KORISNO ILI IPAK NE: Vazdušni jastuci na motociklima, kao deo opreme

Izvor: SrbijaDanas.com, 05.Jul.2023, 22:59

KORISNO ILI IPAK NE: Vazdušni jastuci na motociklima, kao deo opreme

Prednosti i mane.

Integracija vazdušnih jastuka na motociklu je teško izvodljiva. Kako zbog konstrukcije samog motocikla tako i zbog prirode kretanja tela motocikliste tokom saobraćajne nezgode. U toj situaciji, sile koje deluju na motociklistu su ogromne pa je telo nemoguće zadržati niti ga usporiti pa čak i predvideti kretanje tela.

Za razliku od automobila, na motociklu nema sedišta koje drži celo telo, nema pojaseva, nema kabine. Većini je poznato da najteže >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << povrede nastaju naglim usporenjem tela prilikom udara u drugo vozilo ili objekat. Svrha vazdušnog jastuka jeste da uspori telo kako ne bi došlo do naglog trzaja i katastrofalnih povreda. Tako funkcioniše i u automobilima.

Postoji samo jedan serijski motocikl sa vazdušnim jastukom

Jedini proizvođač koji je implementirao vazdušni jastuk na motocikl je "Honda" na svojoj krstarici "Goldwing 1800".

Radi se o jedinstvenom motociklu koji nema svoju klasu niti konkurenciju. Možemo ga opisati kao automobil na dva točka. Ogroman, težak, niskog težišta sa sedištima poput fotelja. Pozicija motocikliste na "Goldwingu" je "ušuškana", pa je kretanje tela predvidivo i malo verovatno da će biti katapultirano preko upravljača u slučaju udesa. Zato vazdušni jastuk na takvom motociklu ima smisla. Kod ostalih motocikala, velika je verovatnoća da će tokom udesa telo jednostavno preleteti preko vazdušnog jastuka pa samim tim nema nikakvog benefita.

Čak i slučaju "Goldwinga", vazdušni jastuk ima ograničenja. Štiti samo u slučajevima frontalnih udesa. Na primer, udarac u bok automobila koji oduzeo prednost motociklu. U ostalim slučajevima padova gde se motociklista odvaja od motocikla, fiksni vazdušni jastuk nema smisla.

Nekoliko proizvođača radi na razvoju integrisanih vazdušnih jastuka na motocikle, ali ta tehnologija je još uvek daleko od serijske proizvodnje.

Integracija vazdušnih jastuka u ličnu zaštitnu opremu

Drugi način implementacije vazdušnih jastuka koji se pokazao uspešnim je njihova integracija u jakne i prsluke. Ovo je za sada jedina opcija koju motociklisti mogu i treba da koriste kada su u pitanju vazdušni jastuci. Ova tehnologija omogućava da vazdušni jastuk ima funkciju u različitim scenarijima udesa.

Postoji više proizvođača sa različitim pristupom implementacije. Postoje dve varijante:

Šta ćete koristiti zavisi od načina vožnje i vremenskih uslova. Trkački kombinezoni nisu predviđeni za korišćenje na putovanjima zbog promenjivih uslova ili na kratkim relacijama, pa je u tim slučajevima prsluk praktičnije rešenje.

Primenu ovog rešenja možete videti na trkama MotoGP šampionata. Trkači ih koriste već više od deceniju. Dokaz efikanosti u sprečavanju povreda je činjenica da je "FIM", (Međunarodna motociklistička federacija) propisala obavezno korišćenje vazdušnih jastuka svim MotoGP vozačima od 2018. godine. Japanska i Britanska policija na motociklima takođe koriste vazdušne jastuke već duži niz godina.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.