Izvor: SrbijaDanas.com, 03.Avg.2021, 14:04

Koliko pokazuje kazaljka, a koliko vaš auto zaista troši?

Koliko pokazuje kazaljka, a koliko vaš auto zaista troši?

Vozači koji koriste podatak o preostaloj kilometraži da odluče kada treba dosuti gorivo, možda preuzimaju nepotreban rizik oslanjajući se isključivo na putni računar...

Među stvarima koje frustriraju vozače je kazaljka koja pokazuje koliko je goriva ostalo u rezervoaru, kao i digitalni pokazatelj preostale kilometraže. Međutim, broj kilometara koji možemo da pređemo je retko kada tačan podatak, jer je precizna kalibracija gotovo nemoguća.

Prema podacima >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << Američke automobilske asocijacije (AAA), preciznost varira u većoj meri tokom kratkih distanci, jer su senzori i softver koji upravljaju pokazivačem preostalog dometa veoma osetljivi na nekonzistentna ubrzanja.

AAA navodi da 74 odsto vozača koristi displej koji pokazuje preostalu kilometražu prilikom odlučivanja kada treba dosuti gorivo. Slučajno ili ne, ti vozači možda preuzimaju nepotreban rizik oslanjajući se isključivo na očitavanje koje pruža putni računar.

Američka organizacija preporučuje vozačima da dospu gorivo kada kazaljka pokaže da je na raspolaganju preostala četvrtina rezervoara. Naravno, to je najracionalniji savet, jer vožnja automobila kada se upali "crveno" svakako nije dobra, budući da benzinska isparenja mogu da dovedu do habanja i na kraju oštetiti pumpe goriva, prenose Vrele Gume. Ni motor ne voli dotična isparenja, a postoji i problem sa prljavštinom u rezervoaru.

Vožnja na "rezervi" je najbolji način da se mulj koji se nataložio na dnu rezervoara nađe u sistemu ubrizgavanja goriva i motoru. Te supstance dolaze iz benzinskih pumpi kod kojih je nivo benzina u tankovima pri kraju. A najlakši način da na benzinskoj pumpi uočite da se toče poslednje zalihe goriva iz tanka je analiza protoka goriva. Ukoliko benzin teče sporije nego inače, vrlo je verovatno da će se u rezervoaru vozila uskoro naći neželjene supstance.

Merenja na dinamometru, na kome su odabrana vozila simulirala različite scenarije vožnje, pokazala su da je potrošnja testiranih vozila je, u proseku, pokazivala grešku od 2,3 odsto u poređenju sa vrednostima na dinamometru.

Greške su kod individualnih vozila u velikoj meri varirale, od minus 6,4 do plus 2,8 odsto. Preciznije, kod prvog testiranog automobila, ekonomičnost je bila precenjena za 6,4 odsto, dok je kod poslednjeg bila potcenjena za 2,8 odsto.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.