Borba među proizvođačima infozabavnog softvera

Izvor: Nacionalna klasa, 14.Nov.2014, 12:57   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Borba među proizvođačima infozabavnog softvera

Konkurencija među proizvođačima infozabavnog softvera za automobile u budućnosti će biti još oštrija sa razvojem tehnologije koja se ugrađuje u centralne konzole.

Vrednost tržišta sistema koji koriste centralne ekrane dijagonale 4,5 inča ili više u zemljama zapadne Evrope do 2020. godine dostići će tri mliijarde EUR sa sadašnjih 2,5 milijardi, navode analitičari HIS Automotiva.

Broj novih automobila opremljenih ovim skupljim sistemima u zapadnoj Evropi porašće >> Pročitaj celu vest na sajtu Nacionalna klasa << na 40% sa sadašnjih 20% u istom periodu, pošto kupci sve više traže mogućnost povezivanja svojih pametnih telefona sa automobilima.

"Uviđamo da infozabavni sistemi postaju sve važniji prodajni faktor, pošto ljudi sve više vremena provode u saobraćaju", izjavio je Džek Berkvist, viši analitičar u IHS-u za infozabavnu i telemetrijsku tehnologiju.

Jedna od najvećih dilema proizvođača automobila je koju softversku platformu da upotrebe. BlackBerrijeva kompanija QNX je globalni lider sa udelom od 44% u operativnim sistemima za centralne konzole. Microsoft je drugi, a slede rešenja zasnovana na Linuxu.

Ford je jedan od najvećih Microsoftovih klijenata, ali postoji mogućnost da će ova kompanija početi da koristi usluge QNX-a za treću generaciju svog Sync infozabavnog sistema. Zvaničnici Forda rekli su Auto njuzu (Auto News) da još nije donesena odluka o tome koja će kompanija dobiti ovaj projekat. Berkvist kaže da se Microsoft povlači iz autmobilske industrije i da ne pokušava da se nadmeće za nove poslove.

U slučaju povlačenja Micosofta, očekuje se da najviše koristi na tržištu zapadne Evrope neće imati QNX, nego sistemi zasnovani na Linuxu zbog njegove otvorenosti i nepostojanja licenci. Jedna od raširenijih aplikacija Linuxa u ovoj oblasti je Genivi, sistem koji je razvila neprofitna alijansa u čijem su sastavu BMW i Jaguar Land Rover. Genivi koristi Intelove čipove.

"Automobilskoj industriji potrebne su otvorene platforme, koje nisu vezane za određene proizvođače. Na njih cilja Genivi", izjavio je šef inženjerskog odelenja Jaguar Land Rovera Volfgang Zibart (Wolfgang Ziebart). On je rekao da će novi infozabavni sistem biti lansiran na ovoj platformi u skoroj budućnosti, ali nije precizirao kada.

Sa druge strane, iz kompanije QNX tvrde da je Genivi "marketinška prevara", pošto je taj softver veoma skup u poređenju sa ostalim rešenjima. Iz ove firme napominju da Linux sistemi mogu da budu osetljivi na bezbednosne propuste i da trenutno ne postoje bezbednosni sertifikati za infozabavne sisteme, po ugledu na sisteme za instrument table.

Nastavak na Nacionalna klasa...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Nacionalna klasa. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Nacionalna klasa. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.