Da li bi vozač mogao da spreči sudar autonomnog vozila?

Izvor: B92, 15.Nov.2017, 13:47   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li bi vozač mogao da spreči sudar autonomnog vozila?

Početkom novembra, mini-van bez vozača sudario se u Las Vegasu se kamionom za čijim upravljačem je bio čovek. Sve se dogodilo manje od dva sata nakon svečanog puštanja u saobraćaj, kako kažu zvaničnici, prvog vozila bez vozača u javnom saobraćaju u SAD.

U samovozećem šatlu nalazilo se osam putnika, a prilikom nezgode niko nije povređen. Gradski zvaničnici naveli su tada da je za ovaj blaži sudar kriv vozač kamiona.

"Šatl je radio šta treba da radi, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << i njegovi senzori su registrovali kamion. Vozilo se zaustavilo da izbegne nezgodu. Nažalost, kamion nije stao i okrznuo je prednji deo šatla. Da je kamion bio opremljen istim senzorima kao šatl nesreća se ne bi dogodila", navedeno je u saopštenju gradskih vlasti Las Vegasa.

U međuvremenu, američki Nacionalni savet za bezbednost u saobraćaju (NTSB) pokrenuo je istragu povodom ovog incidenta, koji je dobio veliki publicitet u medijima s obzirom da je u sudaru učestvovalo i jedno vozilo bez vozača, a da se u bliskoj budućnosti najavljuje ekspanzija samovozećih automobila na javnim saobraćajnicama.

Kako prenosi Rojters, četiri NTSB istražitelja ispitaće okolnosti pod kojima je došlo do nezgode. Prema dosadašnjim informacijama, predstavnici grada Las Vegasa i loklane policije izjavili su da je do kontakta dva vozila došlo tako što je kamion sa vozačem udario šatl bez vozača, koji se u tom trenutku nije kretao.

Gradski zvaničnici naveli su da su senzori na šatlu registrovali nailazak kamiona i da se vozilo zaustavilo kako bi izbeglo sudar. Međutim, vozač kamiona je nastavio dalje i pritom je došlo do kontakta sa šatlom.

Mada je po svemu sudeći za nezgodu odgovoran čovek (vozač kamiona), novinar Digital Trendsa, Jeff Zurschmeide, koji se nalazio u šatlu u trenutku udesa, smatra da samovozeći šatl nije učinio dovoljno da spreči sudar, u poređenju sa identičnom situacijom u kojoj bi se za volanom nalazio vozač od krvi i mesa.

"Iza šatla je u tom trenutku bilo oko 6 metara slobodnog prostora i većina ljudi bi to iskoristila da pomeri vozilo unazad, kako bi izbegli kamion", objašnjava Zurschmeide.

"Na kraju krajeva, čovek bi u takvoj situaciji legao na sirenu i tako upozorio vozača kamiona na svoje prisustvo", dodaje on.

Podsećamo, samovozeći šatl ovalnog oblika može da preveze do 12 osoba, u njemu se vozi jedan službenik i ima kompjuterski monitor ali nema volan ni pedale za kočenje. Vozilo koristi GPS i elektronske senzore i druge savremene tehnologije za kretanje. Može da razvije maksimalnih 45 km/h, ali obično se vozi brzinom od oko 25 km/h.

Proizvela ga je francuska kompanija Navija (Navya) i prvi put je testirano u Las Vegasu u januaru. Manje od dva sata pre incidenta u Las Vegasu je organizovana svečana promocija prve vožnje. Zvaničnici su rekli da je ovo prvo vozilo bez vozača u javnom saobraćaju u SAD.

Predstavnik grada Las Vegasa izjavio je da je šatl provozao još dva kruga posle incidenta.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Da li bi vozač mogao da spriječi sudar autonomnog vozila?

Izvor: Nezavisne Novine, 15.Nov.2017

Početkom novembra, mini-van bez vozača sudario se u Las Vegasu se kamionom za čijim upravljačem je bio čovjek. Sve se dogodilo manje od dva sata nakon svečanog puštanja u saobraćaj, kako kažu zvaničnici, prvog vozila bez vozača u javnom saobraćaju u SAD...U samovozećem šatlu nalazilo se...

Nastavak na Nezavisne Novine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.