INTERESANTNA BROJKA: Istraživanja pokazala da prosečno VOZILO U SRBIJI završi u NEZGODI na svakih 235.000 km

Izvor: SrbijaDanas.com, 13.Jul.2023, 13:20

INTERESANTNA BROJKA: Istraživanja pokazala da prosečno VOZILO U SRBIJI završi u NEZGODI na svakih 235.000 km

Povećana stopa oštećenja može imati veze sa kretanjem nakon pandemije, koje je znatno uvećano nakon 2020.

Nijedno vozilo nije imuno na nesreće, i normalno je da vozila pretrpe manja ili veća oštećenja svakih par godina. Posedovanje informacije o kilometraži vozila može vam reći mnogo toga o njegovoj prošlosti, kao i to koliko je puta možda bilo oštećeno.  Da bi pomogla sa ovim, carVertiacal, automobilska informaciona kompanija, sprovela je istraživanje u Srbiji >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << da bi utvrdila koliko kilometara auto obično pređe pre nego što završi u nesreći.

Kompanija za istoriju vozila izmerila je odnos između kilometraže vozila i procenta nesreća u periodu od 2021-2023. Podaci otkrivaju da, u 2021, prosečno vozilo prelazi 315,339 km u Srbiji dok ne završi u nesreći, u 2022 - 279,303 km, i u 2023 - 235,621 km, što implicira da se vozila više oštećuju sada nego pre par godina.

Doduše, povećana stopa oštećenja može imati veze sa kretanjem nakon pandemije, koje je znatno uvećano nakon 2020.

"Vozilo sa pređenih 300,000 kilometara može imati jedno ili više oštećenja. Doduše, čak i očešanje ili ogrebotina takođe se računaju kao nezgode, pa bi kupci polovnih vozila trebali da istraže kakvu je vrstu oštećenja vozilo pretrpelo pre nego što ga kupe", objašnjava Matas Buzelis, stručnjak carVertical-a.

Dok manja oštećenja ne bi trebala da utiču na odluku o kupovini, ozbiljna nezgoda može implicirati da auto ima strukturalna oštećenja i da nije siguran za vožnju.

Sličan obrazac oštećenja kao u Srbiji može se primetiti u susednoj Rumuniji, koji je otišao sa 160,909 km u 2021 na čak 128,968 km u 2023. Prosečan auto u Rumuniji sada pređe 32,000 km manje dok ne završi u nesreći, nego pre par godina.

Kako studija otkriva, u 2023 vozila u Srbiji prelaze 59.9% više kilometara dok ne završe u nesreći nego vozila u Evropi. Ovo znači da se vozila u Srbiji ređe oštećuju nego u drugim zemljama. Ipak, kako se oštećenja svakako dešavaju, neki neiskreni prodavci mogu pokušati da prikriju istoriju vozila kako bi zaradili više pri prodaji svog auta.

"Kupci ne bi trebali da tretiraju polovne automobile kao nove. Svaki vozač očekuje da mu auto bude u dobrom stanju, ali u stvarnosti to nije uvek slučaj. Procenjujemo da je 52.4% polovnih vozila oštećeno barem jednom. Zato provera istorije vozila igra važnu ulogu u celom procesu kupovine auta, kao i probna vožnja i fizička provera ovlašćenog servisa," kaže Buzelis.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.