Kupe za pokaz

Izvor: Politika, 16.Apr.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kupe za pokaz

Sa naglašenom sportskom linijom, zakošenim svetlosnim grupama, niskim "strukom" i veoma skladno dizajniranim zadnjim delom, najnoviji Hjundajijev kupe ima prevashodno za cilj da se dopadne mlađoj populaciji koja nema mogućnosti da sebi priušti po izgledu slične, ali po ceni apsolutno nedostupne sportske modele evropskih i japanskih proizvođača. Na našem testu, dakle, našao se upravo pravi primerak dobro urađenog posla: Hjundajijev favorit u ne baš rasprostranjenoj, ali uvek atraktivnoj >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << klasi kupea. Inače ovo je četvrta generacija kupea ambicioznog korejskog proizvođača sedmog na svetskoj rang listi velikih kompanija. Prvi kupe pojavio se još 1996. da bi "zatezanje bora "doživeo tri godine kasnije. Sledeća greneracija pojavila se 2001. a ove godine, evo i najnovije, četvrte.

Ono što odmah treba istaći je činjenica da je svakom izmenom ovaj kupe ulepšavan, dobijao je agresivniji izgled, ali osnovni agregat, srce mu se nije mnogo menjalo. Ispod haube i dalje je četvorocilindrični benzinac zapremine 2.0 litra sa 143 ks. Doduše, ove godine uggrađuje se i snažniji agregat sa šest cilidnara, 2.7 lit. i 167 ks, ali na našem tržištu još nema.

Naši utisci tokom testa mogli bi se svesti ukratko na sledeće: u drečeće crvenoj boji, sa agresivnim sportskim dizajnom Hjundaji kupe privlačio je pažnju ne samo mladih i lepšeg pola, već i većine vozača na zagušenim beogradskim ulicama. Cilj je dakle postignut. Niko ko se u njemu bude vozio neće ostati nezapažen. Osećaj za volanom je takođe, veoma dobar. Sedi se nisko, takoreći na podu u čvrstim, ali udobnim sedištima koja odlično obuhvataju telo. Upravljač je veoma precizan, prosto mami da se vozi po krivudavom putu, jer reaguje na svaki i najmanji zahtev vozača. Donji postroj je naglašeno sportski: čvrst, sa kratkim hodom opruga, tako da ni u najoštrijim zavojima nećete osetiti bilo kakvo naginjanje, što doprinosi osećaju sigurnosti tokom vožnje. Kočnice su odlične i obavljajus voj posao bez greške.

Menjač je u skladu sa ambicijama ovog kupea – precizan, ali pomalo tvrd. Ispred vozača nalazi se veoma lepo koncipirana tabla, instrumenti su pregledni, a u opremu spada i neobičan displej koji se uključivanjem stereo uređaja izvlači iz ležišta i "otvara" poput tv ekrane na kome se nalaze mnogobrojne opcije, do navigacije, a koje smo birali jednostavnim dodirom prstom...

Preglednost je začuđujuće dobra za automobile ove kategorije, jedino smo imali mali problem da se naviknemo na debeo okvir spoljnih retrovizora, jer nam se od njega stalno pričinjavalo da imamo neko vozilo u mrtvom uglu...

Ako bi smo insistirali na onome što nam je "kvarilo sreću" onda moramo da kažemo da je agregat za one ambicioznije ne previše agilan. Sa svojih 143 konja, kupe razvija maksimalnih 208 km/č, i ubrzava iz mesta do 100 km za 9,1 sekundu. Nije za potcenjivanje, ali te rezultate danas ostvaruju savremeni dizeli. I sa punim gasom teško da smo ih mogli ostaviti za sobom. Ali na krivudavom putu, već je bila druga priča: kupe se nosi i sa znatno jačim protivnicima i to uz znatno manju potrošnju benzina, što mu je uz cenu, još jedan od velikih aduta. Među ostale adute spadaju i kožna sedišta, mnoštvo vazdušnih jastuka, puno elektronike... za te pare, zaista i previše. A staje sa PDV – om 23.999 evra.

-----------------------------------------------------------

Tehnički podaci

Dimenzije (d/š/v)

4.395/1.760/1.330 mm

Motor

benzinski sa četiri cilindra DOHC 16 V

Zapremina

1.975 kubika

Snaga

143 ks pri 6.000 o/min.

Obrtni moment

186 Nm pri 4.500 o/min.

Menjač

manuelni sa pet stepeni prenosa

Pogon

na prednje točkove

Kočnice

napred diskovi, nazad diskovi

Masa

1.400 kg;

Rezervoar

55 lit.

Zapremina prtljažnika

312 lit.

Gume

215/45 ZR 17

Potrošnja

prosečna 10,2 litra

Ubrzanje od 0 do 100

9,2 sekunde

Maksimalna brzina

208 km/h

Cena sa PDV-om

23.954 evra

[objavljeno: ]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.