Izvor: Kurir, 05.Mar.2012, 10:20 (ažurirano 02.Apr.2020.)
INSIGNIJA: DO SNAGE DVA PUTIĆA
Duple turbine u srednjoj klasi - još jedna evolucija koju nam donosi „insignija“. Uz to, raspolaže čitavom armijom najmodernijih aktivnih sistema
Šta ja tražim tu, pita se vozač „insignije"?!
On je komandant profesionalne, sofisticirane armije. U njegovoj „vojsci" su radari, senzori, kompjuteri... Evo kako to izgleda u praksi.
Na adaptivnom tempomatu podesi se brzina od 120 km/h i auto ide baš toliko. Međutim ukoliko automobil >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << ispred koči, usporava, i „insignija" i drži rastojanje. Kad vozilo ispred ubrza, automobil sam povećava brzinu do 120 na sat. Radi ovaj sistem i pri većim brzinama. Ne može jedino preko 230 km/h, jer je to maksimalna brzina „insignije 2,0 biturbo" sa 195 KS.
Redakcija Kurira prisustvovala je svetskoj premijeri „Opelove" krstarice sa dva turbopunjača u Portugalu, u okolini harizmatičnog Lisabona. Ovo je vest za naslovne strane. Nikada automobili u srednjoj klasi nisu imali duplo natpunjenje.
„Opel" je patentirao nov motor sa dve turbine, ali i dva međuhladnjaka (interkulera). Manji punjač vazduha obezbeđuje da 320 njutn-metara momenta bude dostupno pri samo 1.250 obrtaja. Već na 1.750 o/min. na raspolaganju je 400 Nm. Tada rade obe turbine, dok ventili regulišu protok vazduha. Preko 2.500 obrtaja svi gasovi idu iz većeg turba i pune cilindre agregata. Pri vožnji na auto-putu bez imalo štednje prosek je bio sedam litara, uz start-stop sistem. Daleko od deklarisanih 4,9 (s pogonom na prednje točkove), ali realno veoma dobra cifra za auto težak oko tonu i po.
Rezultat u praksi je neprimetno konstantno ubrzanje. Od nule do stotke za 8,7 sekundi iz 2,0 dizela i 195 konjskih snaga, bez turbo rupe s konstantnim ubrzanjem je odličan rezultat. Impresionirala nas je verzija s pogonom na sve točkove. Stabilnost je kao na BMW. Izbacivanje iz zadate putanje je nemoguća misija i „insignija" se podsmeva krivinama. Veliku asistenciju pruža i sportsko vešanje „HiPerStrut".
Sve zajedno snažan je utisak ponovo voziti „insigniju", naročito u ful verziji. Ima ovde još mnogo toga. Nagrađena sedišta u Nemačkoj, odlično raspoređene komande, sportske aluminijumske aplikacije... Zaključujemo podatkom da je „insignija" hečbek limuzina najprodavaniji automobil u klasi u Nemačkoj.
Nagrade
Od premijere 2008. godine „insignija" je osvojila oko 50 nacionalnih i međunarodnih nagrada, uključujući prestižnu nagradu za automobil godine 2009. i prodata u blizu pola miliona primeraka. U 2011. u Nemačkoj je hečbek limuzina s petora vrata nesporni lider u svom segmentu kad je reč o prodaji.
Inteligentni biturbo
Vrhunac četvorocilindričnog komonrejl motora je sekvencijalni dupli turbo. Ova tehnologija je dosad bila ograničena na svega nekoliko skupljih brendova. Na malim obrtajima interkuler s vodenim hlađenjem, koji je povezan isključivo s malim turbopunjačem, osigurava da mala količina vazduha ulazi direktno u komoru za sagorevanje. Pri srednjem broju obrtaja veći turbo punjač dobija značajniju ulogu u dovodu vazduha i oba rade zajedno. Preko 2.500 obrtaja vazduh ide do cilindara preko većeg punjača.
Sportska šasija
„HiPerStrut" amortizeri smanjili su nagib prednjeg točka prilikom skretanja, poboljšavajući naleganje na put. Poboljšan je i osećaj upravljanja, potpomognut smanjenjem nivoa trenja na upravljačkom sistemu. Ova tehnologija je ranije bila ograničena na vrhunski sportski model OPC (Opel performans centar). Paket uključuje mehatronički sistem „fleksrajd", u kojem se pritiskom na dugme bira čvrstina ogibljenja.