Kamioni i do 30 odsto skuplji

Izvor: B92, 31.Maj.2023, 18:59

Kamioni i do 30 odsto skuplji

Potražnja i dalje intezivna, piše bizportal.

Polovni kamioni poskupeli su u odnosu na prethodnu godinu.

S tim da kamioni imaju najviše udela u emitovanju štetnih gasova, a elektrifikacija svih vozila je ogroman projekat koji se tiče celog sveta. Auto-industrije su ozbiljno shvatile zadatak, ali elektrifikacija kamiona će, po svemu sudeći, biti problematična.

Prema rečima Milenka Nikolića iz firme Glacier u Šimanovcima, koja se bavi i prodajom polovnih >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << kamiona, elektrifikacija u ovom delu industrije vozila nije ni blizu onoga što se očekuje.

"Trenutno smo jako daleko i od elektrifikacije automobila, a kamoli kamiona. Primera radi, nismo još uvek uvezli nijedan hibridni kamion, što dosta govori o stanju na tržištu. Potražnja za električnim kamionima u Srbiji ne postoji, pa samim tim ni ponuda. Ima pojedinih firmi koje su prepoznale ovo pitanje, pa uvoze kamione na metan, ali to je u mnogo manjoj meri, većina se još uvek drži dizela", kaže naš sagovornik.

Za razliku od automobila, kamioni su uglavnom skuplji i njihova cena zavisi od više faktora – brend, klasa, ili kod polovnih – kilometraža.

"Imamo razne tipove polovnih kamiona, pa su samim tim i cene različite. Najviše se traže tegljači – kiper polu-prikolice. Prosečna cena tegljača iznosi oko 35.000 evra i kad na nju dodamo i prosečnu cenu prikolice od oko 20.000 evra, to je ukupno oko 55.000 evra", kaže Nikolić.

Energija Balkana piše da će ovo biti poslednja godina u kojoj je predviđen veći broj prevoznih dozvola za makedonske kamione Euro 5 koji voze do Nemačke. Od sledeće godine dozvole za krstarenje nemačkim auto-putevima dobijaće samo vozila standarda Euro 6. Sve to u cilju smanjenja zagađenja i očuvanja životne sredine.

Milenko Nikolić nije mogao da precizira da li će se i u Srbiji nešto menjati po ovom pitanju u narednoj godini, ali kaže da za dobijanje međunarodne dozvole postoje određena pravila.

"U našoj praksi, da biste mogli da dobijete međunarodnu dozvolu za rad u svojoj floti kamiona morate imati minimum dva tegljača standarda Euro 6, a da li će se tu nešto menjati sledeće godine ne mogu da vam kažem. Pritom na tržištu ima priličan broj Euro 5 tegljača, te ljudi gledaju da ih zamene baš zbog neophodnih dozvola. Vozači kamiona i njihovi poslodavci idu u korak s vremenom i bitno je da u svom voznom parku imaju kamione novije proizvodnje, sa manjom kilometražom, i da zadovolje određene norme", kaže sagovornik.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.