Citroenovo nasleđe - jednostavnost i inovacije

Izvor: Nacionalna klasa, 17.Jul.2016, 19:22   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Citroenovo nasleđe - jednostavnost i inovacije

Šef spoljašnjeg dizajna Citroenovog koncepta Cactus M Frederik Duvernije (Frederic Duvernier) kaže da su savremeni automobili postali preopterećeni tehnologijom komplikovani sa ditzajnerske strane te da je njegov koncept posveta jednostavnosti nekadašnjih modela ove marke.

"Svi najbolji stari Citroeni imaju dozu romantike: 2CV, Mehari, DS. Taj osećaj smo pokušali da uhvatimo ovde. Automobili postaju sve komplikovaniji, ali ne treba pretpostaviti da svi žele više tehnologije. >> Pročitaj celu vest na sajtu Nacionalna klasa << Moji mladi dizajneri u dvadesetim godinama u svoje slobodno vreme kupuju automobile iz osamdesetih i devedesetih, poput Porschea 944. Oni cene jednostavna zadovoljstva. Ako dodamo bezbednosnu tehnologiju našoj gami, ona bi trebalo da radi neprimetno u pozadini", rekao je Duvernije.

On je izjavio u intervjuu magazinu "Kar" (Car) da je Cactus M napravljen u skladu sa životnim stilom surfera i smatra da bi, na isti način, savremeni automobili trebalo da budu bolje prilagođeni životnim stilovima ostalih ljudi. Citroenov dizajner nada se da će ova marka u budućnosti moći da ponudi dodatne elemente uz svoje automobile, kako kupci ne bi morali da kupuju dodatnu opremu, poput nosača za bicikle ili surferske daske.

"Airbump je primer zajedničkog rada dizajnera i inženjera. Tim za stilizovanje došao je sa ovim originalnim konceptom, ali nisu znali da li to može da ide u proizvodnju. To je moglo biti na naduvavanje ili napravljeno od specijalnog materijala - ali inženjeri su otišli korak dalje i uspeli da ga realizuju. Ljudi vole Airbump ili ga mrze. Nastavićemo da razvijamo ovu tehnologiju, ali nje neće biti na svakom budućem Citroenu. To je sistem koji izaziva suviše podeljenih mišljenja", rekao je Duvernije.

On je ukazao i na problem opterećivanja dizajna suviše skupim elementima, poput prednjih svetala. Citroenov dizajner kaže da se korišćenjem LED lampi mogu postići zadivljujuće stvari, ali da jedna LED lampa košta više od šest običnih sijalica. "Nema svrhe dizajnirati nešto što će dodati 500 EUR na cenu automobila i time ga učiniti nedostupnim za tipične kupce", kaže Duvernije.

On naglašava da je suština Citroena u inovacijama, ali da kompanija i dalje može da pravi luksuzne automobile, što je pokazala linijom DS. "Citroen može i dalje da pravi luksuzne automobile - samo sa drugačijom ekspresivnošću. To može biti opuštajuće, poput plovidbe jahtom. To je francusko shvatanje luksuza i veoma je drugačije od načina na koje rade nemačke premijum marke", rekao je Duvernije.

On kaže da njegov dizajnerski tim ponekad traži da u studio bude dopremljen neki stari Citroenov model. "Ne možemo da ih vozimo, ali oni provode vreme tu u našem studiju. Nema veće inspiracije", zaključuje Duvernije.

Nastavak na Nacionalna klasa...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Nacionalna klasa. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Nacionalna klasa. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.