INTERVJU Dragan Nenadović: Jasna vizija

Izvor: TopSpeed.rs, 08.Sep.2014, 15:56   (ažurirano 02.Apr.2020.)

INTERVJU Dragan Nenadović: Jasna vizija

Direktor Opela za Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju, Albaniju i Bugarsku, gospodin Dragan Nenadović, otkriva nam šta možemo da očekujemo na automobilskom tržištu kod nas, ali i u regionu

Foto: Mihajlo Todorović

Automobilska industrija se trenutno nalazi u nezavidnoj poziciji, a posebno naše tržište. Kakve su prognoze za predstojeće mesece kada su u pitanju Srbija i region, saznajemo u razgovoru sa Draganom Nenadovićem, direktorom Opela za Srbiju, Crnu >> Pročitaj celu vest na sajtu TopSpeed.rs << Goru, Makedoniju, Albaniju i Bugarsku

TopSpeed: Prošli smo polovinu ove godine, pa nas interesuje kakvi su Vaši utisci o dosadašnjem poslovanju i kakve su prognoze za drugi deo 2014. godine?



Nenadović:
Godina 2014. je kod nas logičan nastavak 2013. koja je bila najlošija godina za automobilsku industriju od 1999, kao i posledica tradicionalnog zakašnjenja od oko godinu dana onoga što se dešava u Evropi na zbivanja kod nas. Već krajem prošle godine sam, u nekoliko navrata, napominjao da je automobilska industrija u Srbiji “na kolenima” i da više neće biti nekakvih izuzetno atraktivnih cenovnih pomeranja. To se i pokazalo na Beogradskom sajmu krajem marta ove godine, a ostvarena prodaja je samo potvrdila očekivanja da smo dotakli dno. Uobičajeno je da se u martu, za vreme Sajma isprazne lageri u zemlji, a zatim da od sajamskih porudžbina tržište pokazuje rast u aprilu, maju i junu. Nažalost, kod nas se desilo sasvim obrnuto, pa je u martu ove godine prodaja bila manja nego u martu lane, dok su se april, maj, a ekivano i jun, jednostavno zaustavili na cifri od blizu 2.000 vozila, bez ikakih tendencija rasta u odnosu na 2013. Ovome treba dodati nekontrolisani uvoz polovnih automobila na nivou 100.000 vozila prošle godine, kao i drastično pomeranje strukture prodaje u korist flotnih kupaca sa ogromnom redukcijom individualne maloprodaje. Maj i jun su dodatno opterećeni užasnim posledicam velikih poplava i nanetih šteta, kao i posledičnog izbijanja u prvi plan time vezanih prioriteta ogromnog dela naših građana.

Da smo stvarno na dnu, govori i činjenica da smo u odnosu na 2010. godinu, kada je za 5 meseci prodato 17.490 vozila, maj ove godine završili sa ukupno 8.552 vozila, odnosno sa padom prodaje od 50%!Ili da je u istom periodu u odnosu na prošlu godinu, prodaja pala za dodatnih 20%, a pitanje je da li je i to tačna cifra?! Naime, neophodno je upozoriti da zbog nekorektnog prijavljivanja broja prodath i isporučenih vozila mnogih uvoznika, koji svoje rezultate ostvarene u re-eksportu u EU ili prodajom u okolnim zemljama, kao što su Makedonija, Crna Gora, Bosna itd. iz samo njima znanih razloga, prijavljuju kao prodaju u Srbiji. Zato mi, u stvari, i nemamo realne pokazatelje stanja na tržištu i imamo totalno deformisanu sliku njegovog realnog stanja. Po nekim podacima dostupnim iz MUP-a u 2013. u zemlji je u stvari bilo prodato samo negde oko 17.000 vozila, dok su uvoznici prijavili 22.500. Uzimajući u obzir tako dobijene, oko 30% prijavljene lažne prodaje u Srbiji, tržište je čak i na daleko nižem nivou nego prošle godine, a ovaj trend će se nastaviti u drugoj polovini godine.

