkove, uz opciju 4h4, koja se bira na središnjoj konzoli. Uz automatiku tu je i auto stik, pomeranjem ručice desno za više i levo za niže stepene prenosa.

Snažan agregat lako vuče vozilo teško nešto iznad 1.900 kg, ali tak kada se papučica pritisne malo jače. Robusni dizel obrtnog momenta od 400 Njutnmetara, tada krene silovito poput razjarenog grizlija i začas dohvati „stotku”. Potrebno mu je samo 10,5 sekundi! Maksimalna brzina mu je, zbog slabe aerodinamike 180 km, ali sasvim je dovoljna za dugu i bezbednu vožnju. Doduše, snažan motor nije štediša, pa je u stanju da, u zavisnosti od načina vožnje, popije i svih 15 litara na 100 km. U gradu nam je trošio oko 14 prosečno, mada smo umerenom vožnjom uspevali da tu brojku svedemo na skoro 12 litara.

Ali, nitro sve to vraća višestruko, jer pruža veliko uživanje, vozi se lako, manevriše u gradu bez problema, čemu doprinose i zadnji senzori, koji spadaju u inače veoma bogatu serijsku opremu.

Prijatno nas je iznenadilo veoma dobro ležanje na putu, posebno u krivinama. Nitro se skoro uopšte ne naginje, što je inače karakteristično za ovakve terence sa visokim težištem. Tim više deluje sigurno, a odlične su mu i kočnice, sasvim dogovarajuće za težinu i snagu ovog automobila, koji zbog velikog međuosovinskog rastojanja i nevelike dužine lako guta sve neravnine na putu.

Sve u svemu, dodž nitro doima se kao pun pogodak, posebno kada se uporedi sa konkurencijom. Skoro ni po čemu ne zaostaje, ali je cenom znatno primamljiviji.

Ona, naime, kreće od 29.999 evra. Ništa povoljnije na našem tržištu...

Model sa motorom zapremine 4.0 litra i 264 ks staje 36.580 evra.

----------------------------------------------------------

Tehnički podaci

Karoserija

pet vrata pet sedišta

Dimenzije d/š/v

4545/1855/1775 mm

Težina

1785 kg

Prtljažnik

900/2100 litara

Rezervoar

74 litara

Motor

dizel komon reil 6 cilindara

Zapremina

2776 ccm

Snaga

177 ks pri 3800 o/m

Maksimalna brzina

182 km

Ubrzanje 0 – 100 km

10,5 sek.

Menjač

automatik 4 brzine, auto stik

Potrošnja

9.3 litara prosek

Gume dimenzije

225/75 R16

Kočnice

ventilirajući diskovi

Garancija

2 godine bez ograničenja km

Cena

29.999 evra

Vladimir Dedić

[objavljeno: 18/02/2008]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.