Crno-beli svet: Na ulicama 50 nijansi sive

Izvor: B92, 21.Dec.2023, 17:00

Crno-beli svet: Na ulicama 50 nijansi sive

Vozači nisu zainteresovani za svetle boje automobila, pokazalo je istraživanje.

Vozači imaju različite preferencije kad je u pitanju boja njihovih automobila, na koje često utiču njihov lični ukus i drugi faktori. Kompanija za automobilske podatke carVertical sprovela je istraživanje u više evropskih zemalja, otkrivajući da vozači preferiraju monohromatske farbe i nisu previše zainteresovani za vozila svetlijih boja.

Većina kupaca automobila bira praktične >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << boje

Analiza je pokazala da su 32,9% svih automobila proverenih na carVerticalu bili sive nijanse, 14,6% beli, a 29,7% crni. Ova tendencija može se primetiti širom Evrope, gde su monohromatske boje vozila najpopularnije.

Sive, crne i bele boje su praktičnije, lakše se održavaju i ne zahtevaju previše pažnje, što je važno svakom vlaskinu automobila.

Godine 2000, udeo sivih automobila bio je 33,4%, što ukazuje da je ova boja tokom više od dve decenije osigurala stabilnu bazu obožavalaca. Popularnost bele povećala se sa 3,1% 2000. godine na 13,2% 2010. godine, i na 18,7% 2020. godine.

Crna je takođe doživela porast popularnosti: sa 20,1% 2000. godine na 31,7% 2010. godine. Međutim, udeo crnih vozila smanjio se na 26,9% 2020. godine.

Mnogi vozači izbegavaju svetle boje, jer se tokom godina mogu izbledeti, što dovodi do gubitka vrednosti automobila. Zato je važno držati svoje vozilo u hladu kako biste sprečili da farba vremenom izbledi.

"Monohromatske boje su tu na dug period. Bela, srebrna, siva i crna su popularne širom sveta. Plava vozila su popularan izbor u 2023. godini, dok su ostale boje potisnute konzervativnim alternativama", kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i direktor komunikacija u carVertical.

Tamnije boje često se koriste za premijum vozila. Međutim, samo neki vozači ih preferiraju, jer privlače toplotu, prašinu i prljavštinu.

Iako ovo možda nije veliki problem za kupce u Centralnoj ili Zapadnoj Evropi, one nisu toliko popularne na južnim tržištima.

Svetle boje ne zauzimaju značajan udeo na evropskom tržištu polovnih automobila: žuta - 0,9% svih vozila proverenih na carVerticalu, crvena - 5%, i plava - 10,6%.

Žuta nikada nije bila popularan izbor: samo 2,4% automobila 2000. godine bio je žute boje, 1,2% 2010. godine i 0,7% 2020. godine.

Crvena je bila nešto popularnija nego danas, sa udelom od 6,5% 2000. godine, 5,5% 2010. godine i 5,2% 2020. godine.

Udeo plavih vozila varirao je tokom godina: 21,3% 2000. godine, 10% 2010. godine i 11,5% 2020. godine.

"Proizvođači sada nude manje opcija kupcima automobila što se tiče boja. Pre nekoliko decenija videli smo mnogo veće 'šarenilo' vozila, ali sada su se palete boja promenile mnogo, jer većina ne želi da se ističe iz mase i bira konzervativna rešenja. Neki vozači čak smatraju da će prodaja polovnog automobila koji je, na primer, crven ili žut, trajati mnogo duže nego prodaja istog vozila obojenog u crno ili sivo", objašnjava Buzelis.

Prilikom traženja polovnog automobila, važno je staviti prioritet na njegovo stanje, a ne na boju. Budući da loše oštećeni i popravljeni automobili mogu imati različite slojeve boje, Buzelis savetuje da sa sobom donesete poseban alat za merenje debljine boje prilikom probne vožnje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.