Zahvaljujući novim i izuzetno atraktivnim modelima kao sto su Mokka, Adam, Cascada i Insignia, Opel je uspeo da u takvim uslovima zadrži četvrto mesto u Evropi i da poveća svoj tržišni udeo u odnosu na isti period iz 2013. tako da sada on iznosi 6,10%. Kada je reč o Srbiji, Opel je uspeo da stabilizuje svoju mežu, da re-lansira odličnu Merivu, koja je samo u maju ove godine, kao samostalan model činila 1,2 % celokupnog, čak i tako deformisanog, tržišta i 25% naše ukupne prodaje. Nažalost, zbog gore navedenih razloga, nema svrhe govoriti ni o čijem udelu na tržištu, pa ni o udelu Opela, s obzirom da su cifre i procenti totalno nerealni.

Pored prodaje novih vozila, mi konsolidujemo svoje postprodajne napore sa posebnom pažnjom i ponudom za vlasnike starijih automobila. Sve ovo nam je omogućilo da na tržištu, takvom kakvo je, popravimo svoj imidž i pozicije, a ostvarili smo ono što je nama najvažnije – povratak poverenja kupaca u brend, što se vidi kroz neprestani rast broja poručenih vozila od strane realnih kupaca, gde su naročito u porastu porudžbine kako individualnih kupaca, tako i malih i srednjih firmi.

Foto: Mihajlo Todorović

TopSpeed: Da li je ekonomska kriza dostigla maksimum, odnosno, da li smo na putu oporavka ili će prodaja još opadati i kakva su predviđanja na globalnom nivou, tj. koliko naše tržište prati dešavanja na svetskom nivou?



Nenadović:
Kao što sam već napomenuo, tradicionalno, sve ono što se dešava u Evropi, reflektuje se i kod nas, ali sa zakašnjenjem od oko jedne godine. Kriza je zaista bila duga i duboka, srozala je u 2012. automobilsku industriju Evrope na nivo iz sredine devedesetih. Naročito je veliki pad u prodaji u Evropi bio u 2012. kada je tržište redukovano za 1,3 miliona vozila u odnosu na 2011. Međutim, već sa izlaskom Nemačke iz recesije u drugom kvartalu, a potom objavom da je EU izašla iz recesije krajem trećeg kvartala prošle godine, situacija se postepeno promenila i taj pad tržišta u odnosu na prethodnu godinu je smanjen za 50%. Naročito su tome doprineli oporavak u Nemačkoj, Velikoj Britaniji i Turskoj, dok je snažan impuls dat stabilizacijom u kritičnim zemljama kao sto su Španija, Italija i Francuska, i konačnom zaustavljanju sveopšteg pada u Portugalu i Grčkoj. Dalje poboljšanje u svim tim zemljama već pokazuje rast evropskog tržišta u odnosu na isti period prošle godine.

U prvih 5 meseci 2014. prodaja je na nivou od 7,88 miliona vozila, što čini oko 5% rasta u odnosu na prošlu godinu, uz napomenu da je rekordna prodaja ostvarena u maju, uz predviđanje da će ukupno tržište nastaviti rast i u drugoj polovini ove godine. Prema svim ovim pokazateljima, kriza je u Evropi završena i tržište se polako oporavlja. Kod nas će se kriza još osećati u narednih 9 do 12 meseci. Mali pomak će se osetiti u četvrtom kvartalu ove godine u smislu stabilizacije tražnje i zaustavljanja pada prodaje, ali neke značajnije pomake ćemo moći da osetimo tek nakon sajma u Beogradu krajem sledećeg prvog kvartala. Oporavak će biti vrlo postepen i zavisiće prevashdno od tempa oporavka ekonomije, kao i sluha banaka da prate takve trendove i prilagode svoju, inače veoma restriktivnu, politiku očekivanom rastu.

TopSpeed: Recite nam nešto o planovima Opela na svetskom, ali i našem tržištu?



Nenadović:
Opel ima jasno definisan plan i program do 2022. godine. Uz sveobuhvatnu podršku General Motorsa, uz energiju, kvalitet i entuzijazam novog Opel menadžmenta, kao i neviđeni optimizam i posvećenost svih zaposlenih u kompaniji, mi se već nalazimo u fazi uspona. Tokom 2013. smo završili na jednoj poziciji više, jer bili smo četvrti u Evropi. Sa udelom od 5,77% u ukupnom tržištu Evrope, jedini smo brend iz Top 5 koji je povećao svoj udeo na tržištu u odnosu na prethodnu godinu. Vredi napomenuti da smo u putničkom programu skočili za dve pozicije i završili 2013. na trećem mestu sa 6,08 % udela u prodaji u Evropi.

