DAČIJA DASTER ZA ŠAKU EVRA

Izvor: Kurir, 20.Sep.2010, 08:24   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"DAČIJA DASTER" ZA ŠAKU EVRA

„Daster“ je daleko najbolja „dačija“ do sada, ali i dalje košta manje od 10.000 evra, iako pripada klasi terenskih vozila

Šest meseci se u Srbiji čeka na isporuku „dastera"! Evo zašto.

Pripada klasi terenskih vozila, na bezbednoj distanci je od tla, „stoji" na velikim gumama i ne plaši se nepredvidivog srpskog asfalta.

Uz to izgleda sasvim pristojno i poseduje solidnu dozu šmeka. Ali, kada se ove karakteristike spoje sa cenom od 9.300 >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << evra, dolazi do „eksplozije". Ukoliko danas uplatite „daster", ključevi stižu na proleće.

Naziv je nastao od engleske reči za prašinu „dast", čime se poručuje da je spreman za avanture po šumskim putevima. U odlične performanse njegovog pogona 4x4 uverili smo se nedavno na prezentaciji na Mokroj Gori.

Sada je na petodnevnom testu Kurira bio model s pogonom na prednje točkove i osnovnim agregatom od 1,6 litara od 105 konjskih snaga. Obezbeđuje sasvim dovoljno snage, a tajna je u težini „dastera" od samo 1.160 kg (dizelaš 1.260 kg). Nije sportista, ali je elastičan. Ubrzanje do stotke za 11,5 sekundi sasvim je solidno, dok je na testu trošio oko devet litara bez štednje na gasu.

„Daster" je bez sumnje najveći korak napred fabrike „Dačija", jer se vozi znatno bolje od svih prethodnih modela ove marke. Menjač je bolji nego u prethodnim „dačijama" i lagan je u ruci.

Takođe, nožne komande su optimalno postavljene i vozač vrlo lako dolazi u dobar položaj. Ipak, volan zahteva težu ruku i nejasno je zašto nije pojačana snaga servo uređaja. Zahtevni kupci zameriće zbog osrednjeg kvaliteta plastike i jeftinih materijala. Mesta na prednjim sedištima ima na pretek, ali ukoliko vozač ili suvozač pomere sedište do kraja, višim putnicima u drugom redu zafaliće prostora za kolena.

Interesantno je to da je na asfaltu primetna francuska udobnost, jer šasija odaje utisak mekoće. Kad skrene na zemljani drum, automobil „upija" rupe i sprečava da do putnika stignu vibracije.

Ipak, pojedine mane padaju u vodu pod naletom senzacionalne cene. Svi koji su hteli da kupe terenac, a nisu mogli da ga imaju, sačekali su svojih pet minuta.

Mladen Radulović

Cenovnik

Osnovna verzija košta 9.300 evra, a za klimu se doplaćuje još 500. Najjeftiniji model s pogonom na svim točkovima plaća se oko 11.500 evra, dok osnovni dizelaš košta oko 13.000.

Servisni intervali

„Daster" ima produžen interval servisiranja, zamene ulja, kočnica i guma. Filter za vazduh menja se na 90.000 kilometara, ili posle četiri godine kod benzinca, a kod dizela posle 60.000 km.

DAČIJA DASTER 1,6

Motor: 1,598 cm3

Masa: 1.160 kg

Dužina: 4,31 m

Širina: 1,82 m

Udaljenost od tla: 210 mm

Prtljažnik: 475/1.363 l

Cena osnovnog modela: 9.300 evra

Cena testiranog modela: 12.500 evra

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.