Dizel za sportiste

Izvor: Politika, 13.Nov.2006, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dizel za sportiste

Megan kupe sa dizelom snage 150 ks, pravi je sportista GT klase , jer ubrzava do 100 km za samo 8.7 sekundi, a troši "kao upaljač"

Ekspanzija dizela, velika konkurencija i bespoštedna borba za svakog kupca, naterali su vodeće evropske proizvođače da žestoko dodaju gas u razvoju brzih i štedljivih motora koji za pogon koriste naftu. U širokoj paleti meganovih motora kao najjači dizel figurira 2.0 litarski "naftaš" sa oznakom dCi i 150 ks. Ovaj motor je na scenu stupio >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << zajedno sa restilizovanim izdanjem popularnog francuskog kompakta, dakle, u februaru 2006. godine, a nakon višednevnog testa, u prilici smo da iznesemo utiske čitaocima "Politike".
Automobil kakav smo vozili, sa troja vrata, u Renoovoj nomenklaturi nosi oznaku "sport heč" i nije toliko često viđen na našim drumovima kao što je to slučaj sa ostalim karoserijskim izvedbama megana. Kompakt klasa je dobila na popularnosti, između ostalog, zbog prostora i komfora koji nudi putnicima kako napred tako i onima koji su na zadnjoj klupi. Iz tog razloga su modeli sa petora daleko traženiji od ovakvih – sa troja vrata. Ali, postoje i osobe koje teže individualizmu, a upravo takvima je namenjen megan kupe pogotovo ako ima dizelsko srce koje "kuca 150 otkucaja u minutu".

Velika prednja vrata i lak sistem za povlačenje sedišta omogućuju veoma jednostavan ulazak i izlazak sa zadnje klupe i tako u dobroj meri neutrališu manjak zadnjih vrata. O udobnosti ne treba trošiti previše reči jer je ona jedan od najjačih aduta megana. Vozačka pozicija je besprekorno rešena, a sedišta zaslužuju najvišu ocenu jer daju osećaj kao da ste se u njima rodili. Jedino što smeta kod kupe megana je susret sa uzanim parking prostorom jer se dugačka vrata veoma široko otvaraju.

I donji postroj impresionira svojom čvrstinom i pravim sportskim ugođajem. Automobil deluje veoma čvrsto i "stegnuto", nema naginjanja, ni lupe kada prelazi preko nebrojenih loše nivelisnih poklopaca šahtova po beogradskim ulicama.

Zahvaljujući 150 dizelskih "konja" sa kojima dolazi ubedljiv obrtni moment i odlična elastičnost, megan 2.0 dCi u vožnji jasno pokazuje koliko znači razlika od 20 ks u odnosu na pogonsku verziju od 1.9 litara sa 130 ks. To potvrđuju i performanse jer ubrzanje do "stotke" iznosi samo 8,7 sekundi što je jedan od najboljih rezultata u klasi. Krajnja brzina od 211 km na sat obećava veliku rezervu snage prisutnu pri brzinama većim od 150 km/h. Obrtni moment je veoma visok, čak 320 Njutnmetara koji ostvaruje ispod 2.000 obrtaja, a zanimljiv je i podatak da ima relativno nizak stepen kompresije od samo 15,7:1.

Osim što je efikasan na gasu Renoov dvolitarski dizel se pokazao kao izuzetnio tih i kultivisan. U poređenju sa brundanjem Folksvagenovih dizela sa sistemom pumpa – brizgaljka, ovaj "komon rejl" prosto prede. Ali, za razliku od golfa koji besprekorno leži na putu, megan, naročito u kupe varijanti, pokazuje tendenciju preupravljanja tako da na mokroj podlozi nije redak slučaj da ESP uređaj ima dosta posla. Sa druge strane za pohvalu su snažne kočnice koje ulivaju dosta samopouzdanja i, kao i 5 zvezdica na "kreš testu", čine ovaj automobil veoma bezbednim.

U celini posmatrano, megan sa ovim motorom najviše će odgovarati individualcima kojima prostor nije najbitniji, onima koji polažu na sportske performanse. U meganu im one neće nedostajati.

-----------------------------------------------------------

Tehnički podaci

Karoserija

kompakt, troja vrata, pet sedišta

(duž/šir/vis)

4.421/1.775/1.455 mm

Međuos. razmak

2.690 mm

Motor

redni, 4 cilindra, turbo dizel

Zapremina

1.995 ccm

Snaga

150 ks

Obrtni moment

320 Nm pri 2.000 o/m

Menjač

6 stepeni, mauelni

Kočnice

diskovi na četiri točka, ABS, EBD

Gume dimenzije

205/55 R16

Prtljažnik

330 lit.

Rezervoar

60 lit.

Težina

1.325 kg

maks. brzina

211 km/h

ubrzanje (0-100 km)

8,7 sek.

Potrošnja (prosek)

7 lit.

Cena sa PDV-om

od 22.000 evra

U. Dedić

[objavljeno: 13.11.2006.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.