Trenutno, Opel realizuje najveći ikada viđen zaokret u istoriji automobilske industrije. Taj proces je uveliko počeo i u tom periodu ćemo lansirati 27 novih modela i 17 generacija novih, ekoloških, pouzdanih i efikasnih motora. Naš plan, kome svi mi u Opelu stremimo, jeste 8% udela na tržištu Evrope do 2022. godine. Ubeđeni smo da smo na pravom putu i da će taj cilj biti ostvaren. Samo u maju ove godine, Opel je ostvario udeo od 7% što je odličan indikator pravca u kojem idemo. Naravno, potrebno je dosta rada, koordinacije i podrške, a naročito važnu ulogu u tome igra naša dilerska mreža, te ćemo mi ubuduće raditi na njenoj daljnoj stabilizaciji, povećanju njene profitabilnosti i efikasnosti, kao i na poboljšanju kvaliteta usluga i sveopšteg imidža brenda. Naravno, naša zemlja je deo Evrope i ima svoj udeo u realizaciji ovih planova. S obzirom da će sve akcije imati panevropski karakter i da će se svi noviteti i sve akcije lansirati širom Evrope, ni mi nećemo biti uskraćeni u tome i daćemo svoj doprinos ostvarenju Opel vizije za budućnost.

Foto: Mihajlo Todorović

TopSpeed: Šta možete da nam otkrijete o planovima Opela kada je promocija novih modela u pitanju?



Nenadović:
Mi nastavljamo ofanzivu i prezentaciju naših novih modela koji potvrđuju povratak Opela na stazu stare slave sa vozilima koja se odlikuju izuzetnim i uzbudljivim dizajnom, vrhunskim kvalitetom nemačke tehnologije, opremom i komforom kao u višim klasama, gde se posebno ističe potreba za non-stop internet konekcijom i sve to za realni odnos cena-vrednost. Ovaj kurs je uspešno pokrenut lansiranjem Mokke sa preko 250.000 porudžbina i Cascade, zatim gradskog automobila Adama, opet sa preko 80.000 porudžbina, kao i nove Insignie, koju već poseduje preko 100.000 kupaca.

Ono što je poznato i što već izaziva ogromno interesovanje publike, a što će biti predstavljeno kod nas krajem 2014. i tokom 2015. su kompletno novi modeli. Seriju noviteta u najvećim i najpopularnijim segmentima predvodi nova Corsa, kao i model u A klasi sa radnim imenom City, zatim novi član porodice Adam – Adam Rocks, a krajem trećeg kvatrala naredne godine, stiže i nova Astra. Svi ovi novi modeli, uz već lansirane bestselere, Adam, Mokka, Insignia i Zafira, biće osnovica i garancija daljeg rasta i realizacije Opelovog zaokreta.Tu je i novitet iz našeg komercijalnog programa, novi Vivaro koji sa svojim novim motorima, voznim i tovarnim karakteristikama zavređuje epitet “najbolji u klasi”. To definitivno potvrđuje dvogodišnji servisni interval što će sa odobravanjem biti prihvaćeno od strane naših kupaca i značajno doprineti smanjenju TCO (Total Cost of Ownership).

Foto: Opel

TopSpeed: A, razvoj ekoloških automobila?



Nenadović:
Prepoznajući važnost ovog pitanja, kao i fokus sve većeg broja ekološki svesnih i naprednih zemalja na smanjenje emisije CO2, što se ogleda kroz ogrome subvencije pri kupovini i registraciji takvih automobila u tim državama, Opel intenzivno radi na dva koloseka kako bi unapredio svoje motore i doprineo sveopštoj borbi protiv zagađenja.

