LAV TT

Izvor: Kurir, 23.Avg.2010, 09:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

LAV TT

Iza elegantnog odela „pežoa RCZ“ krije se rasni trkač! Vrhunski dizajn i ogromna snaga spojili su se u jednoj tački

Imidž je francuski, vozi se nemački, a auto je čist trkački!

Koliko je moćna ova kombinacija, uverili smo se na svojoj koži. Rasni jurišnik stiže iz „Pežoa" i zove se RCZ. Neposredna konkurencija (klasa „audija TT") ima razloga za brigu.

Automobil na fotografijama oborio je rekord na testovima Kurira u klasi „privlačenje >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << pogleda". Na stranu to što je jedini u gradu. Mnogo važniji je fantastičan dizajn. Iako je prednja maska ista kao na „pežou 308", zadnji deo podseća na „pagani zondu", pogotovo zato što je naš model bio opremljen karbonskim krovom (doplata 1.430 evra).

Vrh automobila i zadnje staklo izvedeni su u „dabl babl" liniji, u obliku dva vodena talasa, dok vizuelnu snagu čvrsto drže krovni lukovi od poliranog aluminijuma. „Polufinale" su sjajno oblikovana zadnja LED svetla u rubincrvenoj boji, a „finale" je zadnji spojler! Zato „pežo RCZ" liči na superautomobil i čini se da košta 150.000 evra!

Zbog svega ovoga ne valja da vlasnik gleda u gepek ostalim vozilima. Zato je pod haubom vešto upakovan 1,6-litarski THP benzinac (saradnja sa BMW) od 200 konjskih snaga! Do stotke juriša za samo 7,5 sekundi i lavovskim režećim zvukom pobednički završava svaku bitku između dva semafora. Ubrzanja su spektakularna, agregat se rado vrti sve do 7.000 obrtaja i ne pokazuje znake slabosti. Elastičan je i snažno vuče čak i u šestoj brzini.

Posebne pohvale zaslužuje menjač, koji kao da je stigao iz trkačkog odeljenja. Ovoga puta „Pežo" je primenio „klik-klak" tehnologiju. Treba naglasiti da je preciznost prilikom izmene stepena prenosa vrhunska i zaslužuje čistu desetku! Takođe, elektronski sistemi odlično drže snagu pod kontrolom, pa auto ubrzava bez trzaja i bilo kakvih vibracija.

Treća karika ovog jurišnika je stabilnost. Da ovde ništa nije prepušteno slučaju, pokazuje položaj prednjih sedišta, koja su smeštena tačno po sredini. RCZ pegla krivine kao da ide po šinama. Gotovo ga je nemoguće izbaciti iz ravnoteže, a čak i kad se to dogodi, potrebna je minimalna korekcija za stabilizaciju. ESP dopušta vozaču da se zabavlja i interveniše kasnije nego što je to uobičajeno. S druge strane, stabilnost može da zasmeta onima koji vole da u krivini ostave zvuk guma.

Kabina je luksuzna i prefinjena. Instrument tabla posebno je polirana, dok je karbonski ton dugmića pojačan laserskom obradom i unutrašnjim osvetljenjem. Posle okreta ključa izlazi ekran, koji svetli plavom i sivom nijansom. Ispod displeja je šuma dugmića, a kruna je vrhunski elegantan sivi časovnik u sredini. Volan je sportski zasečen i „mesnat".

Za vozača i suvozača mesta ima na pretek, ali su zadnja sedišta praktično neupotrebljiva, pa se ovaj „lav" može nazvati dvosedom. Sedišta se šteluju u svim smerovima, a komande volana i menjača odlično leže. Veliki retrovizori doprinose preglednost, ali zadnji stubovi odmažu, što može biti veoma neprijatno prilikom nezgodnih skretanja.

RCZ je verovatno najbolji serijski automobil koji je „Pežo" ikad napravio. Zato cena od 40.000 evra za model sa testa nije visoka, dok osnovna verzija košta 26.000. Iako obučen elegantno, on je čistokrvni trkač i skriveni mačo koji uvek može da upotrebi svoju snagu.

Mladen Radulović

Spojler

Zadnji spojler može da se podigne pritiskom na dugme u kabini, a automatski se izvlači za 19 stepeni pri brzini od 85 km/h. U slučaju potrebe, automatski može da se podigne na 34 stepena.

Dodatna oprema

Model sa testa opremljen je luksuznim kožnim paketom „Napa", koji košta 4.460 evra. Pored sedišta, kožom je obložena kompletna komandna tabla, tu je elektronsko podešavanje sa lumbalnim delom, zatim prednji parking senzori... Za navigaciju i multimedijalni sistem koji podržava sve poznate tehnologije doplaćuje se 2.300 evra.

PEŽO RCZ

Motor: 1.598 cm3

Snaga: 200 KS

Obrtni moment: 275 Nm

Masa: 1.320 kg

Ubrzanje do 100 km/h: 7,5 s

Maks. brzina: 237 km/h

Međuos. razmak: 2.612 mm

Dužina / širina / visina (mm):

4.287 / 1.845 / 1.359

Prtljažnik: 325 l

Rezervoar: 55 l

Potrošnja: 11,9 l

Cena osnovnog modela: 26.900 evra

Cena testiranog modela: 40.000 evra

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.