EKOLOZI BESNI: Političari popuštaju pred zahtevima auto-industrije

Izvor: SrbijaDanas.com, 27.Sep.2023, 10:30

EKOLOZI BESNI: Političari popuštaju pred zahtevima auto-industrije

Po svemu sudeći, lobiranje proizvođača automobila dalo je rezultate.

Odbor koji predstavlja zemlje članice Evropske unije raspravljao je o drugom nacrtu teksta o standardima zagađenja vozila Euro 7, koji je predstavilo špansko predsedavanje EU. Čini se da su se zemlje članice usaglasile oko predloga po kome će norma Euro 7 biti tek nešto rigoroznija od Euro 6.

Po svemu sudeći, lobiranje auto-industrije je dalo rezultate. Emisioni standard Euro 7 je trebalo >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << da radikalno ograniči emisiju štetnih gasova. Ali predstavnici auto-industrije odmah su ustali protiv ove odluke sa dva ključna argumenta – zbog ugradnje novih katalizatora i sistema za kontrolu emisije u benzinske i dizel motore, cene automobila bi enormno porasle (i do četiri-pet hiljada evra za male automobile poput Volkswagens Polo).

Takođe, ulaganje u nove tehnologije za smanjenje emisija oduzelo bi značajna sredstva proizvođačima automobila namenjena ulaganjima u električnu tranziciju, odnosno električne automobile.

Svojim argumentima lobisti auto-industrije su očigledno uspeli da ubede evropske političare, koji su suštinski ublažili normu Euro 7.

Sa druge strane, udruženje Transport & Environment, koje promoviše zelene politike, razočarano je ishodom. Udruženje tvrdi da je zagađenje vazduha u evropskim gradovima užasno i da i dalje premašuje smernice Svetske zdravstvene organizacije (SZO).

U Evropi je oko 400.000 prevremenih smrti godišnje uzrokovano zagađenjem vazduha.

- Ovaj predlog je katastrofa. Popuštajući pretnjama proizvođača automobila, naši političari osuđuju ljude na loše zdravlje. Proizvođači automobila dobijaju dozvolu da zagađuju - rekla je Ana Krajinska, šef odeljenja za emisije iz vozila i kvalitet vazduha u Transport & Environment.

Šta je novo u najnovijem nacrtu Euro 7 normi:

• Ograničenja emisije za automobile su oslabljena. Nema promena u ograničenjima emisije za automobile i kombije u poređenju sa Euro 6, čak ni za dizele kojima je i dalje dozvoljeno da emituju više štetnih azotnih oksida od benzina;

• Ograničenja emisija tokom hladnog starta motora, koja su kritična za smanjenje zagađenja u gradovima, također su ukinuta;

• Amonijak, koji doprinosi smrtonosnom zagađenju PM2,5 česticama, takođe se odbacuje kao parametar koji se mora smanjiti (kod automobilima);

• Ozbiljno su oslabljena ograničenja emisija za kamione (da bi se smanjilo zagađenje u gradovima). Ograničenja su slabija od onih postavljenih u SAD;

• Nema poboljšanja u uslovima testiranja na putevima za automobile u poređenju sa standardom Euro 6, što znači da će automobili moći da nastave da premašuju granice emisije tokom vožnje u gradovima, u brdovitim predelima i po hladnom i toplom vremenu;

• Ublažene su i mere u vezi sa emisijom sitnih čestica iz automobilskih guma tokom vožnje.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.