Prvo, radi se na neprestanom smanjenju emisije CO2 kod svih agregata Opela, gde svaki novi motor donosi značajna poboljšanja na ovom polju. Zbog izuzetno strogih propisa i nametnutih ciljeva u pogledu emisije štetnih gasova, proizvođaci su primorani da svaki novi motor razvijaju u cilju ekološke prihvatljivosti, ali i zadržavanja ili povećanja performansi, što je izuzetno skup i komplikovan proces. Ukoliko se pre nekog vremena smatralo uspehom imati emisiju CO2 ispod 100 g/km, ovih dana se ta granica pomerila i već svi intenzivno rade na emisiji ispod 90 grama po kilometru.

Drugo, kao i većina proizvođača, i Opel intenzivno radi na novim rešenjima električnog pogona koji treba da daju oderđenu sigurnost i autonomiju  kretanja uz prihvatljive troškove održavanja i nabavke takvih vozila. O tome će se još čuti i bićete na vreme obavešteni…

TopSpeed: Na koje automobile najviše računate kada je naše tržište u pitanju?



Nenadović:
Opel je tradicionalno najjači i najveću prodaju ima u B i C segmentu. Ohrabruje da je naša nova zvezda Meriva i dalje top model, i čini 25% naše prodaje, a prate je Corsa i Astra. Ova tri modela čine preko 75% naše prodaje, a tu je i Insignia koja ima tržišno učešće od 12%. Ova četiri modela su definitivno “noseći” automobili u našoj prodaji u Srbiji i imaće i dalje isti, ako ne i veći uticaj i važnost s obzirom da ćemo postepeno, u narednih godinu dana, lansirati potpuno nove modele Corse i Astre. Imajući u vidu situaciju i kupovnu moć u zemlji, u izvesnoj meri računamo i na naš novi autombil u A segmentu, koji će biti lansiran polovinom 2015. i predstavljaće pravo osveženje u odnosu na ponudu konkurencije, i u tehnološkom, i u cenovnom smislu.

TopSpeed: Opel je prilično aktivan kada je u pitanju postprodaja, a Vaša dilerska mreža poseduje zavidan broj salona i servisa. Da li i na tom planu očekujete neka dodatna unapređenja?



Nenadović:
Koliko mogu da primetim, Opel je možda i najaktivniji na srpskom tržištu po pitanju postrpodajnih aktivnosti u poslednjih godinu dana. Moram da podestim na trenutne aktivnosti koje već daju rezultate, a pre svih, naš poseban tretman za stara vozila kroz specijalni servisni program “Servis 4+”, zatim lansiranje dodatne dve godine garancije uz dodatne tri godine pomoći na putu koje kupac automatski dobija kupovinom novog vozila. Uz to, među prvima smo otišli korak dalje u smanjenju troškova održavanja vozila i produžili servisne intervale na 30.000 km za većinu naših modela, dok se sa lansiranjem novog Vivara u komercijalnom programu, servisni interval pomera na 40.000 km ili sa jedne na dve godine.

Kao poslednju u nizu akcija, a kao jedini za sada u Srbiji, pokrenuli smo među prvih 10 zemalja u Evropi, Opelov novi panevropski postprodajni program “ABC”. To je najveći postprodajni projekat koji je Opel ikada lansirao. Radi se o prikupljanju, upravljanju, konverziji i zadržavanju što većeg broja korisnika servinih usluga Opela, bez obzira da li se radi o novom, starom, lokalno kupljenom ili individualno uvezenom vozilu iz inostranstva. Princip je u želji da se shvate i cene vrednosti i prioriteti svakog klijenta tokom servisne istorije jednog vozila, a ne samo prilikom kupovine vozila. Kompletan program se realizuje kroz novi portal “MyOpel.rs” koji donosi sve prednosti Opel orignal servisa na internetu i gde po registraciji i izboru svog Opel dilera, mozete mnogo toga.

Neosporno je da se lansiranjem ovog programa, Opel još više približava svojim kupcima i korisnicima. Na taj način se briše crta između novih i starih vozila ili između lokalno kupljenih i indvidualno uvezenih novih ili polovnih vozila. Sve su to korisnici Opela i naša je želja da ih sve tretiramo kao članove naše porodice… Kao članove jedne velike OPEL porodice u Srbiji!

TopSpeed Team

Nastavak na TopSpeed.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TopSpeed.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TopSpeed.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.